Aldona Brauła
Aldona Brauła|

Tytanozaur. Nowy gatunek sprzed milionów lat był prawdziwym gigantem

W Chile odkryto nowy gatunek gigantycznego dinozaura, który żył około 80 mln lat temu. Mieszkał pośród bujnej roślinności Atakmy i osiągał nawet 8 metrów długości.

Tytanozaur. Nowy gatunek sprzed milionów lat był prawdziwym gigantem
(YouTube.com)

W Chile odkryto nowy gatunek gigantycznego dinozaura. Poinformowano o tym w poniedziałek w czasopiśmie naukowym "Cretaceous Research".

Gigantyczny gatunek dinozaura

Zespół naukowców pod kierownictwem chilijskiego geologa Carlosa Arévalo natknął się na szczątki dinozaura Arackar licanantay - przedstawiciela tytanozaurów. W języku kunza oznacza to "kości Atakamy".

Mogliśmy stwierdzić, że to nowy gatunek ze względu na cechy szczególne kręgów, ponieważ ma on pewne otwory obok części, w których przechodzi układ nerwowy. Brakuje mu również niektórych płytek w kierunku tylnej części kręgów, które u innych tytanozaurów są superrozwinięte - mówił Alexander Vargas, paleontolog z Uniwersytetu Chilijskiego.