Czarne dziury blisko powierzchni Ziemi. Są oddalone o 150 lat świetlnych

Do zaskakującego wniosku doszli astronomowie badający zjawisko czarnych dziur w przestrzeni kosmicznej. W wyniku prowadzonych badań, naukowcy dowiedzieli się, że w najbliższej Ziemi gromadzie otwartej, czyli w Hiadach, istnieć może nie jedna, a nawet kilka czarnych dziur.

Czarne dziury blisko powierzchni Ziemi. Są oddalone o 150 lat świetlnych
Czarna dziura to obszar czasoprzestrzeni, którego nic nie jest w stanie opuścić. (Pexels)

Jest to informacja, która odkryta została dzięki bardzo nowoczesnym, skomplikowanym symulacjom technicznym połączonym z obserwacjami poczynionymi przez europejskiego satelitę o nazwie Gaia.

Czarna dziura to obszar czasoprzestrzeni, którego z uwagi na wpływ niezwykle silnej grawitacji wynikającej z masy, nic – łącznie ze światłem i informacją – nie może opuścić – informuje PulsKosmosu.pl.

Wyniki badań nad czarnymi dziurami znajdującymi się zaskakująco blisko naszej planety opublikowano w prestiżowym magazynie "Monthly Notices of the Royal Astronomical Society". Naukowcy tłumaczą w artykule, czym są Hiady.

Hiady to luźno związana ze sobą grawitacyjnie grupa kilkuset młodych gwiazd charakteryzujących się podobnym wiekiem i składem chemicznym – czytamy słowa badaczy – Gromada ta jest oddalona od nas zaledwie o 45 parseków, czyli jakieś 150 lat świetlnych.

Aby prześledzić ślad ruchu, a także historię ewolucji każdej poszczególnej gwiazdy tworzącej Hiady, naukowcy wykorzystali nowoczesną metodę symulacji. Wyniki, które osiągnięte zostały w jej wyniku zostały porównane z położeniem rzeczywistym, a także prędkościami gwiazd będących częścią hiadowej gromady. Znamy je dzięki europejskiemu satelicie, który został nazwany "Gaia" – od imienia greckiej bogini Ziemi.

Odkrycie czarnych dziur

Symulacja komputerowa oraz badania satelitarne pozwoliły stwierdzić, że w sposób najbardziej doskonały rzeczywistość opisuje taki model, w którym to w centrum gromady skupionych są dwie lub nawet trzy czarne dziury.

Badacze podejrzewają, że czarne dziury, który powstały w środku Hiad, są najbliższymi tego typu zjawiskami przy powierzchni Ziemi. Obala to teorię mówiąca, że najbliższą ma, czarną dziurą jest Gaia BH1 (odległość od Ziemi: 480 parseków = 10 razy bliżej niż odkryte czarne dziury), donosi TVP.info.

Autor: WRO