Millenialsi to twarde sztuki. Na to pieniędzy nie wydają
Pokolenie inne niż wszystkie
Choć przywoływane dane dotyczą głównie społeczeństwa amerykańskiego, to należy zauważyć, że podobny trend widać również w krajach Europy.
Opłata telewizyjna
Aż 71 proc. amerykańskiego społeczeństwa korzysta z telewizji, jednak gdy przyjrzeć się wynikom badań wśród grupy osób w wieku 14-24 lata, to zaledwie 46 proc. przyznaje się do oglądania TV - podaje portal time.com.
Inwestycje? Dobre sobie!
Z ankiety przeprowadzonej wśród ludzi pomiędzy 22-32 rokiem życia, aż 52 proc. z 1500 ankietowanych powiedziało, że nie są zainteresowani inwestowaniem w żadne instrumenty finansowe - podaje portal money.com.
Koncernowe piwa
Zjawisko to nie wynika z tymczasowej mody, która przeminie i wszystko "wróci do normy". Świadomość konsumencka w tej dziedzinie okazuje się niezwykle ważna dla pokolenia millenialsów. Z badań przeprowadzonych przez portal marketrealist.com wynika jasno, że aż 43 proc. wspomnianego pokolenia uważa kraftowe piwa za lepsze niż ich mainstreamowe odpowiedniki. Dodatkowo, wśród 35 proc. Amerykanów, którzy popijają piwo z mniejszych browarów, aż 50 proc. stanowią millenialsi.
Samochody? Ale po co?
Dla przykładu portal theatlantic.com podał, że liczba odebranych praw jazdy w USA spadła do zaledwie 70 proc. wśród osób w wieku 16-24 lata. Co więcej, młodzi Amerykanie nie kupują już największej liczby samochodów. Ich udział w tej części rynku motoryzacyjnego spadł bowiem z 38 proc. w 1985 roku do zaledwie 27 proc. obecnie.
Własny dom? Marzenia...
W opracowaniu naukowym stworzonym przez studentów z Harvardu czytamy, że wśród młodych Amerykanów panuje odwrotna tendencja niż wśród kolegów z poprzednich pokoleń. Z badań wynika bowiem, że wśród ludzi przed 35 rokiem życia odsetek osób mieszkających "na swoim" spadł o 12 proc. w stosunku do danych z lat 2006-2011. Oznacza to, że aż 2 miliony młodych Amerykanów wciąż mieszka z rodzicami.
Zakupy hurtowe z dowozem do domu
Śluby
Z badań przeprowadzonych przez portal pewsocialtrends.org wynika, że średnia wieku, w którym Amerykanie decydują się na zawarcie małżeństwa z biegiem czasu się wydłuża. Z 48 proc. wśród pokolenia żyjącego zaraz po II wojnie światowej, odsetek osób które biorą ślub w wieku 18-32 lat zmniejszył się do zaledwie 26 proc.