Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Przejdź na
Artykuł sponsorowany

Jak rozpocząć sprzedaż w sieci?

Podziel się:

Sprzedaż w Internecie to świetny pomysł na biznes. Zanim jednak zdecydujesz się na prowadzenie własnego sklepu online, warto spróbować swoich sił na platformach zakupowych. Sprawdź, co warto wiedzieć na ten temat!

Jak rozpocząć sprzedaż w sieci?
(materiały partnera)

Handel internetowy staje się coraz bardziej popularny. Chcesz sprzedawać online, ale nie wiesz, od czego zacząć? W takim razie koniecznie zapoznaj się z naszymi wskazówkami!

Chcę sprzedawać w sieci. Czy muszę założyć działalność gospodarczą?

Wiele osób zastanawia się, czy możliwa jest sprzedaż w Internecie bez prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że istnieje taka możliwość, ale tylko wtedy, gdy sprzedaż jest prowadzona na małą skalę. Świetnym rozwiązaniem dla niewielkich sprzedawców jest tzw. działalność nierejestrowana, która może być prowadzona przez osobę fizyczną. To idealna propozycja na start dla osób, które chcą spróbować swoich sił w biznesie, ale brakuje im odwagi, aby założyć własną firmę. Należy jednak pamiętać, że istnieje pewien limit przychodu, jaki można uzyskać w ramach działalności nierejestrowanej. Kwota ta stanowi połowę minimalnej pensji i jest zależna od aktualnej wysokości minimalnego wynagrodzenia. W 2021 roku limit miesięcznych przychodów z działalności nierejestrowanej to 1400 zł. 

Gdzie sprzedawać bez działalności gospodarczej?

Chcesz zacząć sprzedawać produkty w sieci, ale nie jesteś gotowy/a na założenie swojego sklepu internetowego? Na szczęście nie musisz mieć własnej firmy, żeby móc obsługiwać zamówienia klientów. Osoby, które chcą spróbować swoich sił w sprzedaży, mogą skorzystać z popularnych platform zakupowych, portali ogłoszeniowych oraz serwisów społecznościowych. Takie miejsca są idealną propozycją dla sprzedawców, którzy nie mają swoich sklepów online. To świetny sposób, aby zdobyć pierwsze doświadczenia w handlu internetowym i obsłudze klienta. Możesz traktować działalność na platformach e-commerce jako alternatywę dla prowadzenia sklepu online lub jako trening przed uruchomieniem własnego sklepu. Z platform zakupowych coraz częściej korzystają jednak również osoby, które prowadzą już swoje sklepy internetowe – popularne serwisy e-commerce to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Prowadzenie działalności na platformach zakupowych ma wiele zalet. Jednym z największych plusów jest to, że takie miejsca cieszą się ogromną popularnością. Dzięki temu umożliwiają dotarcie do sporej liczby potencjalnych klientów, którzy mogą zainteresować się Twoimi produktami. Obsługa platform e-commerce jest bardzo prosta i intuicyjna – zwykle możesz liczyć na nieskomplikowane procedury uruchomienia sprzedaży oraz dostęp do przydatnych narzędzi ułatwiających prowadzenie e-handlu. Niektóre serwisy umożliwiają wystawianie przedmiotów na sprzedaż za darmo lub za niewielką opłatą. Jest to duży plus przede wszystkim dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą w sieci.

Co sprzedawać w sieci?

Jeśli już wiemy, gdzie sprzedawać, warto zastanowić się nad tym, co sprzedawać w internecie. Jak wynika z Raportu Gemius dla e-commerce w Polsce 2021, najchętniej kupowane produkty w sieci to przede wszystkim odzież i obuwie, kosmetyki, perfumy, książki, płyty, a także sprzęt AGD i RTV. Świetnym pomysłem dla osób, które chcą spróbować swoich sił w e-commerce, jest również sprzedaż artykułów sezonowych. Mogą to być np. produkty wakacyjne (walizki, stroje kąpielowe), odzież sezonowa, sprzęt zimowy lub produkty okolicznościowe (ozdoby choinkowe, prezenty itp.).

Zakładanie działalności gospodarczej - jak się przygotować?

Jeżeli Twoje przychody ze sprzedaży w Internecie przekroczą kwotę 50% aktualnego minimalnego wynagrodzenia, musisz zarejestrować swoją działalność w CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) w terminie 7 dni. Wniosek o wpis do CEIDG można złożyć online, bez wychodzenia z domu. Zakładanie działalności gospodarczej wymaga jednak odpowiedniego przygotowania. Ważną kwestią jest wybór formy prowadzenia działalności gospodarczej - musisz zdecydować, czy będzie to jednoosobowa działalność gospodarcza czy spółka. W celu określenia, czym będzie się zajmowała firma, podczas rejestracji należy również wybrać kod z Polskiej Klasyfikacji Działalności PKD. Przed dokonaniem wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, warto przemyśleć nazwę firmy - w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej wpis do CEiDG będzie obejmował Twoje imię i nazwisko. Rejestrując jednoosobową działalność gospodarczą lub spółkę, należy wybrać również formę opodatkowania (formy opodatkowania to m.in. ryczałt od przychodów ewidencjonowanych czy opodatkowanie na zasadach ogólnych). Zastanów się również, kto będzie prowadził dokumentację finansową firmy - możesz robić to samodzielnie lub skorzystać z usług biura księgowego. Po dokonaniu rejestracji firmy, możesz starać się o uzyskanie zezwoleń i koncesji. W przypadku zezwoleń trzeba otrzymać wpis do Rejestru Działalności Regulowanej, natomiast koncesji udziela minister właściwy ze względu na rodzaj prowadzonej działalności. Nie zapominaj również o wizycie w Urzędzie Skarbowym, ZUSie, założeniu firmowego konta bankowego oraz wyrobieniu pieczątki dla firmy.

Artykuł sponsorowany
Źródło:
o2pl
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić