Zaskakujące odkrycie polskich naukowców. Chodzi o komary

Poznańscy naukowcy przy wsparciu badaczy z Hamburga dokonali zaskakującego odkrycia dotyczącego... komarów. Okazuje się, że jeden z gatunków tego nielubianego owada zimuje w bardzo nietypowym miejscu. Mało tego - może przenosić groźne patogeny.

Zaskakujące odkrycie polskich naukowców. Chodzi o komary
Naukowcy dokonali ważnego odkrycia dotyczącego komarów (Pixabay)

Mogłoby się wydawać, że komary - jako owady szczególnie dokuczliwe dla ludzi i występujące blisko nich - zostały już kompleksowo przebadane, a wiedza na ich temat jest wyczerpująca. To jednak zbyt daleko idący wniosek.

Ważne odkrycie naukowców. Chodzi o komary

Krwiopijcze insekty nadal skrywają przed nami wiele tajemnic, które stale próbują zgłębiać zoolodzy. Naturze komarów przyjrzeli się w najnowszym badaniu naukowcy z Polski i Niemiec. Ich wnioski są zaskakujące.

Badacze z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu i uniwersytetu w Hamburgu odkryli, że jeden z gatunków komarów, Culex torrentium, popularny w Polsce i całej Europie, nie zimuje w piwnicach czy szczelinach budynków, jak większość jego krewnych.