Zamiast kolców mają miękkie futerko. Naukowcy odkryli nowy gatunek jeży

Dobra wiadomość dla miłośników jeży. W południowo-wschodniej Azji odkryto nowe gatunki, Zwierzątka zamiast charakterystycznych kolców mają całkowicie miękkie futerka. Wcześniej zidentyfikowano dwa gatunki zaliczające się do tej kategorii, obecnie jest ich już siedem.

Zamiast kolców mają miękkie futerko. Naukowcy odkryli nowy gatunek jeży
Nowe gatunki jeży odkryto w południowo-wschodniej Azji (Facebook, Dawid Awcock)

Nowe badanie prowadzone przez badaczy Arlo Hinckleya, Melissę Hawkins i ich współpracowników z Narodowego Muzeum Historii Naturalnej Smithsonian zidentyfikowali pięć nowych gatunków jeży o miękkim futerku.

Dwa z nich są zupełnie nowe dla nauki, a trzy znane wcześniej jako podgatunek, po ponownej analizę DNA podniesiono do rango nowego gatunku.

Co ciekawe, zwierzęta w przeciwieństwie do swoich europejskich kuzynów znanych i u nas, na grzbietach zamiast ostrych kolców mają miękkie futerka. Z wyglądu przypominają krzyżówkę myszki z wąskim pyszczkiem z ryjówką.