REKLAMA
Odsłoń newsy
Odsłoń newsy
Cytaty dnia
Copyright Wirtualna Polska Media S.A. - ReklamaRegulaminPrywatność
Odświeżone godzinę temu
Twoje konto
Pogoda
Radio
Quizy
0
graczy online
Graj teraz!
REKLAMA
oprac. Krzysztof Janoś12.07.19 (08:31)

Wódka broni się tylko małpkami. Polacy pokochali prosecco i piwa bezalkoholowe

W Polsce rośnie sprzedaż alkoholi dotąd niszowych. Rekordy wzrostu sprzedaży dotyczą win musujących, whisky i piw z zerową zawartością alkoholu. Oprócz tego tylko małpki mają się świetnie.
Archiwum prywatne

Piwo i wódka przestają królować na polskim rynku napojów wyskokowych. Teraz jest moda na włoskie wino z bąbelkami, likiery na bazie mleka i whisky. Jednak największa wzrostowa dynamika sprzedaży dotyczy piwo 0 proc - informuje "Rzeczpospolita".

Od wakacji 2018 r. nie przerwanie rośnie też sprzedaż prosseco i hiszpańskich win aromatyzowanych. W tym przedziale przez rok sprzedaż wzrosła o połowę. Z czego wynika tak szalona popularność np. włoskiego prosecco?

REKLAMA

Marek Jakubiak mówi "nie" dla "małpek"

Eksperci przepytani przez dziennik zauważają, że jest ono dużo tańsze od szampana, ale dobre jakościowo. Tylko w 2018 r. import tego trunku wzrósł o 20,7 proc.. Jego wartość jest szacowana na całe 277 mln zł.

Z kolei sprzedaż wina aromatyzowanego posmakiem truskawek czy brzoskwiń podskoczyła w tym samym czasie 47 proc., a rynek wart jest już 200 mln zł . To więcej niż warta jest cała sprzedaż rumu i cydru razem.

Jednak niekwestionowanym liderem wzrostu jest piwo bezalkoholowe. Kiedyś oferta tych napojów była bardzo mizerna, W niektórych sklepach czy knajpach nie było go w ogóle. Jednak obecnie jego sprzedaż rośnie o 77 proc. ro do roku.

Takiej dynamiki inne alkohole mogą tylko pozazdrościć. W branży spożywczej piwo 0 proc. ze sprzedażą na poziomie 600 mln zł, przeskoczyło już nad rynkiem keczupu czy ice tea.

Wódka odnotowuje cyklicznie spadki sprzedaży, ale w segmencie małych butelek broni się jeszcze. Obecnie na sklepowych półkach z tym alkoholem tzw. małpki stanowią ponad 33 proc. sprzedaży. Okazuje się, że Polacy co trzecią złotówkę wydaną na alkohol w ogóle przeznaczają na małe opakowania z tym alkoholem

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

0
0
0
0
0
0
PODZIEL SIĘ
TWEETNIJ
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
REKLAMA
REKLAMA
Zamknij