o2 - Serce Internetu
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • QUIZY
Wróć na
Artykuł sponsorowany

Jakie są podstawowe etapy lejka sprzedażowego?

Podziel się

Odpowiednio zaprojektowany lejek sprzedażowy może skutecznie zwiększyć liczbę Twoich klientów. Zwróć uwagę na to, że nawet jeśli strona www Twojej firmy lub sklep online notują kilka tysięcy wejść miesięcznie, tylko część użytkowników ostatecznie skorzysta z proponowanej oferty. Umiejętnie wykorzystany lejek zwiększy szanse na to, że konsument zdecyduje się na sfinalizowanie procesu zakupowego.

Jakie są podstawowe etapy lejka sprzedażowego?
Jakie są podstawowe etapy lejka sprzedażowego? (materiały partnera)
bEKkYEgl

Tym terminem określa się ścieżkę, jaką osoba zainteresowana Twoim produktem lub usługą musi przejść, żeby ostatecznie stać się klientem. U góry znajdują się wszystkie osoby, których uwagę przykuła proponowana oferta, ale na kolejnych poziomach liczba konsumentów się zmniejsza – stąd kształt lejka. Korzyści z zastosowania lejka w Twoim procesie sprzedaży są oczywiste, ale żeby zaprojektować odpowiednie rozwiązania, musisz mieć świadomość, jakie są jego podstawowe etapy. 

ToFu

ToFu – Top of the Funnel – to góra lejka, zbierająca konsumentów o różnych potrzebach, wymaganiach i zainteresowaniach. Na tym etapie, lejek sprzedażowy "chwyta" zarówno osoby, które w zasadzie są zdecydowane na zakup, jak również odbiorców wstępnie zainteresowanych daną ofertą, ale planujących lepsze poznanie rynku, porównanie dostępnych opcji itp. ToFu świetnie nadaje się do oddziaływania na potencjalnych klientów za pomocą wartościowego, merytorycznego contentu. Przygotowując publikowane treści, na przykład na Twoim firmowym blogu, pokaż się jako specjalista w danej dziedzinie. Zwróć uwagę na to, że działania, które podejmujesz na poziomie ToFu mają kluczowe znaczenie dla liczby potencjalnych klientów przechodzących na kolejne etapy lejka. Im więcej osób zachęcisz do dalszej interakcji z Twoją ofertą, tym większą masz szansę ostatecznie zmotywować ich do zakupu. Innymi słowy, Twoim podstawowym zadaniem na poziomie ToFu jest dotarcie do możliwie jak najszerszego grona odbiorców.

MoFu

MoFu, czyli Middle of the Funnel to środkowy poziom lejka. Do niego trafiły już osoby, które znajdują się dalej w procesie zakupowym. Na tym etapie masz do czynienia z "odsianą" grupą konsumentów – dużą część osób, która znalazła się w Twoim lejku na poziomie ToFu po prostu nie przeszła dalej. Teraz ważne jest, żebyś dalej dostarczał(a) wartościowe treści, budujące Twoją pozycję eksperta. Unikaj jednak zasypywania potencjalnych klientów komunikatami stricte reklamowymi. 

bEKkYEgn

BoFu

BoFu to skrót od Bottom of the Funnel. Na tym poziomie potencjalni klienci docierają do spodu lejka, ostatniego etapu i najprawdopodobniej są już gotowi do podjęcia akcji zakupowej. Tutaj kluczowe znaczenie ma również sposób, w jaki potraktujesz klienta już po zakupie Twojego produktu lub usługi. Dlaczego? Jest zdecydowanie bardziej prawdopodobne, że klient, który będzie miał pozytywne wrażenia, poczuje się ważny i doceniony, ponownie skorzysta z Twojej oferty. Zwróć więc uwagę na opiekę posprzedażową, dopilnuj, żeby produkt został zapakowany w estetyczny sposób i jeśli jest to możliwe, zastanów się nad dodaniem do zakupów drobnego gratisu. 

Współcześni konsumenci kupują inaczej niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Dzisiaj przeciętny Kowalski nie musi ograniczać się do jedynego sklepu z potrzebnym asortymentem, działającego w okolicy. Wręcz przeciwnie – liczba sklepów, do których ma dostęp jest bardzo duża, wliczając w to również rynek e-commerce, który znosi ograniczenia przestrzenne. Właśnie dlatego nie można lekceważyć koncepcji lejka sprzedażowego, który nie tylko będzie w stanie zwiększyć uzyskiwane przychody, ale również pomoże Ci zidentyfikować ewentualne przyczyny, dla których konsumenci ostatecznie rezygnują z zakupu. 

bEKkYEgO
Artykuł sponsorowany
Źródło:
o2pl
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić