o2 - Serce Internetu
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • QUIZY
Wróć na
Paulina Brzozowska
Paulina Brzozowska
|

Koniec seksistowskich reklam. Do akcji wkroczyło ONZ

10
Podziel się

UN Women to jednostka ONZ zajmująca się prawami kobiet i równością płci na świecie. W porozumieniu z globalnym rynkiem reklamy postanowiła walczyć ze stereotypem kobiecego wizerunku w mediach. Z tej okazji zainaugurowała w Cannes międzynarodowy projekt "Unstereotype Alliance".

Koniec seksistowskich reklam. Do akcji wkroczyło ONZ
(Materiały prasowe)
bEKgfvGt

UN Women utworzona została w 2010 roku. Jej głównym zadaniem jest ochrona praw kobiet i dziewcząt, promowanie równouprawnienia płci na każdym szczeblu oraz walka ze stereotypami.

– Globalny przemysł reklamowy w ogromnym stopniu kreuje decyzje ludzi w kwestii wyboru produktów i usług. Efektem ubocznym tego zjawiska jest niestety tworzenie lub wzmacniane negatywnych stereotypów dotyczących zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Te treści kształtują normy kulturowe i stanowią barierę dla równości płci. Musimy je dostrzegać i zmieniać – wyjaśniła w rozmowie z mediami Phumzile Mlambo-Ngcuka, dyrektor wykonawcza UN Women.

bEKgfvGv

W projekt zaangażowane są firmy i marki, które od wielu lat słyną z aktywnej walki o zwalczanie stereotypowego postrzegania kobiet. Są to między innymi: Facebook, Google, IPG, IPA, Johnson & Johnson, Mars, Mattel, Microsoft, P&G i Twitter.

Szef marktetingu firmy P&G, Marc Pritchard podkreśla w rozmowie z dziennikarzami: Nasz głos w reklamie możemy wykorzystać jako narzędzie zarówno dobra moralnego, jak i wzrostu ekonomicznego. Wzrost podąża bowiem za równością. Nawet tak prosty fakt jak to, że kobiety zarabiają o 20 proc. mniej od mężczyzn za tę samą pracę daje nam sporo do myślenia. Wystarczyłaby jedynie korekta zjawiska na rynku, aby siła nabywcza wzrosła aż o 4,3 biliony dolarów.

Jako przykład kampanii podkreślającej stereotypy i krzywdzący wizerunek kobiet, Pritchard podał „Easy, Breezy, Beautiful” marki CoverGirl należącej do P&G. Modelki biorące udział w tej reklamie cechowały się bardzo szczupłą figurą, a większość z nich cechowała się nordyckim typem urody, czyli blond włosami i niebieskimi oczami. Firma P&G zmodyfikowała swoją kampanię i zatrudniła raperkę Queen Latifah oraz prezenterkę telewizyjną Ellen de Generes, aby podkreślić, że kobiety na świecie są różnorodne i wszystkie są tak samo piękne.

bEKgfvGB
bEKgfvGW
Źródło:
WP Kobieta
KOMENTARZE
(10)
aleks
4 lata temu
kobiety od dawna traktowane są jako przedmiot dla mężczyzny, prawdy nie oszukamy
hdhd
4 lata temu
Kobietom się znudziło zainteresowanie ze strony mężczyzn więc w ramach walki ze stereotypami panowie powinni wciskać się w pończochy i szpilki a panie na śmieciarki i do kopalni..świat oszalał przez poprawność polityczną..
LOL!!!
4 lata temu
Z jednej strony chcą być wielbione noszone na rękach przez mężczyzn itd. od strony prawa jesteśmy równi a one chcą być równiejsze, może tak parytety na kopalniach, kamieniołomach i budowach to się im odmieni!!!!!!!!!!!
bEKgfvGX
harcerzyk
4 lata temu
No prosze, zwykle dzialanie marketingowe, firma chce rozszerzyc swoj "target" klientek, to zmienia sposob reklamy. Ale oprocz tego mozna dorobic ideologie. Rownie dobrze mozna by kazac firmom produkujacych proszki do prania ze w reklamach maj wystepowac mezczyzni robiacy pranie - no okej mozna ze wzgledow ideologii, tyle ze to bedzie nieskuteczne bo a) do mezczyzn i tak to nie trafi bo malo ktory z nich robi pranie i b) kobieta jak zobaczy faceta zachwalajacego proszek, to pokiwa glowa, aha ty sie akurat znasz.na praniu. No ale kiedy ideologia bierze gore, to wszelka inna racjonalnosc znika.
ja
4 lata temu
super wreszcie, kobieta to nie kawał mięcha a reklamy pokazują, że tak.. potem rosną takie dziewczynki i sam się tak postrzegają, zero szacunku dla siebie, wszystko na wierzchu.. nadszedł czas to zmienić!!
Otaku
4 lata temu
A islamitów tez to dotyczy?
ok
4 lata temu
powinien być zakaz występowania w reklamie ludzi , niech pokazują przedmiot reklamowany np. auto , pomadkę do ust , żywność , kosmetyk bez udziału człowieka - a modelki powinny mieć wagę do wzrostu obliczoną i mniej jak ma to nie może być modelką ., normalne kobiety a nie jakieś wieszaki i odziane a nie głównie gołe , ciuchy maja pokazywać a nie ciało -- żadnej golizny publicznie bo to uwłacza godności ludzi i tych co pokazują bo muszą i tych co oglądają bo popadają w kompleksy a nie o to chodzi by ludzi do jakiś egzemplarzy dopasowywać , ludzie jak drzewa w lesie są różne.i to jest normalne i tak należy spostrzegać ludzi -- są różni!
hahaha
4 lata temu
Najpiękniejsza jest panna Krysia P.
bh
4 lata temu
boście dawno chłopa nie miały
zbnxv
4 lata temu
boście dawno chłopa nie miały
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić