Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Przejdź na
Grzegorz Burtan
Grzegorz Burtan
|
aktualizacja

Pierwszy taki statek na świecie. Nowy sposób napędzania

28
Podziel się

W Chinach zwodowano pierwszy na świecie elektryczny statek towarowy. Zaprojektowanie oraz budowa trwała nieco ponad rok.

Kontenerowiec (zdjęcie poglądowe).
Kontenerowiec (zdjęcie poglądowe). (Pixabay.com)

Zeroemisyjny statek ma kursować na Rzece Perłowej w Południowych Chinach i posłuży do transportu węgla do lokalnej elektrowni. Podczas rozładunku i załadunku w jego akumulatorach będzie uzupełniana energia – ich ładowanie potrwa 2 godziny.

Zasięg statku oszacowano na ok. 80 km. Dwa silniki o mocy 160 kW każdy zapewnią maksymalną prędkość ok. 13 km/h. Jednostka jest zasilana przez 1 000 pakietów akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 2,4 MWh – to 24 razy więcej niż w Tesli Model S w wersji o najdłuższym zasięgu. Trwałość akumulatorów obliczono na 5 lat.

Statek jest obecnie w fazie testów – jednostka wejdzie do służby na początku przyszłego roku. Za projekt odpowiada firma Hangzhou Modern Ship Design & Research. Według założeń, elektryczny statek ma być znacznie tańszy w użytkowaniu niż jego konwencjonalne odpowiedniki. Ponadto, ma potencjał by przyczynić się do redukcji szkodliwych emisji do atmosfery.

KOMENTARZE
(28)
Qwerty
4 lata temu
Ta... ekologiczny ;-) a skad wzemie sie prad by naladowac w nim akumulatory a poznidj utylizacja zuzytych akumulatorow ???? Z kosmosu prad zapewne a zuzute aku wysle sie na marsa ;-)
jacek
4 lata temu
ten artykuł to odgrzewany kotlet na interi był 2 tygodnie temu
Zbigniew
4 lata temu
To co na foto to kontenerowiec z silnikami diesla powyzej 40 tys koni.
Hora madka
4 lata temu
Galery były najbardziej ekologiczne...
Rav
4 lata temu
Zero emisyjny? Czyżby elektrownia która wytwarza energię dla tego statku nie emitowała CO2, pyłu, SO2....? To raczej działa tak jak przeniesienie brudnej produkcji do sąsiedniego kraju. U nas jest czysto ale u sąsiada smrodzi..
g
4 lata temu
Litości, ... chyba nie transport węgla w kontenerach, jak sugeruje foto.
Moj Nick
4 lata temu
ile kosztuja baterie? 5 lat to nie jest dlugo...
szx
4 lata temu
Co za pierdoły mazut nie jest skażonym gatunkiem oleju tylko jednym z produktów odpadowych w procesie destylacji ropy naftowej, a chodzić to po nim można co najwyżej w temperaturach ujemnych bo wygląda identycznie jak smoła, jakby w temp. dodatnich był ciałem stałym to nie byłoby problemów z zanieczyszczeniem wody np po katastrofach statków bo możnaby kawałki wyłowić np sieciami.
Otaku
4 lata temu
Już lepiej byłoby dać mu napęd jądrowy - taki okręt podwodny zasila kula uranu o średnicy ~10 cm...przez 20 lat!
adam69_93
4 lata temu
"zeroemisyjny" Jakiś żart? Ile wyemitowano Co2 i innego świństwa żeby wyprodukować akumulatory, ile wyemitują Co2 za 5 lat przy produkcji nowych akumulatorów i utylizacji starych i wreszcie ile węgla musi spalić elektrownia żeby naładować ten statek??
BOLEK tw
4 lata temu
aby on pływał musi kotłownia spalać węgiel i dawać prąd by naładować mu baterie i taka to ekologia BZDURY za komuny huta Lenina kopciła ile wlezie i nikomu nie przyszło do łba by protestować
tk
4 lata temu
Jeżeli piszecie artykuł o statku przewożącym węgiel, to moglibyście się wysilić o zdjęcie masowca, a nie pierwsze lepsze kontenerowca (chyba że węgiel będzie w kontenerach, co byłoby śmieszne)
gos
4 lata temu
Tylko 2 godziny ładowania? To krócej niż mojego telefonu...
Nick
4 lata temu
Parodia gdzie panele słoneczne ? ja się pytam :)
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić