Wróć na
oprac. Krystian Winogrodzki
|
aktualizacja

120 polskich turystów uwięzionych na Lesbos. Czekają na lot ponad 30 godz.

22
Podziel się

Jak poinformował nas czytelnik dziejesie.wp.pl polscy turyści od ponad 30 godz. czekają na powrót do kraju. W piątek tuż przed godz. 11 miał się odbyć powrotny lot Polaków z wyspy Lesbos z miejscowości Mitylena w Grecji.

Polacy są uwięzieni na lotnisku w Grecji już od 30 godz.
Polacy są uwięzieni na lotnisku w Grecji już od 30 godz. (wikimedia.org)
bCNYpBKJ

Polscy turyści od ponad 30 godz. czekają na powrót do kraju - poinformował nas czytelnik za pośrednictwem platformy dziejesie.wp.pl. Ok. 120 osób czeka na samolot powrotny z wyspy Lesbos w Grecji. Drobna usterka, która miała być naprawiona w ciągu 20 min trwa już 30h. Pracownicy lotniska, biuro podróży Itaka oraz przewodnik Travel Service nie podają podróżnym żadnych informacji. Obie dostępne rezydentki wyłączyły telefony. Jedna z nich w ostatniej wiadomości poinformowała, że wylot miał być o godz. 11.30.

Wylot miał nastąpić w piątek tuż przed godz. 11. Kiedy podróżni byli już w samolotach, dostali informację, że z powodu usterki technicznej maszyny, lot zostanie opóźniony o 20 min. Po tym czasie kapitan przekazał informację, że sprawa nie jest taka prosta jak się wydawało. Jak twierdzi nasz czytelnik od tego momentu informacje miały być podawane szczątkowo. Od godz. 12 do 22, 120 Polaków nie dostało żadnej wiadomości o tym, kiedy będzie lot. Komunikaty miały być podawane co 60 min.

Po 11 godz. oczekiwania w końcu przekazano informację o odwołanym locie i przewieziono podróżnych do hotelu. Wczasowicze do jedzenia dostali jedynie po dwa tosty i soczki. W sobotę o godz. 8 podczas śniadania turystom powiedziano, że jadą już po nich autobusy i lot zaplanowany jest na godz. 10.30. Niektórzy nie zdążyli nawet dokończyć posiłku. O godz. 11 Polacy wciąż przebywali na lotnisku.

bCNYpBKL

Ponownie padło zapewnienie, że turyści będą na bieżąco informowani, jednak bez efektu. Emocje wśród podróżnych zaczęły sięgać zenitu. Według pana Damiana całą sytuacją zaczęli być zdenerwowani także przedstawiciele lotniska, którzy w końcu postanowili działać. O godz. 14 turyści zostali przewiezieni na lunch i obecnie czekają w hotelu na dalszy rozwój sytuacji. To nie pierwsze problemy przewoźnika Travel Service.

Skontaktowaliśmy się z przewodnikiem, który przedstawił nam swoją wersję wydarzeń. - Jako biuro podróży staramy się przede wszystkim pomagać klientom. Samolot się zepsuł i jest to sytuacja niezależna od nas. Zależy nam przede wszystkim na bezpieczeństwie. Zagwarantowaliśmy turystom hotel i posiłek. Przez cały czas przekazywaliśmy informacje, które dostawaliśmy od przewoźnika - mówi nam Piotr Henicz z Itaki.

- Zrobiliśmy wszystko co w naszej mocy, aby sytuacja była jak najmniej uciążliwa. Rezydentki przez ten cały czas pracowały i mogę zapewnić, że nie spały nawet godziny - dodaje. Po Polaków został już wysłany samolot zastępczy z Pragi. Lot zaplanowany jest na godz. 20. Dwie godz. później podróżni mają być na lotnisku w Katowicach.

bCNYpBKR

Polacy obecnie przeszli kontrolę bezpieczeństwa i stoją w strefie bezcłowej w oczekiwaniu na boarding.

Zobacz również: Turyści nie odpuszczają koniom z Morskiego Oka. „Widać, że są zajechane”

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bCNYpBLm
Źródło:
dziejesie.wp.pl
KOMENTARZE
(22)
rety
2 lata temu
Bo nie wiedza jak kombinować.A wystarczyło wsiąść na pontony i....od razu podjęliby ich z morza i...dowiedli do miejsca przeznaczenia.:)))))
Syrena
2 lata temu
Lesbos ..to Lesbos ... Tam państwo nie działa . Przyjemnych wakacji ...
ds
2 lata temu
lezbijki ich uwięziły i zgwałciły sztucznym lujkiem
bCNYpBLn
Dobrze poinfo...
2 lata temu
Rozporządzenie nr 261/2004 UE się kłania. Każdy pasażer tego lotu powinien wystąpić do Travel Service z żądaniem wypłaty 250 € odszkodowania.
jot23
2 lata temu
Coraz większe dziadostwo w tych biurach podróży, ładnie tylko wygląda przed podróżą, a później - kasa panie, kasa!, to ich interesuje a wczasowicz ..., a no tak, i tak przecież za dodatkowe wrażenia nie dopłaca! więc POWINIEN być zadowolony. a że do pracy nie zdąży wrócić, parking drugi raz trzeba płacić, rodzina z niewiedzy ze skóry wychodzi - ale przecież to nie ich problem. Oni swoją dolę zgarnęli.Rezydenci, ich obojętność i "olewanie" skoro już tylko do celu dotrzesz to znane nie tylko z Itaki! NIE IDŹCIE w sprawie odszkodowania na żadną ugodę, SĄDY może wreszcie nauczą ich szanować klienta !!!
Najnowsze komentarze (22)
sans
2 lata temu
pytam po jakiego wuja płacimy ubezpieczenia na wypadek upadku firmy organizujące wczasy?
momoi
2 lata temu
I bardzo dobrze, niech się cieszą, że dostali po toście, to i tak za dużo.
Pop
2 lata temu
A kto jeszcze planuje wakacje z agencjami turystycznymi. One wszystkie oszukują. Kiedy się w końcu naucza . Ci roku jest pare spraw takich .
uuysdfsjf
2 lata temu
i weź tu gdzie polec z takiego biura !!!!!!!!!!!
Nigdy więcej ...
2 lata temu
Jak zwykle Itaka, Itako to, tamto - i znowu Itaka! Kiedy ludzie zrozumieją, że ta firma wybiera wszystko co najtańsze i zawsze olewa swoich klientów! Lecieliśmy tylko raz z tą firmą i po 14 godzinach opóźnienia lotu do Grecji i 4 godzinach spóźnienia z powrotem powiedziałem NIGDTY WIĘCEJ ITAKĄ!
krystek
2 lata temu
I bardzo dobrze,mamy piękną Polskę.Tutaj wydawajcie pieniądze..........
Kris
2 lata temu
jak biedota planuje wakacje na wyspie, gdzie jest skupisko migrantów do Makreli, to zawsze wyniknie jakiś problem
pyx
2 lata temu
na Lesbos ? jakoś mi ich nie szkoda:)
bCNYpBLf
Gosc
2 lata temu
Gdyby mnie coś takiego spotkało, poprosiłabym znajomych , czy rodzinę o pomoc,gdybym nie miała już pieniędzy.Niechby nawet jakiś inny bilet mi kupili,a potem dochodziłabym odszkodowania.A nie siedziałabym w prymitywnych warunkach. Trzeba się szanować.Ale jak ktoś nie myśli,albo pozwala traktować się jak byle kto, to sam sobie wystawia świadectwo.
Air
2 lata temu
Przewodnik czy przewoźnik ? Gdyby to był small planet to byłoby o czym pisać !
Jeszcze lepie...
2 lata temu
600 € to na dłuższe loty. W tym przypadku 400 €
jot23
2 lata temu
Coraz większe dziadostwo w tych biurach podróży, ładnie tylko wygląda przed podróżą, a później - kasa panie, kasa!, to ich interesuje a wczasowicz ..., a no tak, i tak przecież za dodatkowe wrażenia nie dopłaca! więc POWINIEN być zadowolony. a że do pracy nie zdąży wrócić, parking drugi raz trzeba płacić, rodzina z niewiedzy ze skóry wychodzi - ale przecież to nie ich problem. Oni swoją dolę zgarnęli.Rezydenci, ich obojętność i "olewanie" skoro już tylko do celu dotrzesz to znane nie tylko z Itaki! NIE IDŹCIE w sprawie odszkodowania na żadną ugodę, SĄDY może wreszcie nauczą ich szanować klienta !!!
Kasss
2 lata temu
Wiadomo już czy wylecieli?
Horne
2 lata temu
Przecież z Lesbos są promy kupić bilet i z Aten masa połączeń
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić