Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|
aktualizacja

Triki Biedronki? Nawet wytrawni łowcy promocji dają się złapać. Uważaj na promocje

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów.Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.
136
Podziel się

Biedronka stosuje coraz częściej dość sprytne sposoby sprzedaży swoich produktów. Bazując na przyzwyczajeniach zakupowych, wyprowadza w pole nawet wytrawnych łowców promocji.

Biedronka stosuje ostatnio sposoby promocji towarów, które zaskakują klientów
Biedronka stosuje ostatnio sposoby promocji towarów, które zaskakują klientów (PAP)
bEUOMtPF

- Ma pan jakiś problem z paragonem? - pyta mnie uprzejmie sprzedawca na kasie w jednej z Biedronek na warszawskich Bielanach.
I owszem, mam. Pokazuję mu na zestawieniu cenę dwunastu kartonów mleka "Wypasione”, po które pognałem ostatniego w moim mniemaniu dnia promocji gazetkowej, czyli 6 września. Cena na paragonie 2,55 zł za litr. W drugiej ręce trzymam ulotkę z ofertą ważną do 6 września - tam jak wół stoi, że cena przy kupnie 12 szt. wynosi 1,79 zł za litr.

Pracownik bez wahania wskazuje palcem na czerwone pole przy zdjęciu produktu. Fakt, cholera, jak mogłem tego nie zauważyć? Stoi tam jak byk, że promocja na ten akurat produkt jest do 3 września, choć cała gazetka obowiązuje do 6.

Zobacz także: Zobacz również: Allegro chce pomóc sklepikarzom. Ci muszą zaryzykować
bEUOMtPH

Po chwili dociera do mnie, że pracownik coś zbyt szybko znalazł powód mojej pomyłki. Chyba nie byłem jedynym, który zwrócił się do niego po wyjaśnienia.

Zwaliłbym to może na mój brak spostrzegawczości, gdyby wcześniej nie wskazał mi tej promocji nałogowy czytelnik gazetek i łowca promocji, czyli moja własna mama.

Postanowiłem zrobić test na żonie. - Patrz - mówię, podając jej ulotkę. - Pokaż mi, dlaczego mleko kosztowało mnie przed chwilą 2,55 zł, a nie 1,79 za litr? - zagajam. - A i kupiłem 12 litrów - szybko dodaję, żeby nie było wątpliwości.

bEUOMtPN

Zerknęła na górę strony, gdzie była informacja od kiedy do kiedy promocja trwa, potem na opis produktu. Mimo że informacja o czasie promocji na ten akurat widnieje na czerwonym polu - teoretycznie powinna być dostrzegalna od razu - to... nie zauważyła. Musiałem jej powiedzieć w czym rzecz.

Trzy osoby dały się nabrać na trik graficzny - w pierwszej kolejności zerkaliśmy na górę strony, żeby sprawdzić jakie są daty promocji, potem na opis produktu, tj. ile trzeba kupić, żeby zapłacić za sztukę mniej niż normalnie. Wzrok najwyraźniej omija po prostu w tym miejscu inne informacje, choć formalnie wcale nie są ukryte. Pytaniem pozostaje, czy sieć robi to specjalnie czy może po prostu, ktoś bez większego namysłu zrobił to w ten sposób?

Nie byłby to może jeszcze powód, żeby się rozpisywać o sprawie. Dlaczego mnie to zainteresowało? Bo później kilka razy byłem świadkiem awanturujących się w sprawie promocji przy kasie klientów. A i własne doświadczenia z paru innych tego typu ofert w Biedronce zrodziły moje podejrzenia.

bEUOMtPO

Choćby sytuacja z lipca. Zaraz po lewej za wejściem do sklepu stała paleta piw Tyskie w ośmiopakach. Podana jest cena za puszkę normalna i cena „nienormalna” przy zakupie większej liczby. Biorę ośmiopak. Po odejściu od kasy widzę, że system policzył mi cenę wyższą. Wracam do kasy i pytam kasjera. Zdziwiony zerka na paragon, a potem rzut oka na kartkę wywieszoną nad paletą z piwem. Faktycznie, wyraźnie jest tam napisane, że w promocji cena powinna być niższa, daty promocji się zgadzają. Specjalnie podchodzi do palety, bierze kartkę z opisem promocji w rękę, analizuje. Po kilkunastu sekundach znalazł… Jest. Niższa cena jest przy zakupie dwóch ośmiopaków, a nie jednego. - Sam bym nie zauważył - mówi.

Swego rodzaju trik polega na wykorzystaniu przyzwyczajeń klienta. Ten spodziewa się, że skoro kupił już osiem piw w jednym, to dostanie niższą cenę. Tak dotychczas zazwyczaj było. A teraz - figa.

Wreszcie w ostatnią sobotę 9 września zaglądam do Biedronki, uzbrojony już w "czujność promocyjną”. Zgarniam do koszyka kolejne produkty i podchodzę do miejsca z papierami toaletowymi. Jest promocja! Ośmiopaki papieru trzywarstwowego Queen, rumiankowego. Normalna cena 6,95 zł za ośmiopak, ale można zapłacić zaledwie 12,99 zł za… 24 rolki.

Normalnie brałbym dwie paczki i zasuwał do kasy. Szybko mój umysł pominął informację, że dwie paczki to przecież 16 rolek, a nie 24. Przecież podawana jest cena za ośmiopak, a nie za rolkę.

bEUOMtPP

Zresztą to dość dziwna sytuacja - kupując dwie paczki zapłacimy więcej niż za trzy. Tyle że, by do tego dojść, trzeba wykonać dość skomplikowane obliczenia, jak na osobę pędzącą z wózkiem w poszukiwaniu kolejnych towarów i podzielić 24 przez 8 - wtedy okaże się, że musimy napchać do wózka aż trzy paczki z papierem. Część klientów się nabiera.

- Oferta sklepów Biedronka składa się ze stałego asortymentu uzupełnianego regularnymi promocjami czasowymi, które zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów są bardzo dynamiczne i zróżnicowane. Dlatego proponujemy im akcje o różnym czasie trwania, specyfice i mechanizmach - podaje biuro prasowe Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka i Hebe.
Wnioski? Niby niewinne sposoby sklepów bazują na przyzwyczajeniach klientów. Sklep może się wydawać tańszy, bo produkty, na których cenę najczęściej zwracamy uwagę, są faktycznie atrakcyjne. Inne towary mogą być jednak droższe, czego nie zauważymy, bo rzadziej się im przyglądamy.

Podobnie jest z promocjami, przy których lepiej się teraz skupić, zanim przeanalizuje się, ile czego jest i za ile. W czasie gdy człowiek jest odległy od koncentracji, okazuje się, że trzeba myśli wysilić.

bEUOMtPQ

Polacy to zresztą wielbiciele promocji, co udowadniała nam ostatnio Agata Nowakowska, rzecznik Rossmanna, gdy pisaliśmy o różnicach cen w polskich i niemieckich sklepach. Polskie ceny bez promocji mogą wyglądać na wyższe niż w sklepach niemieckich, ale jeśli uwzględnić promocje, rzadko stosowane w Niemczech sytuacja już wygląda inaczej. Rossmann zauważył, że Polakowi lepiej cenę podnieść, a potem obniżyć w promocji, niż od razu oferować niższą.

Lepiej mieć świadomość, że sieci postrzegają nas jak łowców promocji i mogą chcieć nasze "promocyjne" przyzwyczajenia wykorzystać.

bEUOMtQi
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów.Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.
KOMENTARZE
(136)
kuku na muni...
4 lata temu
W TAKIM KRAJU JAK POLANDIA, TAKIE ''BIERDONKI'' MOGA STOSOWAC SWOJE TRICKI, BO URZEDY KTÓRE MAJA ZWALCZAC TEGO TYPU = CWANIACTWO I OSZUSTWA, - SĄ BEZRADNE I NIE ZAINTERESOWANE ZWALCZANIEM TYCH CWANIACZKÓW !
qiv
4 lata temu
żeby tak testować swoją żonę marketingiem - no nie, do kolegów byś poszedł a nie tak podkładasz swoim najbliższym
toto
4 lata temu
I o co te pretensje? Moze warto nauczyc sie czytac a nie pisac bzdury w internecie. Na cenowce sa zawarte wszelkie iformacje odnosnie promocji.
bEUOMtQj
Tadeusz
4 lata temu
To jest gra głupiego z cwaniakiem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zakłopotana.....
4 lata temu
ja sprawdzam ceny,jednak tez dałam się "wkręcić" w promocję a mianowicie:wzięłam z półki ser żółty zapakowany hermetycznie.Na półce była cena promocyjna tego sera.Przy kasie okazuje się,że ser jest droższy,bo na tej półce były dwa rodzaje sera,a tego tańszego już nie ma.Chciałam odłożyć ten ser na półkę,ale nie mogłam,bo pani na kasie zabroniła mi tego.Bo jak już wzięłam ser z półki,to chodząc po sklepie mogłam go "zatruć",,nikt go już nie kupi,a oni muszą go wyrzucić,bo nie wolno im(obsłudze sklepu) odłożyć ten ser z powrotem.Ja na to ,że nie zatrułam go niczym,a pani,że długo chodziłam po sklepie i ser nie jest już świeży.Bez komentarza.Zapłaciłam za ser,niestety.teraz biegam co rusz do kasy i proszę o sprawdzenie ceny,co przedłuża zakupy.Chyba przestanę kupowac w Biedronce.
tęp szkodnika...
4 lata temu
PORTUGALEC, GERRONIMO, PRZY POMOCY POLSKICH PACHOŁKÓW ZATRUDNIONYCH BY NABIJAĆ W BAMBUKO --- SWOICH RODAKÓW DZIAŁAJA SKUTECZNIE W TYM PROCEDERZE, TYLKO PANSTWO POLSKIE JEST SLEPE NA TAKIE ''NUMERY'' SLEPE, ALBO DAJE NA TO OSZUSTWO = CICHE PRZYZWOLENIE !!
illustrator
4 lata temu
Jak można nie zauważyć tekstu napisanego białą czcionką i capslockiem na czerwonym tle który jest tuż pod obrazkiem produktu? Jesteście łatwiejsi do zmanipulowania niż dzieci.
Kierownik zmi...
4 lata temu
Biedra i Kalifatyczny Lidl to 1 wielki wałek.Ostatnio babina ucieszyla sie w biedronce ,ze avocado po 1,99 ale nie dopatrzyla,ze za 100gr taka cena.W efekcie zaplacila wiecej "na promocji"niz normalnie
black
4 lata temu
Jeszcze ciekawsze są triki którymi Jeronimo oszukuje dostawców. Promocje nie biorą się znikąd - najczęściej są wymuszane lub wyłudzone od dostawcy lub producenta. Potem taki przedsiębiorca musi dostarczyć towar poniżej kosztów i nie ma na wypłaty dla swoich pracowników. A Janusze cieszą się że kupili siki piwne za pół ceny i klną na swojego pracodawcę który nie podwyższa wypłaty. I tak się kręci zaklęte koło.
MAJA
4 lata temu
mieszkam blisko Biedronki,nie maja jarzyn ani owocow w przecenie, ale wyrzucaja w krzaki koło Biedry całe paczki pieczarek, worki papryki, marchewki, pietruszki wszystko w dobrej jakosci zrobiłam zdjecie
JULIA
4 lata temu
wczoraj miałam tak sama sytuacje kupiłam dwie paczki papieru przy tej ilości miał kosztować 9,99 za opakowanie normalnie 12,99 przy okazaniu karty biedronka . Oczywiście rabat nie został naliczony . Wrociłam do kasy na moją uwage pan kierownik poszedł sprawdzic czy taka promojca jest aktualna - była .Wyjaśnił mi ze informatycy nie wprowadzili do systemu tego towaru . Nie chciał mi oddać pieniędzy za różnice kazał mi zadzwonić na infolinię i ze dostanę 4 zł na kartę biedronki . Pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją żeby klient nie dostał zwrotu gotówki jeżeli winna leży po stronie sklepu. Jeśli nie ma w systemie odpowiedniej cenny promocję trzeba usunąć.
Killer
4 lata temu
W neonecie również raty niby 0% w gazetce i stronie w necie, ale jak przychodzi do podpisania umowy kredytowej to wychodzą odsetki i to nie małe!!!
dabadu
4 lata temu
W biedronce nie jest tanio. Mam parę produktów, których cena w biedronce jest wyższa niż np. w auchan. A na promocjach to dobrze wychodzą Ci, co je organizują:):)
bEUOMtQb
BOS
4 lata temu
DROGI REDAKTORZE I TAK MIAŁES SZCZESCIE Z TYM MLEKIEM BO JA KUPIŁEM 10 PAKIETOW I PO ZORIENTOWANIU SIE PRZY ZAŁADUNKU ZE COS DUZO WYSZLO POSZEDLEM SPYTAC DLACZEGO OTRZYMALEM PODOBNA ODPOWIEDZ JAKA PAN UZYSKAL.POSTANOWILEM DOKONAC ZWROTU TOWARU GDYZ CENA BYLA DLA MNIE ZA WYSOKA I CO?OKAZAŁO SIE ZE TOWARU NIE MOGE ODDAC GDYZ JEST TO ARTYKUL SPOZYWCZY I Z REKLAMACJA PANI ODESLALA MNIE NA INFOLINIE TAM PO DLUGICH OCZEKIWANIACH PANI POTWIERDZIŁA TO CO MOWIONO MI W SKLEPIE.PRZYPADEK?NAPEWNO
...
Następna strona
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić