Wróć na
oprac. Tomasz Budzik
|

Samochody z najmniejszą i największą utratą wartości. Na listach bez zaskoczenia

15
Podziel się

Używanie nowego samochodu to przyjemność. Niestety droga. Już samo wyjechanie z salonu oznacza mniej więcej dziesięcioprocentową utratę wartości. Dalej może być bardzo różnie, bo nie każdy model traci na wartości w tym samym tempie.

Promocje są kuszące, ale przed podjęciem decyzji warto pomyśleć o odsprzedaży w przyszłości
Promocje są kuszące, ale przed podjęciem decyzji warto pomyśleć o odsprzedaży w przyszłości (Fotolia, Greentellect_Studio)
bCITvGPV

Agencje zajmujące się szacowaniem utraty wartości samochodów w Europie rzadko informują prasę o efektach swoich badań. Nieco bardziej otwarci okazują się przedsiębiorstwa za oceanem. Amerykańska Caravana opublikowała listę modeli, które na przestrzeni trzech lat straciły najmniej i najwięcej. Pod uwagę wzięto historię ponad 64 tys. pojazdów klasy popularnej, które jako nowe kosztowały od 35 do 50 tys. dolarów.

Cytując wyniki opuszczamy te modele, które nie są obecne na Starym Kontynencie. Obok nazwy auta podajemy również wartość samochodu po trzech latach od zakupu wyrażoną w procencie kwoty zakupu.

Auta o największej wartości po trzech latach

bCITvGPX
  1. Toyota Corolla - 72 proc.
  2. Honda CR-V - 72 proc.
  3. Toyota RAV4 - 71 proc.
  4. Honda Civic - 69 proc.
  5. Ford Focus - 65 proc.

Auta o najniższej wartości po trzech latach

  1. Mercedes Klasy C - 55 proc.
  2. Lexus GS 350 - 58 proc.
  3. Lexus IS 250 - 62 proc.
  4. Jeep Grand Cherokee - 66 proc.

Planując zakup samochodu, warto zwracać uwagę na koszty, które poniesiemy. Należy pamiętać, że to nie tylko pieniądze, które wydamy na zakup i eksploatację auta, ale też utrata wartości przy odsprzedaży.

bCITvGQy
KOMENTARZE
(15)
walidus
2 lata temu
Porównajcie 4e punkty. Najniższa 66% a najwyższa 65% kto to pisze?
mikołaj
2 lata temu
jak zwykle 'niezawodna toyota' bryluje - to pewnie przez 'niezawodny' system toyota touch, nawigację z mapami z 2013 i zużycie adblue w nowym hilux-sie....
Figofago
2 lata temu
Artykuł dno. Tomasz Budzik proponuję zmienić pracę.
bCITvGQz
Driver
2 lata temu
Przejechałem rav4 w 5lat 250000 km. Tym krytykowanym D4D. Nic poza eksploatacyjnymi wymianami !! Mogą się komuś przyciski niepodobać. Ale to nie samochód do lansu tylko dla świętego spokoju.
darek2-22
2 lata temu
Pewnie za silniki Toyota - silnik 2.0 D-4D pełna wtopa
Najnowsze komentarze (15)
Cud
2 lata temu
DLACZEGO NIE NOŻNA ROZWINĄĆ WSZYSTKICH KOMENTARZY?
ijastan
2 lata temu
to jasne , ze u gory tabelka zaczyna sie od tych co traca najmniej , a na dole zyczyna sie od tych ktore traca najwiecej , a w formie wyrazenia wartosci pozostalej z nowego auta
Pendolino
2 lata temu
Vw passat B5 1.9 tdi 20 lat 400.000km i nic go nie bierze,nawet ruda go nie che.Fakt ze na wartości przez 8 lat stracił jakieś 60%.Takich niezawodnych samochodów juz nie będzie tylko TDI.
Antydebil
2 lata temu
Bzdura. Nie ma takiego de bila który za 3 letni samochód dałby 70% ceny nowego. Ceny trzylatków oscylują wokół 50 % ceny nowego, i to pod warunkiem że przebieg jest w granicach 100k, a auto nie miało poważnego dzwona.
Tiiiaaa
2 lata temu
Tylko że w życiu, żadnej z tych wartościowych toyot bym nie kupił! Mercedesa o 50% wartości, trzy letniego, bardzo chętnie. Nie wiem jakim cudem japońcy utrzymują ten mit niezawodności toyot! Psują się i gniją jak każde inne auto, znam osobiście przypadki ukrywania awarii i to bardzo brzydkich, typu przerdzewiała klapa tylna na gwarancji!!! Ale właściciel ukrywał to żeby dobrze sprzedać
Sydney
2 lata temu
Buu
Driver
2 lata temu
Przejechałem rav4 w 5lat 250000 km. Tym krytykowanym D4D. Nic poza eksploatacyjnymi wymianami !! Mogą się komuś przyciski niepodobać. Ale to nie samochód do lansu tylko dla świętego spokoju.
Figofago
2 lata temu
Artykuł dno. Tomasz Budzik proponuję zmienić pracę.
bCITvGQr
Tiki
2 lata temu
Volvo też jest nie wiem czemu nic nie piszą
polak maly
2 lata temu
toyota tochłam te przyciski jak dla emeryta kupowalem w tym roku nowy dla zony i 3 lata temu dla siebie i polecam peugeot 508 sw 300 tys przebiegu i nic ...a bralem pod uwage toyote ale jak zob te przyciski .....
darek2-22
2 lata temu
Pewnie za silniki Toyota - silnik 2.0 D-4D pełna wtopa
eto
2 lata temu
sponsorem artykułu jest Toyota... więc kochajcie wiecznie zawieszające się toyota touch, mapy w navi z 2013 i dużo wyższe niż katalogowe zużycie adblue w nowym hilux-sie
Opel DAS AUTO...
2 lata temu
Toyota Hybrydaaaaaaa ! łeheeeeeeeeeeeeeeeeeeee
mikołaj
2 lata temu
jak zwykle 'niezawodna toyota' bryluje - to pewnie przez 'niezawodny' system toyota touch, nawigację z mapami z 2013 i zużycie adblue w nowym hilux-sie....
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić