Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
oprac. Marcelina Kolewska
|

Kierował non stop przez 65 godzin. Zapłaci za to nawet 10 tys. zł.

21
Podziel się:

Rozpoczął pracę ok. godz. 4 rano w poniedziałek, 19 marca i do godz. 9 wieczorem 21 marca, kiedy zatrzymali go kontrolerzy, jeździł niemal non stop. Dowoził pracowników, mieszkańców powiatu białobrzeskiego, do jednej z podwarszawskich firm.

Kierowca codziennie wykonywał po trzy kursy, najdłuższa przerwa między nimi trwała cztery godziny
Kierowca codziennie wykonywał po trzy kursy, najdłuższa przerwa między nimi trwała cztery godziny (gitd.gov.pl, gitd.gov.pl)

W środę rano inspektorzy Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Radomiu zatrzymali autobus na kontrolę.

Inspektorzy stwierdzili, że kierowca jechał inną trasą, niż wynikałoby to z zezwolenia. Podejrzewali też, że fałszuje zapis czasu pracy. Ten sam autobus skontrolowali w nocy. I po raz kolejny stwierdzili, że kierowca nie jechał wyznaczoną trasą, potwierdzili swoje przypuszczenia o sfałszowaniu zapisów.

Jak podaje Główny Inspektorat Transportu Drogowego w swoim oświadczeniu, kierowca przyznał się inspektorom do winy. "Szczegółowo opisał okoliczności w jakich one powstały. Podróżujący autobusem potwierdzili, że kontrolowany kierowca prowadzi pojazd bez przerwy, stwarzając zagrożenie dla pasażerów oraz innych uczestników ruchu".

Zobacz także: ZOBACZ TAKŻE: Zmiany w ustawie o zakazie handlu. Nie wcześniej niż w czerwcu

Codziennie wykonywał po trzy kursy, najdłuższa przerwa między nimi trwała cztery godziny. Pasażerowie autobusu potwierdzili słowa kierowcy. W dalszą drogę ruszyli dopiero gdy przewoźnik podstawił drugi autobus z wypoczętym kierowcą za kierownicą.

Mężczyznę ukarano mandatem, a wobec jego pracodawcy wszczęto dwa postępowania administracyjne. Za zmianę trasy mężcmoże dostać nawet 3 tys. zł kary, jego pracodawca za przymykanie oka na zbyt długi czas pracy kierowcy – 7 tys. zł.

Zgodnie z przepisami zawodowy kierowca autobusu czy ciężarówki może prowadzić auto maksymalnie przez dziewięć godzin. W tym czasie musi mieć przynajmniej jedną 45-minutową przerwę po 4,5 godzinie jazdy. Po dziewięciu godzinach za kółkiem musi odpocząć 11 godzin bez przerwy lub w dwóch częściach: przez dziewięć, a potem przez trzy godziny.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło: gitd.gov.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
WP Wiadomości
KOMENTARZE
(21)
Krakow
4 lata temu
EUROPALM czy Apolonia Turs ??
hastur
4 lata temu
Z tego co czytam to najdłuższa przerwa trwała 4 godziny, poza tym obowiązują go przepisy dotyczące transportu osób.
qq
4 lata temu
idiotyczne rozporządzenia rządzących,aby z biednych ludzi zdzierac kasę!!!! JA TOBIE 500+,a sobie nagrode,małe 70tys.
LLP
4 lata temu
HAHAHAHAHAHAHAHHA
c
4 lata temu
Masajowie też nie spali pare nocy, pełniąc warte. Ich mózgi zaczęły działać w sposób, że jedna półkula zapadała w głęboki sen a druga funkcjonowała. I tak naprzemiennie.Takie spryciarze.
uczciwy
4 lata temu
CODZIENNOŚĆ-w Małopolsce i na Podkarpaciu ,a dostawczaki z DMC 3,5T mają ładowności 40kg ,a wożą po 5Ton,jakoś ITD i Drogówka mają ..............................!!!!
Jan
4 lata temu
to pracodawcy zmuszają do pracy w nadgodzinach
Piotr
4 lata temu
Ale mi kara koń by się usmial za narażania życia i kalectwa innych ludzi w ruchu drogowym jest przeciesz jakiś paragraf kodeksu karnego który powinien być wysoki gdy chodzi o kierowców autobusów tramwajów itp.
Jan
4 lata temu
I kierowca straci pracę bo tak jest w prywatnych firmach. Płace więc masz jechać , dziesięciu jest na twoje miejsce do pracy.
Sarkazm
4 lata temu
Komunikacja regularna jest wylaczona z tacho np.ztm waw. Takze przerobic na takowa i po klopocie niech jezdzi do zawalu...
Michał
4 lata temu
Zbyt niska kara za takie wykroczenie, kierowca przewodził ludzi, co by było gdyby spowodował wypadek firma ubezpieczeniowa nie chciałaby wypłacić odszkodowań, ludzie musieliby sądzić się z kierowcą
taki gość
4 lata temu
autobusy na tory !
Dawid
4 lata temu
Przerwę to może zrobić 9h 3 razy w tygodniu.Jak redaktorzyna nie ma pojęcia o czasie pracy kierowców niech się nie wypowiada,A i prowadzić może 10h na dobę i łącznej pracy może mieć 15hna 24h.
RS
4 lata temu
A to autobus też był zmęczony, że podstawili drugi?
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić