Wróć na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Koniec tanich lotów w Warszawie. Modlin w tarapatach

16
Podziel się

Przeciągający się konflikt między udziałowcami największego portu lotniczego dla tanich linii w Modlinie może doprowadzić do paraliżu lotniska. Drogi kołowania wymagają pilnego remontu, a na uruchomienie pieniędzy muszą zgodzić się wszyscy właściciele. Tymczasem jeden z udziałowców blokuje naprawy.

Modlin ma kłopoty
Modlin ma kłopoty (Agencja Gazeta, Franciszek Mazur)
bCYfcXCJ

O alarmującej sytuacji wokół podwarszawskiego lotniska pisze w czwartek "Dziennik Gazeta Prawna". Urząd Lotnictwa Cywilnego zamknął drogi kołowania po wschodniej stronie portu dla boeingów 737. To może być początek większych kłopotów lotniska, bo od miesięcy nie ma porozumienia między udziałowcami w sprawie finansowania inwestycji.

Udziały w lotnisku mają samorząd mazowiecki, Agencja Mienia Wojskowego oraz Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze. To ostatnie jest zarządcą największego lotniska w Polsce, czyli lotniska Chopina w Warszawie. PPL jest przeciwne naprawom. Chciałoby przejąć kontrolę nad Modlinem i dąży do tego za wszelką cenę.

- Najpilniejszy jest remont dróg kołowania. Jeśli nie będzie zgody PPL na finansowanie, Urząd Lotnictwa Cywilnego może zamknąć port ze względów bezpieczeństwa - mówi Marek Miesztalski, szef rady nadzorczej lotniska.
Tymczasem szykują się zmiany w zarządzaniu "Portami Lotniczymi". Posłowie PiS w nowej ustawie chcą "profesjonalizacji nadzoru nad działalnością PPL poprzez rezygnację z organów pracowniczych na rzecz rady nadzorczej powoływanej przez ministra właściwego do spraw transportu".

bCYfcXCL

Zobacz także: Awaryjne lądowanie boeinga. W silniku wybuchł pożar

bCYfcXDm
KOMENTARZE
(16)
ttk66
3 lata temu
Radom; Reaktywacja
osa
3 lata temu
no i znów pis powoła specjalistów ??!!
morawieckie s...
3 lata temu
no przecież ma powstać centralny port lotniczy między Łodzią a Warszawą ;będzie gdzie czekać na cud a będzie centralny pociąg i będzie centralny przekop i kolejny port w Elblągu wszystko będzie centralnie sterowane i centralnie obłożone więc tak jak na festiwalu w Opolu będą opłacani widzowie
bCYfcXDn
lll
3 lata temu
Celowe działanie,szkoda...
www.
3 lata temu
To ktory to juz remont , to lotnisko ma tylko pare lat , kto i z czego to budowal i czemu jeszcze nie siedzi.
Najnowsze komentarze (16)
yezus
3 lata temu
warszawskie lotnisko.. modlin to wiocha zdala od stolicy, powinni to zamkniac juz lata temu.. samoloty na słome tam latały
Ekonomista
3 lata temu
Kogo wina? Unii, Rosjan, Niemcy,Szewdzi, Tatarze......miedzy soba nie mozemy sie dogadac nie dziwie sie z inwestycje zzagranicy zmiejszaja spadaja...kiedy takie cyrki widza.
adam
3 lata temu
Chamska zagrywka chciwych, nienażartych świń z PPL.
TT
3 lata temu
Zamknąć to badziewie, to jest jak PKS z lat 80tych
morawieckie s...
3 lata temu
no przecież ma powstać centralny port lotniczy między Łodzią a Warszawą ;będzie gdzie czekać na cud a będzie centralny pociąg i będzie centralny przekop i kolejny port w Elblągu wszystko będzie centralnie sterowane i centralnie obłożone więc tak jak na festiwalu w Opolu będą opłacani widzowie
Nowa
3 lata temu
A to nie jest działanie na szkodę spółki a na to są paragrafy. Nawet jeśli jesteś współwłaścicielem.
colorados
3 lata temu
Zamknac to badziewie, smiech na sali Zakroczym nie zaden MODLIN. Modlin tj twierdza pare kilometrøw dalej.I Jest na mapie polski
astrzebiej
3 lata temu
Ciesze sie -no nareszcie .To nie jest lotnisko tj chanba,i nie zaden Modlin,tylko Zakroczym a tej wioski nie ma na mapie POLSKI (tam za mlodych lat zbieralem maliny u chlopa,zeby wyjechac do J Jastrzebiej Gøry nad morze(LIsi Jar)i tyle w temacie .Latalem tam w te i nazad,Autokar obciach,dworzec wiocha kolory takie ze sie zyg..c chce
bCYfcXDf
www.
3 lata temu
To ktory to juz remont , to lotnisko ma tylko pare lat , kto i z czego to budowal i czemu jeszcze nie siedzi.
tor
3 lata temu
Pomału ukrócimy to latanie, nie dla psa kiełbasa?!!!
Alex
3 lata temu
Szansa dla Radomia:)
lll
3 lata temu
Celowe działanie,szkoda...
321
3 lata temu
Jest wyzwanie dla LOT u
absurd
3 lata temu
Tak w skrócie. Większy port lotniczy jest udziałowcem mniejszego i może blokować jego działania (oba znajdują się bardzo blisko siebie) Dostrzegam tu konflikt interesów, za który zapłacą wszyscy, którzy będą chcieli latać z Wawy po zamknięciu Modlina. Ale wyniki Okęcia pójdą w górę, więc i premie polecą w górę. Przecież to jest takie proste, wręcz PiSowskie.
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić