Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja
Artykuł sponsorowany

6 sposobów na naturalną poprawę odporności

Podziel się:

Mocna odporność pozwala organizmowi dobrze bronić się przed patogenami, z którymi ma styczność każdego dnia. Niekiedy jednak dochodzi do jej osłabienia. Wówczas znacznie wzrasta ryzyko infekcji. Konieczne jest podjęcie działań, które pozwolą wzmocnić odporność. Poznaj 6 naturalnych sposobów.

6 sposobów na naturalną poprawę odporności
(materiały partnera)

Zdrowe odżywianie się

Zdrowe odżywianie się jest podstawą prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wraz z pokarmem dostarczamy wszystkich niezbędnych witamin i minerałów oraz innych substancji odżywczych. Niedobory powodują osłabienie oraz zaburzają procesy zachodzące w komórkach – również tych należących do układu immunologicznego. Tym samym organizm nie jest w stanie bronić się przed chorobotwórczymi drobnoustrojami.

Zaleca się, aby dieta była różnorodna. Dzięki temu wzrasta szansa na dostarczenie organizmowi wszystkich potrzebnych substancji. Ważne, aby znalazły się w niej świeże warzywa i owoce, a także orzechy i oleje. Na stronie internetowej https://www.welbi.pl/ znajdziesz wiele cennych wskazówek dotyczących diety i zdrowego stylu życia.

Hartowanie organizmu

To inaczej przyzwyczajenie organizmu do niskich temperatur i zmiennych warunków pogodowych. Dzięki temu potrafi on wypracować pewne mechanizmy ochronne. Tym samym cała energia nie zostaje spożytkowana na próbę ogrzania się, ale organizm może ją wykorzystać również na zwiększenie aktywności układu immunologicznego.

Istnieje kilka sposobów na hartowanie organizmu. Najprostszy z nich to aktywność fizyczna na świeżym powietrzu w różnych warunkach pogodowych. Możesz również:

  • brać na przemian ciepłe i zimne prysznice,
  • morsować,
  • chodzić boso po śniegu,
  • korzystać z sauny (wraz z zanurzeniem się w zimnej wodzie po zakończeniu sesji).

W hartowaniu organizmu na co dzień ważny jest ubiór. Należy ubierać się na cebulkę, ale tak, aby się nie przegrzewać. Po wyjściu na zewnątrz powinieneś czuć lekki chłód (który znika, gdy zaczynasz się poruszać).

Kiszonki na poprawę pracy jelit

Wiele mówi się o tym, że odporność zaczyna się w jelitach. To prawda. Są tam obecne bakterie probiotyczne, które chronią przed patogenami. Ich rozwój można wesprzeć przy pomocy naturalnych probiotyków, czyli kiszonek. Zadbaj, aby w jadłospisie znalazły się kiszona kapusta, ogórki kiszone lub zakwas z buraka.

Umiarkowana aktywność fizyczna

Najlepiej ruszać się codziennie. Można chodzić na spacery, pływać na basenie, jeździć na rowerze lub ćwiczyć w domu. Musisz jednak pamiętać, aby wysiłek nie był intensywny, ponieważ wtedy spada aktywność komórek układu immunologicznego.

Odpoczynek i zdrowy sen

Organizm potrzebuje odpoczynku i zdrowego snu, aby się regenerować. Jeżeli jesteś przemęczony, ciało nie ma siły walczyć z patogenami. Dlatego pamiętaj, aby zachować zdrowie, musisz trochę zwolnić.

Korzystanie z dobroci Matki Natury

Różnego rodzaju zioła i przyprawy wspierają odporność organizmu. Szczególnie zalecane jest spożywanie czosnku, jeżówki purpurowej, czarnego bzu, czystka, dzikiej róży. Gotowe mieszanki ziołowe możesz kupić w aptece lub sklepie zielarskim.

Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić