Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja
Artykuł sponsorowany

Czy dieta online daje efekty?

Podziel się:

Marzysz o pięknej sylwetce? A może po prostu chcesz zmienić swój sposób żywienia na zdrowszy? Jeżeli przed wizytą u dietetyka powstrzymuje Cię brak czasu na dojazdy i napięty grafik, mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie! Dieta online to świetna propozycja dla osób, które nie mają czasu na wizyty stacjonarne. Na czym polega tego rodzaju dieta? I czy jest ona skuteczna? Czytaj dalej, aby się tego dowiedzieć!

Czy dieta online daje efekty?
(materiały partnera)

Wybierz najlepszego dietetyka online

Czym charakteryzuje się dobry dietetyk online? Po pierwsze, ważne jest sprawdzenie kompetencji danego specjalisty – zawód dietetyka nie jest regulowany prawnie, tego rodzaju tytułem zawodowym mogą się więc posługiwać również osoby bez wyższego wykształcenia kierunkowego. Dobry dietetyk online to jednak przede wszystkim indywidualne podejście do pacjenta. Pamiętaj, że każdy z nas jest inny – a dieta powinna być odzwierciedleniem tego faktu! Właśnie dlatego, kompetentny dietetyk bierze pod uwagę nie tylko takie informacje, jak Twój wiek, wzrost, czy masa ciała, ale również występujące choroby i alergie, przyjmowane leki, a także preferencje żywieniowe, styl życia, czy nawet umiejętności kulinarne. Dzięki temu, ułożony dla Ciebie plan żywieniowy jest maksymalnie skuteczny, bezpieczny i przyjemny w stosowaniu. Wybierając dietetyka online, warto również zwrócić uwagę na to, aby poradnia dietetyczna online była jak najbardziej przyjazna naszym potrzebom. Co to znaczy? Dobra poradnia dietetyczna powinna zapewniać takie możliwości, jak łatwy i szybki kontakt z opiekującym się Tobą dietetykiem, a także odpowiedzi na wszelkie pytania oraz wątpliwości pojawiające się w trakcie stosowania diety. Dzięki takiemu wsparciu, poczujesz się bezpiecznie, a uzyskanie wymarzonej masy ciała stanie się zdecydowanie łatwiejsze i przyjemniejsze!

Stosuj indywidualną dietę online

Wiesz już, że dobra dieta online powinna być dostosowana do Twoich potrzeb. Czym jeszcze powinna się ona charakteryzować? Przede wszystkim, podstawę redukcji masy ciała oraz zdrowego stylu życia stanowi zbilansowana dieta. Charakteryzuje się ona odpowiednio dobranymi ilościami oraz proporcjami składników odżywczych – zarówno dostarczających kalorii makroskładników, jak i składników mineralnych czy witamin. Podstawową "cegiełką" takiej diety jest zbilansowany posiłek zawierający wszystkie makroskładniki (węglowodany, tłuszcze i białka), a także źródła witamin, składników mineralnych oraz błonnika pokarmowego. Warto jednak zaznaczyć, że zapotrzebowanie na składniki odżywcze nie jest czymś uniwersalnym – zależy ono chociażby od takich czynników jak Twoja płeć, wiek, przyjmowane leki czy występujące choroby. Przykładowo, dobowe zapotrzebowanie na żelazo wynosi 18 mg wśród kobiet w wieku reprodukcyjnym, zaś u dorosłych mężczyzn – 10 mg. Jeszcze inne zapotrzebowanie na ten pierwiastek mają kobiety ciężarne (27 mg/dobę), czy osoby z anemią lub przyjmujące leki ograniczające wchłaniania żelaza. Kompetentny dietetyk bierze pod uwagę wszystkie te czynniki, dzięki czemu ułożona przez niego dieta dostosowana jest do Twoich indywidualnych potrzeb.

