Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
oprac. Patryk Skrzat
|

Absurd na kolei. Wydali 21 mln zł na remont torów, pociągi jeżdżą o połowę wolniej

6
Podziel się:

Z 80 do 40 km/h muszą zwolnić pociągi na trasie między Oleśnicą a Kępnem w woj. dolnośląskim. Mało tego, składy zatrzymują się przed przejazdami, a załoga zatrzymuje ruch samochodów. Wszystko to "zasługa" remontu wartego 21 mln zł.

Absurd na kolei. Wydali 21 mln zł na remont torów, pociągi jeżdżą o połowę wolniej
(Fotolia)

O absurdzie na torach informuje Radio Wrocław. Gdy w kwietniu oddawano zmodernizowany odcinek, pasażerowie myśleli, że to początek wyczekiwanej trasy z Wrocławia do Wielunia. Okazało się jednak, że to torowisko tylko dla pociągów towarowych. A to był dopiero początek rozczarowań.

Po remoncie pociągi musiały zwolnić o połowę - z 80 do 40 km/h. Mało tego, nowa sygnalizacja świetlna i szlabany w ogóle nie działają. Kolejarze muszą więc zatrzymywać pociągi, wysiadać, by wstrzymać ruch samochodów i dopiero ponownie ruszać.

Zobacz także: Zobacz także: Pociągi szybciej jeździły przed wojną niż teraz

Mieszkańcy nie mogą zrozumieć, dlaczego od kwietnia nie udało się podłączyć sygnalizatorów. Sugerują, że ktoś się opamięta dopiero, gdy dojdzie do tragedii. Kolejarze tłumaczą, że winne są procedury.

- Współpracujemy z zarządcą drogi. Po wszystkich uzgodnieniach urządzenia zostaną włączone do testów, po pozytywnych testach - zostaną oddane do eksploatacji - wyjaśnia Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(6)
Gong
5 lata temu
Absurd to Kepno i wpis woj.dolnośląskie
et22
5 lata temu
21mln zł??? jak pyrka na byka:D
kolokwium
5 lata temu
Dlaczegóż zatrzymują pociąg? Wystarczy dać oznakowanie o przejeździe niestrzeżonym i samochody będą zatrzymywali kierowcy.
antua
5 lata temu
Brawo PiS! Dobra zmiana!
Niesmak
5 lata temu
Jak ktoś wjedzie pod pociąg na przejeździe to pewno do pierdla pójdą testy sygnalizatorów
007
5 lata temu
a co tu rozumieć ? przecież ci "panowie zarządzający koleją" nie mają nic wspólnego z kolejnictwem po za tym że kolega czy tam wuj czy szwagier załatwił robotę na stanowisku, tak samo jest w ZUS, Ratuszach itd dlatego tak wszystko działa w tym kraju jak dziala, dlatego musi sie to w przyszlości skończyć katastrofom i kompromitacją na arenie miedzynarodowej jak w 1795.
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić