oprac. Agnieszka Jaros| 

Samolot musi być biały. Większość przewoźników decyduje się na ten kolor z kilku powodów

31
Podziel się:

Ok. 245 litrów – tyle potrzeba farby do pomalowania jednego samolotu. Wielu uważa, że powodem wyboru bieli dla samolotów jest korzystna cena farby lub jej lepsza widoczność. Tymczasem eksperci ujawniają prawdziwe powody, które odbiegają od teorii internautów.

Biały kolor jest najbardziej powszechny i praktyczny.
Biały kolor jest najbardziej powszechny i praktyczny. (123RF.COM)

Business Insider pokazał materiał, w którym specjalista tłumaczy, dlaczego biel i bardzo jasne kolory są tu najlepsze. "Kolory te odbijają światło słoneczne, zapobiegają nagrzewaniu się wnętrza samolotu, a także minimalizują ryzyko ewentualnych uszkodzeń spowodowanych promieniowaniem słonecznym. To tak, jakby zastosować krem z filtrem" – opowiedział R. John Hansman, profesor Aeronautyki i Astronautyki z Massachusetts Institute of Technology.

Malując samolot na biało, ewentualnie szaro, linie lotnicze chronią więc wiele kluczowych części swoich maszyn, które są głównie wykonane z kompozytu i plastiku. Tym samym, podróż taką maszyną jest bardziej bezpieczna.

Co ważne, nie ma obowiązku używania jedynie jasnej farby. Samolot może być dowolnego koloru, jednak intensywne barwy zawsze po jakimś czasie blakną i częściej trzeba przeprowadzać odświeżanie koloru. A dla linii nie jest to opłacalne.

Zobacz także: Zobacz też: Polski samolot M28 jak z klocków. Tak budują go w Mielcu
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Wróć na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić