Wróć na
oprac. Michał Zieliński
|

W Polsce może przybyć fotoradarów. Mają być sfinansowane z pieniędzy unijnych

7
Podziel się

Do końca sierpnia 2018 roku Centrum Unijnych Projektów Transportowych ma wydać decyzję o dofinansowaniu projektu zakładającego rozbudowę sieci fotoradarów w Polsce. Odcinkowy pomiar prędkości mógłby pojawić się np. na autostradzie A4.

Fotoradar
Fotoradar (East News, Piotr Matusewicz)
bCGtuLHF

"ITD ma 1,9 tys. wniosków o postawienie na danym odcinku drogi urządzenia rejestrującego" czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej". Z tego powodu Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym utworzyło projekt, który zakłada rozbudowę sieci fotoradarów. Nie ma informacji ile urządzeń pojawiłoby się przy polskich drogach, lecz znany jest szacunkowy koszt operacji. Jest to 162 mln zł, z czego 137,7 mln zł miałyby pochodzić z pieniędzy unijnych.

To nie pierwszy raz, kiedy ITD stara się o środki na postawienie fotoradarów. Obecna siatka również była projektem unijnym, więc przedstawiciele inspektoratu są dobrej myśli. Zwracają też uwagę, że Unia Europejska stawia na poprawę bezpieczeństwa na drogach, więc ich wniosek ma spore szanse na zostanie zaakceptowanym. CUPT ma 120 dni na wydanie decyzji – ten okres mija z końcem sierpnia 2018 roku.

Sama zgoda nie oznacza jednak, że fotoradary wyrosną nagle przy drogach. CANARD będzie czekać długotrwały proces rozpisywania przetargów, wybierania lokalizacji i uzyskiwania pozwoleń. Nieoficjalnie mówi się o pierwszych urządzeniach dopiero w 2020 roku.

bCGtuLHH

Jednym z miejsc, gdzie mogłyby się pojawić, jest fragment autostrady A4 na zachód od Wrocławia. GDDKiA zawnioskowała do ITD o postawienie tam odcinkowego pomiaru prędkości, lecz obecnie nie ma pieniędzy na budowę takiego systemu. Dotacja unijna mogłaby rozwiązać ten problem.

Obecnie CANARD zarządza 510 urządzeniami pomiarowymi, w tym 460 fotoradarami stacjonarnymi i mobilnymi. Z danych, którymi dysponuje DGP, wynika, że w pierwszej połowie 2018 roku fotoradary zarejestrowały 595 tys. wykroczeń.

bCGtuLIi
KOMENTARZE
(7)
Autobahn A4
2 lata temu
Najwyższy już czas na rozbudowę „pseudo“ austostrady A4 bez pasa awaryjnego.. W Niemczech na autostradach można przecież jezdzić bez ograniczeń prędkości. Unia powinna dofinansowywać tylko rozbudowę infrastruktury, a nie systemy do kontroli i karania kierowców.
Olo
2 lata temu
To pseudoautostrada
a to dlatego
2 lata temu
Haha no i w każdej Komedzie Powiatowej Policji jak nigdy wszystkie etaty drogówki są ponad stan a patroli prewencji zero To teraz wiadomo dlaczego
bCGtuLIj
gość
2 lata temu
A do czego służy ta formacja Krokodyli czyli IDT? Oddano im pod opiekę stacjonarne fotoradary, żeby sprawiać wrażenie, że oni w ogóle coś robią po za czepianiem się kierowców TIR. To takie pudrowanie trupa i krycie nierobów z IDT. To kolejna formacja mundurowa z etatami dla kolesi i pociotków.
De
2 lata temu
Bardzo dobrze już powinno to nastąpić
Najnowsze komentarze (7)
De
2 lata temu
Bardzo dobrze już powinno to nastąpić
gość
2 lata temu
A do czego służy ta formacja Krokodyli czyli IDT? Oddano im pod opiekę stacjonarne fotoradary, żeby sprawiać wrażenie, że oni w ogóle coś robią po za czepianiem się kierowców TIR. To takie pudrowanie trupa i krycie nierobów z IDT. To kolejna formacja mundurowa z etatami dla kolesi i pociotków.
saydo
2 lata temu
A w powiecie pszczyńskim na gierkówce zlikwidowano wszystkie fotoradary.
Krzysiok
2 lata temu
Jak się ma prawko z dokumencika to się człowiek fotoradarów nie boi! :D
a to dlatego
2 lata temu
Haha no i w każdej Komedzie Powiatowej Policji jak nigdy wszystkie etaty drogówki są ponad stan a patroli prewencji zero To teraz wiadomo dlaczego
Olo
2 lata temu
To pseudoautostrada
Autobahn A4
2 lata temu
Najwyższy już czas na rozbudowę „pseudo“ austostrady A4 bez pasa awaryjnego.. W Niemczech na autostradach można przecież jezdzić bez ograniczeń prędkości. Unia powinna dofinansowywać tylko rozbudowę infrastruktury, a nie systemy do kontroli i karania kierowców.
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić