Od 3 lipca linie Etihad, narodowy przewoźnik Zjednoczonych Emiratów Arabskich, umożliwiają swoim klientom wykupienie "gwarancji pustego miejsca". Na czym polega ta usługa? Każdy pasażer klasy ekonomicznej może powiększyć swoją przestrzeń osobistą, płacąc za puste miejsca w samolocie - maksymalnie trzy dookoła siebie.
– To da naszym gościom możliwość zwiększenia komfortu, przestrzeni i prywatności – wyjaśniają linie lotnicze.
Nowa usługa ma działać na zasadzie aukcji. Nam etapie rezerwacji można zadeklarować, ile jest się w stanie zapłacić na brak pasażerów na sąsiednich fotelach. Można się też na to zdecydować w innym czasie, jednak nie później niż 35 godzin przed odlotem. Jeśli dane miejsce nie zostanie wykupione, firma poinformuje klienta o wolnym miejscu drogą mailową. Ile kosztuje to nietypowe rozwiązanie? Etihad nie ustalił konkretnej stawki.
Nie pierwsza tego typu oferta
Podobne rozwiązanie stosowała linia Virgin Atlantic. Klienci klasy ekonomicznej mogli zapłacić od 99 do 199 funtów, aby mieć gwarancje, że siedzenie obok nich będzie wolne. Przewoźnik zrezygnował z usługi w maju 2016 r.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.