Jan Muller| 
aktualizacja 

Nowy spot McDonald's oburza ludzi

40

Sieć sprzedająca na całym świecie kanapki, colę i frytki reklamuje jeden ze swoich produktów wykorzystując smutek dziecka po śmierci rodzica.

Nowy spot McDonald's oburza ludzi
(Leo Burnett London dla McDonald’s UK)

Reakcja na nową reklamę McDonald's przypomina oburzenie po niedawnym spocie Pepsi z Kendall Jenner. Tam negatywne emocje wzbudziła sugestia, jakoby słodki gazowany napój mógł pomóc ludziom buntującym się przeciwko opresyjnej władzy. Sieć burgerowni pokazuje chłopca zrozpaczonego po śmierci ojca. Jest rozżalony, że nie może znaleźć niczego, co mogłoby go łączyć emocjonalnie ze zmarłym tatą. Mama ratuje sytuację - to kanapka z rybą i sosem.

Gdy spot pokazano w brytyjskiej telewizji, ludzie przenieśli wywołane nim emocje do internetu. - Jeszcze nigdy nie widziałem czegoś tak cynicznego jak nowa reklama McDonald's - pisze Jack Alex Turner i dodaje:

Posuneliście się za daleko ze swoją reklamą z sierocą-rybo-kanapką.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

*Do wpisu dołączył odpowiedź na skargę zgłoszoną do regulatora rynku reklamy, Advertising Standards Authority. *W podobnym tonie wyrażają się inni.

Ich nowa reklama jest absolutnie do d... . Chłopak nie ma nic wspólnego z ojcem, ale mają tę samą ulubioną pozycję w menu, czy oni żartują? - pisze Graeme Ford.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

To absolutnie nie w porządku, że reklama McDonald's wykorzystuje smutek dziecka by sprzedawać burgery - pisze Diana O'Connor, która swoją skargę na nowy spot sieci złożyła do Ofcom, brytyjskiego nadzorcy rynku mediów i telekomunikacji.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Pojawiły się też głosy osób, które właśnie jako dzieci straciły jednego z rodziców.

Jest mi niedobrze po obejrzeniu tej reklamy. Straciłam tatę gdy miałam 9 lat. Wspomnienia? Tak. Burger? Nie! Haniebna reklama McDonald's - denerwuje się Cate Wilson.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Jak zareagował McDonald's na ten wpis i wiele podobnych? W poniedziałek wieczorem (15.05) przeprosili swoich klientów. Zrobili to na Twitterze z pomocą wpisu pod jednym z oskarżeń "o brak wstydu" i "wykorzystanie żalu dziecka do zwiększenia sprzedaży".

Nie było naszym zamiarem zdenerwować nikogo tą reklamą. Zajmujemy się właśnie przeglądem reakcji klientów - napisał administrator konta @McDonaldsUK.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Ludzie chyba nie są przekonani do tych przeprosin ze strony sieci fast food. Pod ich wpisem znalazła się m.in. mroczna parodia "następnej reklamy", burgera jedzonego na pocieszenie po aborcji.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Reklamę przygotowała agencja reklamy Leo Burnett London. Wspópracuje z amerykańską siecią burgerowni od 20 lat. W dniu premiery spotu, w towarzyszącej jej informacji prasowej znalazła się wzmianka, że skierowany jest on do grupy wiekowej 20-44 lata. Ma "wytworzyć uczucie bliskości do brandu przypominając odbiorcom o tym, co kochają w McDonald's".

Obsługując 3 mln osób dziennie, przez drzwi McDonald's przewija się wiele ludzkich historii. Jak wszyscy wiemy, życie nie jest doskonałe, życie potrafi stawiać nam wyzwania. Mamy nadzieję, że ta wzruszająca historia z reklamy dobitnie to pokazuje - stwierdził Peter Heyes, dyrektor kreatywny Leo Burnett.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić