Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Artykuł Sponsorowany
|
Artykuł sponsorowany

Czy treści na stronie powinny być pisane z myślą o użytkowniku, czy o algorytmach?

Podziel się:

Założyłeś witrynę i rozbudowujesz na niej content. Z jednej strony zależy Ci na zdobyciu zaufania użytkowników, ale z drugiej chcesz, aby serwis zyskał jak najlepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Czy da się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu? Czy jednak powinieneś pisać treści albo dla użytkownika, albo dla robotów?

Czy treści na stronie powinny być pisane z myślą o użytkowniku, czy o algorytmach?
(materiały partnera)

Treści na stronie – jak do tego podejść? 

Z jednej strony wiesz, że powinieneś zapewnić internautom najwyższej jakości content, który odpowiada ich oczekiwaniom. Z drugiej możesz słyszeć, że treść należy wypełnić słowami kluczowymi, aby zwiększyć szanse na widoczność strony w Google. Co zatem powinieneś zrobić? Zdecydowanie postawić na jedno i drugie. Tworzenie idealnego contentu dla wyszukiwarki Google nie oznacza, że ta treść nie będzie spełniać oczekiwań internautów. Jeśli tylko odpowiednio podejdziesz do jej tworzenia, to jesteś w stanie upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu.

Nie upychaj słów kluczowych

Usłyszałeś, że powinieneś użyć w swoim tekście głównego słowa kluczowego 17 razy? Albo że powinno ono stanowić 2,5 proc. całej treści i tracisz mnóstwo czasu na ustalenie, czy udało Ci się osiągnąć taki wynik? Upychanie słów kluczowych w contencie w żaden sposób nie wpłynie pozytywnie na widoczność strony. Owszem, pisanie treści odpowiednich dla robotów Google wymaga trzymania się pewnych zasad, ale to nie jest jedna z nich.

Pisz poprawnie gramatycznie 

Usłyszałeś podpowiedzi, że Twoja firma będzie na pierwszym miejscu wyłącznie wówczas, gdy na stronie kilka razy pojawi się fraza "skup aut Gdynia" w nieodmienionej formie? To nieprawda. Twoje treści będzie czytać użytkownik. Jeśli chcesz umieścić takie frazy w contencie, to rozdzielaj je kropką, przecinkiem, myślnikiem, ale nie dodawaj w formie niegramatycznej.

Umieść najważniejsze słowa kluczowe w odpowiednich miejscach

Kiedy ustaliłeś frazy, które najlepiej opisują Twój biznes, to powinieneś je uwzględnić w tworzeniu treści. Idealne miejsca na stronie, w których warto dodać najważniejsze słowo kluczowe, to tytuł SEO (title), opis SEO (description), nagłówek H1, lead tekstu, ewentualnie nagłówki H2-H6 i ogólnie – pozostała treść. Trzymaj się jednak kluczowej zasady – nie dodawaj słów na siłę. Powinny być umieszczone naturalnie. 

Mniej istotne frazy wpleć w treść artykułu – jeśli znajdzie się dla nich miejsce. Pamiętaj również o optymalizacji zdjęć. Słowo kluczowe umieść w nazwie pliku i w jego opisie, czyli w tagu alt.

Postaw na atrakcyjną formę contentu

Jeśli dodasz na stronę ścianę tekstu, to prawdopodobnie internauta zamknie ją natychmiast po zobaczeniu tej treści. Taka forma ani trochę nie zachęca do zapoznania się z contentem. Powinieneś atrakcyjnie zaprezentować content. Zacznij od interesującego tytułu, a następnie dodaj krótki wstęp. Treść podziel nagłówkami, na jeden akapit poświęcaj około 500 zzs, aby unikać dużych bloków tekstu. 

Istotne treści możesz pogrubić. Stosuj wypunktowania, dodaj atrakcyjną grafikę czy też tabelę, w zależności od tego, co najlepiej pasuje w danym przypadku. Nie wyłączaj komentarzy – daj internautom możliwość zadania pytania, oceny treści, rozpoczęcia dyskusji. To prosty sposób na dodatkowy content na stronie i tym samym widoczność na zapytania, które mogły Ci nie przyjść do głowy. 

Odpowiedz na zapytanie internauty!

Tworząc content, powinieneś się przede wszystkim nastawić na przygotowanie takiego, który jest satysfakcjonujący dla odbiorcy. Staraj się podejść do tematu tak, aby rozwiać wszelkie związane z nim wątpliwości, odpowiedzieć na możliwe pytania, na które wpadnie czytelnik. Twoim priorytetem nie powinno być umieszczenie na siłę jak największej liczby słów kluczowych – na ich podstawie możesz natomiast planować treść, w której je uwzględnisz.

Treść dla użytkownika czy robota? Podsumowanie

Zdecydowanie najlepszym połączeniem jest tworzenie contentu, który z jednej strony spełni oczekiwania internauty, a z drugiej jest zoptymalizowany pod wymagania algorytmu Google. Obawiasz się, że nie podołasz temu zadaniu? Nie wiesz, jak osiągnąć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania? Rozpocznij współpracę z Delante, krakowską agencją SEO/SEM, która z powodzeniem działa od lat na rynku polskim i rynkach wielu innych krajów. Osiągnij sukces, dzięki pomocy specjalistów. 

Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić