Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
oprac. Martyna Kośka
|

FlixBusowi nie wystarczają już tylko drogi. Mogą mu jednak zaszkodzić autobusy z logo... BlaBlaCar

6
Podziel się:

Kolejna firma chce wozić polskich pasażerów. Do kwietnia do Polski ma wjechać pierwszy autokar marki BlaBlaBus, start-upu spokrewnionego z samochodowym BlaBlaCarem. Będzie konkurować z FlixBusem.

FlixBus to największa w Europie sieć autobusów dalekobieżnych
FlixBus to największa w Europie sieć autobusów dalekobieżnych (Shutterstock.com)

FlixBus wszedł do Polski w grudniu 2017 r., gdy Polski Bus stał się podwykonawcą niemieckiej firmy. Dziś na umowach joint venture Flix współpracuje z 34 przewoźnikami. Jest więc poważnym graczem na polskich drogach, choć nie ma żadnego własnego autobusu. Planuje siatkę połączeń, sprzedaje bilety, zarządza flotą, a przewozem zajmują się przewoźnicy. FlixBus dociera do 60 nowych miast.

Jak policzył FlixBus, wpływ do polskiej gospodarki z jego działalności wyniósł tym roku 67,2 mln zł. W przeliczeniu do budżetów lokalnych i centralnego wpłynęło 1,40 zł za każdy przejechany kilometr – informuje Gazeta Wyborcza.

Teraz FlixBus chce wejść do kolejnego sektora transportu – na tory. W Niemczech i w Szwecji pod swoją marką uruchomił też pociągi pod marką FlixTrain – przejazdy tańsze niż oferuje konkurencja, ale też generujące mniej kosztów po stronie firmy.

Zobacz także: Obejrzyj: Co roku wozi miliony Polaków. Sam nie ma nawet miejsca garażowego

Firma chce też aktywnie zainteresować się carpoolingiem, czyli kojarzeniem kierowców prywatnych aut osobowych i pasażerów. Największym dostawca tej usługi w Europie jest francuska aplikacja BlaBlaCar. Niemiecka usługa ma działać pod nazwą FlixCar i może być poważną konkurencją dla BBC.

Właściciel BlaBlaCara nie przygląda się biernie, jak Niemcy wchodzą na kojarzony dotychczas z nimi rynek i też wyciąga armaty. Wprowadza swoje własne przewozy autokarowe. Usługa dostępna jest we Francji, w Niemczech, krajach Beneluksu i we Włoszech.

Ale już w przyszłym roku (najdalej w kwietniu) przyjedzie on także do Polski, głównie po to, by pod własną marką obsługiwać połączenia międzynarodowe (nie wiadomo jeszcze jakie). Ale nie tylko. Jak powiedział portalowi Transport Publiczny Olgierd Szyłejko, dyrektor ds. przewozów autobusowych i dostaw w BlaBlaBus, firma przejęła platformę Busfor i za jej pomocą będzie rozszerzać ofertę przejazdów, także krajowych – czytamy w Gazecie Wyborczej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(6)
bj
3 lata temu
dlaczego polska pozwlaa na wejscie obcego kapiltalu, jak mamy swoje pksy..?
ktoś
3 lata temu
Precz!!! Nasze nam wystarczą... Nie potrzebujemy niemieckich.
33
3 lata temu
Flixbus na tory ? ciekawe jak sobie poradzą z opóźnianiami oko. A tak w ogóle niemiec nas wozi i niemiec nam sprzedaje, niemiec u nas produkuje bo Polak potrafi ale po co się męczyć, raz dostać swoją działkę wyjechać na bahama, wcześniej zadłużyć firmę żeby to jakoś wyglądało. A reszta niech sobie robi co chce. Tak mysli Polak.
Batalion Chło...
3 lata temu
A co na to wszystko cierpy? Skończy się wożenie frajerów 20km za 100zł.
kwch
3 lata temu
Z kolei na remontowanym fragmencie torów kolejowych Malbork-Grudziądz operacja przeciąga się drugi rok, ludzie są wożeni autobusami zastępczymi. PKP oświadczyło... że komunikacja zastępcza autobusowa jest mniej kosztowna. No i wiadomo czemu się nie spieszą z oddaniem torów do użytku.
Marcin
3 lata temu
I tak robi się biznes. Firma nie ma pojazdów, a zarabia konkretne pieniądze w całej Europie na wożeniu ludzi.
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić