Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja
Artykuł sponsorowany

Agencja SEO ‒ jak przebiega współpraca? Ile kosztuje pozycjonowanie?

Podziel się:

Agencja SEO ‒ postaw na skuteczną strategię pozycjonowania i zwiększ widoczność biznesu w internecie. Przemyślane, regularnie prowadzone działania to klucz do wysokich pozycji w rankingu Google. Coraz więcej firm zdaje sobie z tego sprawę i decyduje się na współpracę z agencją SEO. Jak wygląda taka współpraca i jakie koszty generuje? Zachęcamy do lektury.

Agencja SEO ‒ jak przebiega współpraca? Ile kosztuje pozycjonowanie?
(materiały partnera)

Współpraca z agencją SEO ‒ jak wygląda? 

W zależności od konkretnej agencji SEO, model współpracy może wyglądać inaczej. Agencja SEO zazwyczaj posiada bardzo zbliżone schematy działania. W 1stplace.pl ‒ agencji marketingowej, która działa na rynku od ponad 10 lat, wszystko przebiega w następujący sposób:

Konsultacja ekspercka 

Konsultacja ekspercka to bezpłatna, niezobowiązująca rozmowa na temat kondycji strony. Rozmowa odbywa się online i trwa kilkanaście minut. Specjalista udostępnia ekran komputera i przeprowadza ogólną analizę witryny. Takie rozwiązanie ma wiele zalet.

Przede wszystkim uzyskujemy informacje na temat naszej witryny, mamy możliwość zadawania pytań i poszerzenia wiedzy, otrzymujemy konkretne wskazówki optymalizacyjne. Możemy też poznać część zespołu, a to ułatwi podjęcie decyzji o ewentualnej współpracy. 

Przygotowanie indywidualnej oferty 

Jeśli klient jest zainteresowany dalszą współpracą, przechodzimy do ustalenia szczegółów. Omawiamy zakres działań, budżet, poznajemy specyfikę branży. Na tej podstawie przygotowujemy indywidualną ofertę.  

Audyt SEO 

Początek współpracy to audyt SEO. Audyt to szczegółowa analiza strony, przygotowanie rekomendacji zmian w obrębie oraz poza witryną. W trakcie audytu sprawdzane są między innymi: widoczność strony, indeksacja, frazy kluczowe, meta dane, content, profil linków, parametry techniczne. 

Działania on-site i off-site

Po wykonaniu audytu rozpoczynamy działania z zakresu pozycjonowania. Wśród najistotniejszych działań on-site, czyli na stronie internetowej i off-site, czyli poza witryną, znajdują się:  

Content 

Wysokiej jakości treści to bardzo ważny czynnik rankingowy. Wszystkie teksty ‒ opisy kategorii i produktów, artykuły blogowe, treści brandowe powinny być unikalne, mieć odpowiednie zagęszczenie słów i fraz kluczowych. Ważne są również odpowiednio zoptymalizowane nagłówki H1, H2, H3. 

Profil linków 

Kolejnym zadaniem agencji SEO jest budowa wartościowego profilu linków. Wyróżniamy linki zewnętrze i wewnętrzne.  

Linkowanie wewnętrzne 

Linki wewnętrzne to linkowanie w obrębie strony. Takie odnośniki powinny znajdować się w treści, w stopce, w menu, w boksach. Poprawnie wykonane linkowanie to nawigacja zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów Google. 

Linkowanie zewnętrzne 

Linki zewnętrzne to linki pozyskane ze źródeł zewnętrznych. Takie odnośniki mogą pochodzić z artykułów sponsorowanych, ze stron zapleczowych, z katalogów firm, z publikacji w mediach społecznościowych, ze stron partnerów. Wartościowe linki sprawią, że roboty Google uznają naszą stronę za bardziej wiarygodną, a to poskutkuje wyższą pozycją w rankingu. 

Optymalizacja techniczna

Optymalizacja techniczna obejmuje wiele działań, są to optymalizacja prędkości ładowania, wdrożenie certyfikatu SSL, optymalizacja meta danych, optymalizacja adresów URL, optymalizacja kodu strony, dodanie atrybutów ALT. 

Agencja SEO, czyli ile kosztuje pozycjonowanie? 

Ile kosztuje pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego z agencją SEO? Przedział cenowy jest bardzo szeroki, zaczyna się od kilkuset złotych, około 500-600 zł, a kończy nawet na kilkunastu tysiącach. Wysokość comiesięcznego abonamentu uzależniona jest od takich czynników, jak: 

Rodzaj i konkurencyjność branży 

Koszty pozycjonowania uzależnione są od rodzaju i konkurencyjności branży. Duża konkurencja, rywalizowanie z firmami, które inwestują duże środki w marketing, stwarza konieczność intensyfikacji działań. Związane jest to z kosztami. 

Przy branżach niszowych, w przypadku których konkurencja jest mniejsza i teoretycznie zdobycie wysokich pozycji w rankingu powinno być łatwiejsze, koszty mogą generować publikacje na branżowych portalach oraz przygotowanie specjalistycznych treści. 

Aktualna kondycja strony 

Od kondycji strony uzależniony jest zakres i rodzaj prac, jakie należy wykonać. W przypadku stron bez wartościowego contentu, konieczne będzie przygotowanie dużej ilości treści.

Może zdarzyć się także tak, że niezbędne będzie wprowadzanie zmian w strukturze strony, wdrożenie rozwiązań, dzięki którym witryna będzie bardziej przyjazna dla użytkowników. Związane jest to z kosztami pracy web developera. 

Wiek i historia domeny 

Przy nowych domenach potrzebny jest czas na zbudowanie autorytetu. Jeśli strona ma na koncie kary od Google, jej notowania są gorsze, a pozycjonowanie wymaga więcej pracy i większych nakładów finansowych. 

Strona internetowa, która ma kilkuletnią, dobrą historię jest najbardziej wiarygodna dla robotów Google. 

Zakres pozycjonowania 

Wpływ na cenę pozycjonowania ma również zasięg działań. O innych kosztach będziemy mówić przy pozycjonowaniu lokalnym, o innych przy ogólnopolskim, o jeszcze innych przy pozycjonowaniu biznesu na rynkach zagranicznych. 

Pozycjonowanie ‒ sposoby rozliczania z agencją SEO

Agencje SEO proponują różne modele rozliczeń. Są to: 

  • comiesięczny abonament 
  • pozycjonowanie na efekt
  • modele hybrydowe. 

Najczęstszym i najbezpieczniejszym modelem rozliczeń, jest comiesięczny abonament. W przypadku pozycjonowania na efekt, w celu jak najszybszego uzyskania wysokich pozycji, często stosowane są metody black hat seo. Skutkuje to błyskawiczną utratą zdobytych pozycji, a często nawet koniecznością budowy nowej strony. 

1stplace.pl ‒ Twoja agencja SEO 

Agencja SEO, która zapewni Ci kompleksową pomoc? Przeprowadzi dokładną weryfikację Twojej strony, przygotuje indywidualną strategię i będzie prowadzić regularne działania? 1stplace.pl to wybór numer jeden. Wspomniana agencja SEO od lat zwiększa widoczność biznesów o różnej specyfice działania. 

1stplace.pl zajmuje się nie tylko pozycjonowaniem, ale też budową stron i sklepów internetowych oraz kampaniami Google Ads oraz Facebook Ads. 

Postaw na agencję SEO, która podchodzi indywidualnie do każdego zlecenia. Postaw na 1stplace.pl.

Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić