REKLAMA
Odsłoń newsy
Odsłoń newsy
Cytaty dnia
Copyright Wirtualna Polska Media S.A. - ReklamaRegulaminPrywatność
Odświeżone 3 godziny temu
Twoje konto
Pogoda
Radio
Quizy
0
graczy online
Graj teraz!
REKLAMA
18.08.19 (18:52)

Dolnośląskie. 1,4 mln zł za wodę. Małżeństwo z Jeleniej Góry osłupiało

Małżeństwo z Jeleniej Góry (woj. dolnośląskie) zobaczyło na swoim rachunku za wodę rekordowa sumę. Mieli do zapłacenia dokładnie 1 439 799,07 zł. Małżeństwu z Jeleniej Góry wyliczono także, że zużyło ponad 100 tysięcy metrów sześciennych wody. Rodzina z miasta na Dolnym Śląsku złapała się za głowę.
Evgen_Prozhyrko / iStock.com

Mieszkaniec Jeleniej Góry (woj. dolnośląskie) przyznaje, że jego zdumienie nie miało granic. Rachunek za wodę opiewał na ponad 1,4 miliona złotych. Gdy wraz ze swoją żoną zobaczył kwotę do zapłaty, myśleli, że źle odczytali rachunek.

Wyjęła rachunek ze skrzynki i nie wierzyła w to, co zobaczyła. Najpierw zaczęła szukać przecinka i znalazła go, ale na samym końcu. Jak zobaczyła kwotę wypisaną słownie, wysłała mi zdjęcie rachunku - relacjonuje mężczyzna Radiu Wrocław.

REKLAMA

Do tej pory małżeństwo z Jeleniej Góry płaciło rachunki w wysokości około 150 złotych. Nie zużywali także dużej ilości wody. Tym razem wyliczono im, że zużyli aż 100 tysięcy metrów sześciennych wody. Jest to fizycznie niemożliwe w zwykłym, jednorodzinnym domu.

Kwota wydawała się nierealna. Nie mieliśmy żadnego wycieku żeby nalało się pod sufit, nie zalaliśmy całego budynku, ani nie uruchomiliśmy małego wodospadu. Wiedzieliśmy, że musiało dojść do pomyłki – przyznaje mieszkaniec Jeleniej Góry w rozmowie z Radiem Wrocław.

Zobacz także: Zaoszczędzisz nawet 3000 zł rocznie. Jest na to prosty sposób

Następnego dnia żona mężczyzny poszła do siedziby Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji "Wodnik" w Jeleniej Górze. Tam okazało się, że rachunek jest zwykłym błędem inkasenta. Na szczęście pomyłka została wyjaśniona, a rachunek skorygowany.

To błąd ludzki. Nasz inkasent pomylił liczniki. Dane z licznika z ciepłą wodą spisał jako dane z licznika z zimną i odwrotnie. Skutek był taki, że nowe dane były niższe niż te sprzed miesiąca i system uznał, że zużyto tyle wody, że licznik doszedł do końca i zaczął liczenie od nowa (…) Takie sytuacje nie powinny się zdarzać, ale niestety się zdarzają. I za to przepraszam - opowiedział Zbigniew Rzońca, rzecznik prasowy jeleniogórskich wodociągów. Takie sytuacje nie powinny się zdarzać, ale niestety się zdarzają. I za to przepraszam.

Małżeństwo, które dostało błędny rachunek nie może przestać się dziwić. Mieszkańcy Jeleniej Góry pytają, jakim cudem nikt nie zauważył tej pomyłki i dlaczego wszyscy tak spokojnie do tego podeszli.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

0
0
0
0
0
0
PODZIEL SIĘ
TWEETNIJ
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
REKLAMA
REKLAMA
Zamknij