Antarktyda. Naukowcy odkryli tajemnicze źródło ciepła pod lodem

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów.Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

Naukowcy we wschodniej części Antarktydy dokonali nietypowego odkrycia. Może ono podważyć teorię o udziale człowieka w degradację naturalnego środowiska oraz zakwestionować teorię o szybko postępującym globalnym ociepleniu.

We wschodniej części Antarktydy naukowcy odkryli źródło ciepła
We wschodniej części Antarktydy naukowcy odkryli źródło ciepła (Shutterstock.com)
bETRaQZh

Zespół naukowców prowadzący badania na Antarktydzie odkrył źródło ciepła, które w dużym stopniu wpływa na topnienie lodu. Kluczowe jest miejsce, w którym zidentyfikowano ten problem. A mianowicie we wschodniej Antarktydzie, która jest kratonem, czyli najstarszą częścią skorupy ziemskiej. Warstwa ta jest tak gruba, że nie powinna przepuszczać ciepła pochodzącego z wnętrza naszej planety, a lodu powinno być na niej znacznie więcej.

Naukowcy przypuszczają, że w dolnej warstwie skorupy może być duża szczelina, przez którą wydostaje się ogrzewana przez magmę woda. To ona może dostarczać ciepło do górnej części warstwy i ostatecznie topić lody wschodniej części Antarktydy.

bETRaQZj

Międzynarodowy zespół naukowców planuje zorganizowanie bardziej szczegółowych badań. Jeśli ich hipotezy się potwierdzą, trzeba będzie zmienić myślenie o postępujących zmianach klimatycznych i wpływie człowieka na globalne ocieplenie.

Źródło: GeekWeek.pl/Nature