Drugą, ważną cechą dobrze zaplanowanej, indywidualnej diety są odpowiednio dobrane posiłki. Powinny być one dostosowane do Twoich preferencji, a także uwzględniać ewentualne alergie czy nietolerancje pokarmowe. Miejscem specjalizującym się w układaniu diet online jest Centrum Respo – wszystkie plany żywienia układane są zgodnie z zasadą responsywności i idealnego dopasowania do indywidualnych potrzeb. Według specjalistów Centrum Respo, dobra dieta online  nie powinna zawierać nielubianych przez Ciebie produktów, a posiłki - być zawsze smaczne, zdrowe i zbilansowane. Dzięki temu, Twoja droga do wymarzonej sylwetki stanie się dużo łatwiejsza i przyjemniejsza!

Spędzaj wolny czas aktywnie

Uzupełnienie skutecznej diety online powinna stanowić odpowiednia porcja aktywności fizycznej. Pamiętaj, że ruch jest konieczny dla kształtowania tkanki mięśniowej, poprawy sylwetki, a także kondycji. Jak ma wyglądać taka aktywność? I ile powinien trwać trening? Przede wszystkim, dobry trening powinien być zróżnicowany – a więc zawierać zarówno tzw. aktywność tlenową, jak i beztlenową, a także ćwiczenia siłowe ukierunkowane na kształtowanie tkanki mięśniowej. Warto również pamiętać o tym, aby początek treningu stanowiła rozgrzewka – dzięki temu zmniejszysz ryzyko wystąpienia różnego rodzaju kontuzji. Jeśli chodzi o czas trwania, trening dla początkujących może być dosyć krótki – jeśli do tej pory Twój tryb życia był siedzący, długi i intensywny trening może nie być bezpiecznym rozwiązaniem. Właśnie dlatego, dobrze rozpocząć od krótkich 10-15 minutowych treningów, a następnie stopniowo wydłużać czas ich trwania. A co jeśli nie masz ochoty lub czasu na wyjścia na siłownię lub zorganizowane zajęcia sportowe? Dobrym rozwiązaniem w tej sytuacji może być trening online! Dzięki niemu, ćwiczenia możesz wykonać w domu, a także uzyskać personalizowany plan treningowy idealnie dopasowany do Twojego planu dnia, preferencji oraz możliwości.

Kontroluj swoją wagę

Czym jest prawidłowa masa ciała? I jak ją określić? Najpowszechniejszym sposobem na ocenę masy ciała jest wskaźnik BMI (ang. body mass index). Za prawidłową masę ciała przyjmuje się wartość wskaźnika między 18,5 a 24,9 – powyżej tej wartości mamy nadwagę, a następnie otyłość. Aby obliczyć BMI, wzrost (podany w metrach) należy podnieść do kwadratu, a następnie podzielić przez niego swoją aktualną masę ciała (podaną w kilogramach). Przykładowo, dla osoby, która waży 60 kg przy wzroście 1,6 m, wzrost należy podnieść do kwadratu (1,6 x 1,6 = 2,56), a następnie, masę ciała podzielić przez wynik tego działania (czyli w naszym przypadku 60/2,56). Uzyskany w podanym przykładzie wynik to 23,44, czyli prawidłowa waga. Raz na jakiś czas warto kontrolować swoją masę ciała względem wskaźnika BMI, a w przypadku, gdy jego wartość przekracza 24,9 – zgłosić się do dietetyka. Trzeba jednocześnie pamiętać, że wskaźnik BMI ma pewne ograniczenia – nie powinien być stosowany m.in. u kobiet w ciąży czy osób zawodowo uprawiających sport (u osób tych nadmiar masy ciała nie wynika z obecności tkanki tłuszczowej, nie jest więc traktowany jako nadwaga).

Poza regularną kontrolą masy ciała, ważna jest także sama utrata wagi. Pamiętaj, że aby efekty diety były skuteczne, deficyt kaloryczny nie może być zbyt wysoki – prawidłowa redukcja kilogramów to ok. 0,5-1% masy ciała tygodniowo. Oznacza to, że jeżeli Twoja aktualna masa ciała wynosi 80 kg, w ciągu tygodnia możesz zdrowo chudnąć o wartość wynoszącą między 0,4 a 0,8 kg. Jak widzisz, skuteczna redukcja masy ciała jest dość złożonym procesem – właśnie dlatego warto zwrócić się o pomoc do specjalisty, który pomoże Ci przez nią przejść w sposób bezpieczny i możliwie przyjemny.

Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić