o2 - Serce Internetu
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • QUIZY
Wróć na
Artykuł sponsorowany

Lokowanie produktu – jak to działa w przypadku gadżetów z nadrukiem?

Podziel się

Telewizja, internet, a także ulice wielkich miast przesycone są przekazem marketingowym. Spoty reklamowe, banery, plakaty – atakują ze wszystkich stron. Zdaniem ekspertów w reakcji na takie przebodźcowanie większość osób podświadomie ignoruje tradycyjne reklamy. Nasz umysł automatycznie wyłącza się, gdy tylko zaczyna się ich emisja. W poszukiwaniu skutecznej strategii promocyjnej warto więc wziąć pod uwagę lokowanie produktu. W tym artykule wyjaśniamy, co to jest product placement oraz jak to działa w przypadku gadżetów z nadrukiem. Sprawdź!

Lokowanie produktu – jak to działa w przypadku gadżetów z nadrukiem?
Postaw na skuteczną promocję swojego biznesu! (materiały partnera)
bEEaPSKt

Czym jest lokowanie produktu?

Najprościej, jest to rodzaj ukrytej reklamy. Chodzi o kreatywny, nienachalny przekaz marketingowy, który naturalnie wtapia się w tło innych wydarzeń. Zamiast tradycyjnego spotu reklamowego mamy tutaj dyskretnie wyeksponowane logo czy nazwę brandu, które pojawiają się niejako przy okazji. Lokowaniem produktu jest na przykład używanie przez bohaterów filmu bądź serialu przedmiotów konkretnej marki.

Czy wiesz, że idea product placement narodziła się w latach 70. ubiegłego wieku w USA? Kiedy zakazano klasycznej reklamy wyrobów tytoniowych, marketingowcy zaczęli opłacać aktorów, aby ci palili na filmach określone papierosy. Obecnie popularność tej formy promocji jest ogromna. Trudno byłoby znaleźć produkcję kinową lub telewizyjną, w której nie jest lokowany żaden produkt. Co ważne, potencjał tej strategii nie ogranicza się jedynie do przekazu medialnego. Równie dobrze sprawdza się ona w przypadku gadżetów reklamowych. Jak dokładnie działa to w praktyce?

bEEaPSKv

Na czym polega promocja przez gadżety reklamowe?

Strategia marketingowa z wykorzystaniem artykułów promocyjnych z nadrukiem polega na wręczeniu przyszłemu lub obecnemu klientowi drobnego prezentu z firmowym logo. W roli biznesowych upominków bardzo dobrze sprawdzają się na przykład akcesoria:

  • biurowe,
  • piśmiennicze,
  • elektroniczne,
  • turystyczne,
  • sportowe,
  • ekologiczne.

Najczęściej na gadżetach reklamowych drukuje się logo plus nazwę brandu. Niektóre firmy decydują się dodać jeszcze krótki tekst – maksymę lub motto spójne z filozofią marki. 

bEEaPSKB

Dlaczego gadżety reklamowe świetnie wpisują się w ideę product placement?

Ponieważ akcesoriów z nadrukiem używa się w codziennych sytuacjach, są one w pewnym sensie naturalnie predysponowane do tej roli. Pod jednym warunkiem – muszą być dobrze dobrane. Na upominki biznesowe najlepiej wybrać coś praktycznego. Powinien to być przedmiot, który przydaje się na co dzień. W końcu im częściej prezent będzie w użyciu, tym więcej osób zobaczy logo i brand – dokładnie to jest celem lokowania produktu.

Oprócz tego warto zadbać, aby gadżet reklamowy zaciekawiał i pozytywnie się kojarzył. Designerskie akcesoria dobrze zapadają w pamięć, a opatrzone dodatkowo dyskretnym firmowym logo automatycznie:

  • zwiększają świadomość i rozpoznawalność marki,
  • kreują profesjonalny wizerunek firmy,
  • budują zaufanie do brandu.
bEEaPSKC

Jeśli więc wybór upominku będzie dobrze przemyślany, taka strategia może być naprawdę skuteczna.

Na co uważać podczas tworzenia strategii product placement?

Aby lokowanie produktu okazało się dobrą reklamą, nigdy nie może być nachalne. Właśnie dlatego gadżety reklamowe z dyskretnym nadrukiem świetnie się tutaj sprawdzają. Zazwyczaj tego typu akcesoriów używamy bardzo naturalnie w wielu codziennych sytuacjach. Modny plecak w wakacyjnym kurorcie, elegancki planner na spotkaniu biznesowym, kubek termiczny podczas wyjazdu nie kojarzą się z reklamą. Po prostu wpadają w oko oraz wywołują zaciekawienie otoczenia. Taka forma promocji nie jest więc bezpośrednim przekazem reklamowym, a jednak powoduje znaczący wzrost świadomości marki w społeczeństwie.

Postaw na skuteczną promocję swojego biznesu!

Kluczem do budowania relacji biznesowych oraz wzrostu sprzedaży jest skuteczna strategia reklamowa. Zastanawiasz się, czy product placement zda egzamin w przypadku Twojego biznesu? Zainwestuj w profesjonalne akcesoria promocyjne i zobacz, jak to działa w praktyce. Pozostaje jedynie wybór odpowiedniego dostawcy gadżetów. W tej kwestii warto postawić na sprawdzonych producentów gadżetów reklamowych, takich jak Gratisownia.pl - zamówisz tu designerskie gadżety reklamowe z nadrukiem i otrzymasz kompleksowe wsparcie w zakresie metod prezentacji swojej marki.

bEEaPSKD

Nie zapomnij także dobrać gadżety do swojej kampanii product placement z uwzględnieniem właściwej grupy docelowej. Oczekiwania klientów biznesowych i indywidualnych potrafią się diametralnie różnić - dowiedz się więcej na ten temat w artykule: https://www.rp.pl/Biznes/200909374-Jakie-gadzety-reklamowe-preferuja-klienci-biznesowi-i-indywidualni.html

bEEaPSKW
Artykuł sponsorowany
Źródło:
o2pl
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić