UOKiK zajmie się Polsatem
Skargi użytkowników
Było o tym głośno
Tymczasem konsumenci zwracają uwagę, że sygnał transmisji urywa się lub jest dostarczany w niskiej rozdzielczości. Widzowie skarżą się również, że spółka nie odpowiada na reklamacje zgłaszane za pomocą infolinii lub drogą elektroniczną. UOKiK zapytał Cyfrowy Polsat m.in., w jaki sposób zamierza zrekompensować niewłaściwe świadczenie usług. W opinii Urzędu wskazane byłoby co najmniej zwrócenie opłat poniesionych przez klientów. W tej sprawie konsumenci powinni składać reklamację bezpośrednio u przedsiębiorcy.
Co z niemieckimi kanałami?
Ponadto urząd sprawdza, czy Cyfrowy Polsat wprowadzał konsumentów w błąd, informując, że posiadanie pełnej oferty kanałów sportowych Cyfrowego Polsatu będzie oznaczać bezpłatny dostęp do transmisji wszystkich meczów mistrzostw Europy. Urząd zwrócił się również do telewizji Polsat z zapytaniem dotyczącym warunków ofert na publiczne odtwarzanie transmisji z turnieju. UOKIK sprawdza m.in. sposób kalkulacji opłat żądanych od miast, które chciały zaoferować mieszkańcom oglądanie spotkań w strefach kibica.
Co dalej?
Według przepisów, UOKiK może m.in. określić obowiązek usunięcia skutków szkody w drodze rekompensaty publicznej, np. w postaci zwrócenia widzom przez Polsat części lub całości poniesionych kosztów, jakie ponieśli przy wykupieniu pakietów dostępu do transmisji meczów Euro 2016.
To nie pierwszy raz
Każdy niezadowolony konsument może uzyskać pomoc prawną pod numerem infolinii 801 440 220, adresem porady@dlakonsumentow.pl lub bezpośrednio u miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, a także jednej z organizacji konsumenckich (Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
oprac. Krzysztof Narewski