aktualizacja 

Co młodzi myślą o lekcjach religii? Młodzi Polacy są podzieleni

70

Wydział katechetyczny diecezji tarnowskiej opublikował raport, pokazujący stosunek uczniów do lekcji religii. Dane zebrane od ok. 7000 osób pokazują, że rezygnacja z tych zajęć nie jest zjawiskiem dotyczącym całej Polski.

Co młodzi myślą o lekcjach religii? Młodzi Polacy są podzieleni
Lekcje religii w Bydgoszczy to koszt ok. 14 mln zł (canva)

Najbliższe miesiące mają przynieść zdecydowane zmiany w kontekście nauczania religii. Minister edukacji, Barbara Nowacka, zapowiada ograniczenie ograniczenie tego przedmiotu do jednych zajęć tygodniowo. Ponadto ocena z religii ma nie być wliczana do średniej, a zajęcia będą organizowane na pierwszej lub ostatniej godzinie lekcyjnej.

Choć statystyki (głównie z dużych miast) pokazują na coraz mniejsze zainteresowanie religią w szkole, takim zmianom przeciwstawiają się środowiska katolickie. Badanie wśród uczniów przeprowadził natomiast wydział katechetyczny diecezji tarnowskiej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Alarmujące dane dla Kościoła. "Szukamy recepty na poprawę sytuacji"

Ankieta, przeprowadzona wśród ok. 7300 uczniów szkół ponadpodstawowych w diecezji tarnowskiej, przynosi ciekawe rezultaty. 60 proc. badanych osób opowiada się za dalszym wliczaniem oceny z religii do średniej.

Ponadto zaledwie 1,5 proc ankietowanych stwierdziło, że religia powinna odbywać się tylko raz w tygodniu. 9 proc. badanych uczniów opowiedziało się natomiast za przeniesieniem zajęć do kościołów.

Lekcje religii bez kartkówek i odpytywania?

Uczniowie uważają także, że lekcje religii powinny być bardziej ciekawie i zróżnicowane. Oczekują także, że osoby uczące tego przedmiotu nie będą organizować kartkówek oraz odpowiedzi ustnych.

Jak twierdzi dyrektor Wydziału Katechetycznego Kurii Diecezjalnej w Tarnowie, ks. dr Andrzej Jasnos, wyniki tej ankiety są jednoznaczne. W jego opinii, młodzież zdecydowanie opowiedziała się za nauką religii w obecnej formie.

Zadziwiła nas szczerość odpowiedzi młodych osób i pozwoliła określić konkretne wnioski. Młodzież jasno i klarownie określiła, że uczestniczy w lekcjach religii ze względu na to, że wierzy, deklaruje się ludźmi wierzącymi i że chce chodzić na lekcje religii, mimo pojawiających się przeciwności, np. ustawiania tej lekcji na pierwszej czy ostatniej godzinie - twierdzi.
Autor: ACG
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić