o2 - Serce Internetu
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • Quizy
Wróć na
Kamil Karnowski
|
aktualizacja

Nowa sztuczka sklepów. Ludzie bezwiednie... zwalniają

7
Podziel się

Tuż przed okresem świątecznym niektóre sklepy w Wielkiej Brytanii wprowadziły niewidoczną na pierwszy rzut oka zmianę. Ma ona jednak wielkie znaczenie, bo prosty trick sprawi, że klienci spędzą tam więcej czasu, a co za tym idzie - wydadzą więcej pieniędzy.

Nowa sztuczka sklepów. Ludzie bezwiednie... zwalniają
(Shutterstock.com)
bDUaPFQl

Trzeba uważnie patrzeć pod nogi. Różne kształty i linie na sklepowej podłodze oddziałują na ludzką podświadomość i sprawiają, że ludzie bezwiednie zwalniają. Im linie są bliżej siebie, tym klienci wolniej chodzą. Do takich wniosków doszli uczeni z IESEG School of Management w Lille we Francji.

Ten sam sposób stosuje się na drogach. W miejscach, gdzie często dochodzi do wypadków, maluje się poprzeczne linie, a kierowcy na nich zwalniają - skomentował prof. Nico Heuvinck z francuskiej uczelni.

Wszystko to, by zatrzymać klientów na dłużej - informuje Daily Mail".

bDUaPFQn

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

bDUaPFQO
KOMENTARZE
(7)
Dziadzia
4 lata temu
W mojej wsi jakby nie nie ma marketów, więc mnie ten socjotechiczny problem nie dotyczy..
uuuuuuuuuuu
4 lata temu
Jest tyle chwytów marketingowo-reklamowych na które dają się nabrać klienci - a wystarczy zwyczajnie napisać na kartce co nam potrzeba - i tylko to kupować. Drugą metodą może być kartka + określenie kwoty, którą możemy wydać. Czyli trochę trzeba umieć liczyć - bo jak coś nas skusi to kupujemy do określonej kwoty. I nie ważne ile czasu spędzimy w sklepie - to i tak nie kupimy rzeczy zbędnych i nie nadwyrężymy budżetu. Często bywa tak, że kupimy bo promocja a później i tak to wyrzucimy, bo np. skończy się termin przydatności.
Piotr34
4 lata temu
Ciekawe-a mowia ze psychologia czy socjologia to takie nieprzydatne nauki i liczy sie tylko IT.Jak widac nie tylko.
bDUaPFQP
linia
4 lata temu
Jeśli ktoś ma tylko w kieszeni 5 zł na piwo ta jaka linia go zatrzyma....to samo jak ktoś ma tylko na chleb...
Niku
4 lata temu
Ja nawet nie pamiętam w co ubrałem dziecko do przedszkola, a już na pewno nie będę pamiętać jakie linie są na podłodze w sklepie... Z resztą do marketu i tak idę po to co mi akurat potrzeba. Jak robią przemeblowanie i mam czegoś szukać dłużej niż zwykle to działa to na mnie odwrotnie - rezygnuje z zakupów
Najnowsze komentarze (7)
Niku
4 lata temu
Ja nawet nie pamiętam w co ubrałem dziecko do przedszkola, a już na pewno nie będę pamiętać jakie linie są na podłodze w sklepie... Z resztą do marketu i tak idę po to co mi akurat potrzeba. Jak robią przemeblowanie i mam czegoś szukać dłużej niż zwykle to działa to na mnie odwrotnie - rezygnuje z zakupów
Mimi
4 lata temu
Nareszcie w markecie zacznę patrzeć pod nogi, a ja tylko na ciuchy. Nawet 100 bym nie zauważyła na podłodze w markecie jak na stelażu za bezcen bluzka by wisiała. Takie tam bzdurne badania dla kasy,
linia
4 lata temu
Jeśli ktoś ma tylko w kieszeni 5 zł na piwo ta jaka linia go zatrzyma....to samo jak ktoś ma tylko na chleb...
KOK
4 lata temu
Bydło jest do dojenia i na ubój ... Aspartam w piciu i pożywieniu , obsiewy lotnicze , otępiają i wywołują choroby ... Zero własnego myślenia ...TV reklamy powiedzą jak żyć i co kupować ....KTOŚ " na tym zarabia i tylko wymyśla na wielką skalę " pokarm dla owiec " ... Brak świadomości konsumenckiej , pism i programów , pogrąża owce " w niebycie . W Niemczech i USA działają takie instytuty i prowadzą ocenę produktów i zachowań sprzedawców . Są oceny w specjalnych pismach i znaczki na produktach !!!... PIS u zrób dla Polaków ; Instytut Konsumencki !!!!!!! ...Do USA i Niemiec jadą tylko najlepsze produkty !!!
uuuuuuuuuuu
4 lata temu
Jest tyle chwytów marketingowo-reklamowych na które dają się nabrać klienci - a wystarczy zwyczajnie napisać na kartce co nam potrzeba - i tylko to kupować. Drugą metodą może być kartka + określenie kwoty, którą możemy wydać. Czyli trochę trzeba umieć liczyć - bo jak coś nas skusi to kupujemy do określonej kwoty. I nie ważne ile czasu spędzimy w sklepie - to i tak nie kupimy rzeczy zbędnych i nie nadwyrężymy budżetu. Często bywa tak, że kupimy bo promocja a później i tak to wyrzucimy, bo np. skończy się termin przydatności.
Piotr34
4 lata temu
Ciekawe-a mowia ze psychologia czy socjologia to takie nieprzydatne nauki i liczy sie tylko IT.Jak widac nie tylko.
Dziadzia
4 lata temu
W mojej wsi jakby nie nie ma marketów, więc mnie ten socjotechiczny problem nie dotyczy..
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić