Po trwającym półtora roku remoncie słynne Hiszpańskie Schody, jedna z atrakcji Rzymu, mają zostać znów oddane do dyspozycji turystów. Jeżeli sponsor kosztującej równowartość 7,6 mln zł renowacji postawi na swoim, nie na długo.
Producent biżuterii Bulgari chciałby to magiczne miejsce utrzymać w z dala od milionów maszerujących po nim stóp. Szef firmy, Paolo Bulgari, domaga się zainstalowania stałego ogrodzenia broniącego zwiedzającym Rzym dostępu do rokokowych schodów z pierwszej połowy XVIII wieku. Znane z wielu filmów prowadzą z Pl. Hiszpańskiego do kościoła Trinita dei Monti. Wielu projektantów organizuje na nich pokazy mody, wiosną ozdabia się je świeżymi kwiatami a zimą stawia na nich szopkę.
To cenny i delikatny pomnik, jakich wiele w naszym mieście i kraju. Teraz, gdy został odnowiony, nie możemy pozwolić, by ponownie stał się kanałem ściekowym. Nie możemy oddać go w ręce brudzących, śmiecących barbarzyńców - Paolo Bulgari powiedział gazecie "La Republica"