Rekordowo niski wynik Trójki. Lichocka mówi o zmowie rynkowej

39

Program 3 Polskiego Radia odnotował najgorszy w historii wynik słuchalności — informuje portal Wirtualnemedia.pl. Z badań wynika, że w okresie od września do listopada Trójkę słuchało zaledwie 1,6 proc. Polaków. Badanie jest jednak krytykowane przez prezes Polskiego Radia, a także posłankę Joannę Lichocką.

Rekordowo niski wynik Trójki. Lichocka mówi o zmowie rynkowej
Studio trójki (fot. mat. pras.)

Kantar Polska opublikował wyniki najnowszego badania słuchalności stacji radiowych, tzw. Radio Track. Wynika z niego, że najbardziej popularną stacją radiową pozostaje RMF FM. Według najnowszych danych w grupie wiekowej 15-75 tej stacji słuchano aż 30,6 proc.

Rekordowo niski wynik Trójki

Na drugim i trzecim miejscu podium również uplasowały się stacje prywatne - Radio Zet i Radio Eska odpowiednio. Zarówno te stacje, jak i RMF FM nie spadły, ani nie wzrosły w rankingach. Znacznie swój wynik pogorszył jednak Program 3 Polskiego Radia.

Z badań Radio Track wynika, że Trójkę w okresie od września do listopada słuchało jedynie 1,6 proc. Polaków, co oznacza, że jej wynik pogorszył się o 1 proc. To kolejny niechlubny rekord stacji. Dla porównania, we wrześniu 2015 roku Trójka miała 8 proc. słuchaczy. Ich liczba jednak systematycznie się zmniejsza.

Lichocka mówi o "zmowie rynkowej"

Posłanka PiS i członkini Rady Mediów Narodowych Joanna Lichocka widzi w tych wynikach "zmowę rynkową". Jej zdaniem, wyniki badania Radio Track są niewiarygodne, ponieważ udziałowcami odpowiadającego za badania Kantar Polska są nadawcy prywatni.

Nie są znane ani szczegóły umowy pomiędzy tymi spółkami, ani jej założenia, warunki współpracy czy metody działania. Porozumienie jest tajemnicą tych przedsiębiorstw - wyliczyła.
Trwa ładowanie wpisu:twitter

"Kluczowa jest uczciwość badań"

Lichocka zapowiedziała, że złoży wniosek do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o kontrolę badania słuchalności. Tę słowa Joanny Lichockie pozytywnie skomentowała na Twitterze Agnieszka Kamińska, prezes Polskiego Radia.

Temat ważny nie tylko dla rynku radiowego, ale i reklamowego w Polsce. Pełna transparentność i uczciwość badań w tym zakresie jest kluczowa - napisała.

Obecnie Radio Track to jedyny standard badań słuchalności w Polsce. Mimo że współtworzą go nadawcy prywatni, od 2010 roku Komitet Badań Radiowych nawiązał współpracę z Polskim Radiem, na mocy której publiczny nadawca uczestniczy w pracach KBR-u. Polskie Radio ma głos doradczy, a jego opinie są uwzględniane przy podejmowaniu decyzji Komitetu.

Zobacz także: Polacy stają się coraz mniej religijni. Ks. prof. Kobyliński: głęboka sekularyzacja młodego pokolenia
Autor: BA
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić