o2-logo
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • Quizy
Wróć na
Informacja prasowa

Elektroniczna lista obecności w pracy – innowacyjne rozwiązanie sposobem na oszczędności w firmie

Podziel się

Do obowiązków pracodawcy należy prowadzenie ewidencji czasu pracy. Chociaż lista obecności nie jest dokumentem niezbędnym, może być bardzo przydatna – zwłaszcza gdy prowadzona jest w formie elektronicznej.

Elektroniczna lista obecności w pracy
Elektroniczna lista obecności w pracy (materiały partnera)
bDzFgiRh

Do czego potrzebna jest lista obecności w pracy?

Pracodawca nie ma obowiązku prowadzenia listy obecności w pracy, jednak ma ona wiele zalet. Przede wszystkim ułatwia prowadzenie ewidencji czasu pracy. Nie wyszczególnia ona danych takich jak godziny nadliczbowe, czy dzienny czas pracy, ale jest bardzo przydatna w przypadku sporu z pracownikiem. Dla pracodawcy jest to dowód na obecność danego pracownika lub jej brak w konkretnym dniu. Jeżeli lista obecności rejestruje także godziny przyjścia i wyjścia z pracy, wtedy łatwiej uniknąć nieporozumień i udowodnić stan faktyczny.

Lista ułatwia także pracę działu kadr i jest uzupełnieniem ewidencji. Przygotowanie papierowej listy obecności z uwzględnieniem czasu rozpoczęcia i zakończenia pracy oraz wszystkich dni roboczych to zadanie wymagające ogromu pracy i czasu. Tym bardziej że musi ona być przygotowana na cały miesiąc. Rozwiązaniem jest elektroniczna lista obecności w pracy.

bDzFgiRj

Elektroniczna lista obecności w pracy

Papierowa lista obecności to rozwiązanie pracochłonne i kłopotliwe. Pracownicy muszą udawać się w miejsce, w którym lista jest przedłożona do podpisu. Zajmuje to niepotrzebnie ich czas i wymaga obecności pracownika działu kadr. Listę elektroniczną można podpisać, logując się za pomocą smartfona. Aplikacja do zarządzania czasem jest dostępna poprzez kod QR. System wspomagany jest geolokalizacją i foto-rejestracją, dzięki czemu nie ma możliwości nadużyć. Aplikacja ma także wiele innych zalet – jak np. możliwość zdalnego złożenia wniosku o urlop. Jest to wygodne zarówno dla pracownika, jak i dla pracodawcy. Dział kadr w każdej chwili może wygenerować raporty i na bieżąco ma wgląd w zarejestrowane dane. O przewadze elektronicznej listy obecności nad jej tradycyjną formą mówi artykuł pt.: "Elektroniczna lista obecności w pracy – poznaj jej przewagę nad tradycyjnymi rozwiązaniami”.

Pozostałe zalety elektronicznej listy obecności

Elektroniczna lista obecności, w przeciwieństwie do papierowej uniemożliwia fałszowanie danych. Nikt nie podpisze jej za nieobecnego kolegę. Każde spóźnienie, czy wcześniejsze wyjście z pracy zostanie natychmiast zarejestrowane i pracodawca może to sprawdzić.

Lista obecności jest częścią elektronicznego systemu obiegu dokumentów. Dzięki niej łatwiej można kontrolować wszystkich pracowników. Ponieważ wszystkie dane przechowywane są w chmurze, nie wymagają składowania. Dział kadr nie musi przeznaczać dodatkowych regałów i pomieszczeń na dokumenty. Odszukanie listy z danego miesiąca zajmuje tylko chwilę, bez konieczności przeszukiwania akt i segregatorów.

bDzFgiRp

Elektroniczna lista obecności to narzędzie pozwalające na oszczędności w zakładzie pracy i lepszą kontrolę pracowników. Chociaż nie jest obowiązkowa, coraz więcej firm ją stosuje i docenia jej przydatność.
Dla pracowników jest jest to znacznie wygodniejsze rozwiązanie, niż lista papierowa.

bDzFgiRK
Informacja prasowa
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić