Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja
Artykuł sponsorowany

Prowadzisz sklep online? Potrzebujesz numeru BDO. Co to takiego?

Podziel się:

Czy wiesz, że jako przedsiębiorca prowadzący sprzedaż w internecie, masz obowiązek rozliczenia opakowań wprowadzanych do obrotu? W tym celu konieczne będzie uzyskanie numeru BDO. Czym jest i w jaki sposób go otrzymać? Podpowiadamy.

Prowadzisz sklep online? Potrzebujesz numeru BDO. Co to takiego?
(materiały partnera)

Wprowadzanie opakowań do obrotu

Opakowanie to nieodłączny element internetowej sprzedaży – towar wysyłany do odbiorcy musi być właściwie zabezpieczony. Dzięki temu dotrze do adresata w nienaruszonym stanie.

Należy jednak pamiętać, że jako przedsiębiorca (np. właściciel sklepu internetowego), wprowadzasz opakowania do obrotu. Dzieje się to, gdy pakujesz wybrany produkt m.in. w karton, folię, kopertę lub inny rodzaj zabezpieczenia.

Do podmiotów wprowadzających opakowania do obrotu zalicza się:

  • przedsiębiorców importujących produkty z zagranicy, które są wprowadzane do obrotu w Polsce,
  • producentów z własną marką wprowadzoną do sprzedaży w Polsce,
  • marka zlecająca produkcje swoich wyrobów,
  • sklep internetowy wysyłający towary do klientów na terenie Polski,
  • działalność oferująca produkty sprowadzane zza granicy,
  • lokal gastronomiczny z ofertą posiłków na wynos.

Te warunki kwalifikują Twoją firmę jako podmiot wprowadzający opakowania. To oznacza konieczność rejestracji w BDO, czyli Bazie Danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami.

Jak zarejestrować się w BDO?

Aby zarejestrować BDO w sklepie internetowym, wniosek możesz złożyć elektronicznie na platformie ePUAP przy pomocy profilu zaufanego. Kiedy dodasz firmę do rejestru, musisz wnieść opłatę rejestrową w wysokości:

  • 100 zł – dotyczy mikroprzedsiębiorców,
  • 300 zł – dla pozostałych firm.  

W kolejnych latach roczna opłata będzie wynosić tyle samo, co wpłata rejestrowa. Należy ją opłacić do ostatniego dnia lutego, w roku, którego dotyczy składka. Od momentu uzyskania numeru BDO musisz stosować go w dokumentacji firmowej, na paragonach, fakturach i umowach.

Numer BDO – co oznacza w praktyce?

Jeśli masz numer BDO, wiąże się z kilkoma dodatkowymi obowiązkami. Jako przedsiębiorca musisz:

  • prowadzić ewidencję opakowań wprowadzanych do obrotu,
  • zapewnić odpowiedni poziom recyklingu dla opakowań wprowadzonych do obiegu. Możesz zrobić to samodzielnie lub uiścić tzw. opłatę produktową. Jej wysokość zależy m.in. od rodzaju i odzysku opakowań oraz ustawowego poziomu recyklingu,
  • brać czynny udział w publicznych kampaniach edukacyjnych – możesz wnieść opłatę lub zorganizować je samodzielnie,
  • przestawić roczne sprawozdanie wprowadzonych opakowań – do 15 marca danego roku.

BDO w sklepie internetowym – czy wszystkie obowiązki spadają na przedsiębiorcę?

Dodatkowe obowiązki związane z numerami BDO mogą wydawać się uciążliwe. Rozliczanie można jednak zlecić jednej z organizacji odzysku opakowań. Wybrany podmiot pomoże Ci osiągnąć wymagany poziom recyklingu i zapewni wsparcie w działaniach edukacyjnych.

Takie rozwiązanie pozwoli Ci:


  • uniknąć wysokich opłat produktowych,
  • przekazać kwestie rocznego sprawozdania specjalistom,
  • zmniejszyć opłaty na działania edukacyjne,
  • korzystać ze wsparcia ekspertów w kwestii rozliczeń wprowadzanych opakowań.
Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić