W jej ofercie znajdują się samochody, które mają nawet 1364 KM. To zdecydowanie za dużo dla pojazdu poruszającego się na co dzień po mieście, ale jak się okazuje, można temu zaradzić. Christian von Koenigsegg, szef firmy, w rozmowie z serwisem CarBuzz powiedział, że wystarczy kilka zmian i stosunek ilości koni do pojemności pozostanie niezmieniony.
1364 koni ma 5-litrowy motor z One:1. Kilka obliczeń i wychodzi, że typowy silnik 1.6, jaki znajdujemy obecnie w popularnych autach, miałby… prawie 437 KM. Koenigsegg twierdzi, że to nie tylko marzenia. Jego firma pracuje już z chińskim Qorosem nad prototypem takiej jednostki. Produkcyjne egzemplarze miałyby jednak mniejszą moc - ponad 400 KM w mieście nie jest do niczego przydatne.
Szwedzki producent z chińską marką współpracuje już od jakiegoś czasu. Niedawno udzielił jej licencji na technologię budowy silników bez wałka rozrządu – FreeValve. Dzięki niej jednostka napędowa jest oszczędniejsza, ma więcej mocy i może być tankowana zarówno benzyną, jak i olejem napędowym.
Autor: Krzysztof Narewski
Teraz serce internetu w jednej aplikacji. Bądź na bieżąco i pobierz w Google Play albo App Store.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.