oprac. Tomasz Budzik| 

Samochody z najmniejszą i największą utratą wartości. Na listach bez zaskoczenia

22

Używanie nowego samochodu to przyjemność. Niestety droga. Już samo wyjechanie z salonu oznacza mniej więcej dziesięcioprocentową utratę wartości. Dalej może być bardzo różnie, bo nie każdy model traci na wartości w tym samym tempie.

Promocje są kuszące, ale przed podjęciem decyzji warto pomyśleć o odsprzedaży w przyszłości
Promocje są kuszące, ale przed podjęciem decyzji warto pomyśleć o odsprzedaży w przyszłości (Fotolia, Greentellect_Studio)

Agencje zajmujące się szacowaniem utraty wartości samochodów w Europie rzadko informują prasę o efektach swoich badań. Nieco bardziej otwarci okazują się przedsiębiorstwa za oceanem. Amerykańska Caravana opublikowała listę modeli, które na przestrzeni trzech lat straciły najmniej i najwięcej. Pod uwagę wzięto historię ponad 64 tys. pojazdów klasy popularnej, które jako nowe kosztowały od 35 do 50 tys. dolarów.

Cytując wyniki opuszczamy te modele, które nie są obecne na Starym Kontynencie. Obok nazwy auta podajemy również wartość samochodu po trzech latach od zakupu wyrażoną w procencie kwoty zakupu.

Auta o największej wartości po trzech latach

  1. Toyota Corolla - 72 proc.
  2. Honda CR-V - 72 proc.
  3. Toyota RAV4 - 71 proc.
  4. Honda Civic - 69 proc.
  5. Ford Focus - 65 proc.

Auta o najniższej wartości po trzech latach

  1. Mercedes Klasy C - 55 proc.
  2. Lexus GS 350 - 58 proc.
  3. Lexus IS 250 - 62 proc.
  4. Jeep Grand Cherokee - 66 proc.

Planując zakup samochodu, warto zwracać uwagę na koszty, które poniesiemy. Należy pamiętać, że to nie tylko pieniądze, które wydamy na zakup i eksploatację auta, ale też utrata wartości przy odsprzedaży.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić