Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • QUIZY
Wróć na
Albert Kamiński
|

Ile wynoszą emerytury byłych ubeków? Najwyższa to aż 19 tys. zł!

17
Podziel się

Rząd Beaty Szydło zajmuje się na dzisiejszym posiedzeniu tzw. ustawą dezubekizacyjną. Zakłada ona obniżenie stawek emerytur były funkcjonariuszy UB. Może to dotknąć nawet 32 tys. osób.

Ile wynoszą emerytury byłych ubeków? Najwyższa to aż 19 tys. zł!
(PAP, Radek Pietruszka)
bEJqLtvp

Nowe stawki zrównane z przeciętnymi. Najwyższe emerytury byłych esbeków mają wynosić tyle, ile wynosi w Polsce przeciętna emerytura czyli ponad 2,1 tys, zł. Podobnie ma być z rentami.

Najwyższe emerytury wyższe od prezydenckich. Aż 32 osoby, wśród byłych działaczy bezpieki dostaje miesięcznie kwotę wyższą niż 12 tys. zł. Rekordzista pobiera świadczenie w wysokości 19 tys. Dla porównania emerytura prezydencka, którą pobierają Lech Wałęsa, Aleksander Kwaśniewski czy Bronisław Komorowski wynosi około 9,2 tys. zł.

O takich emeryturach możemy tylko pomarzyć. W przedziale 6-12 tys. zł miesięcznie znajduje się aż 1300 byłych funkcjonariuszy Służby Bezpieczeństwa. Z reguły są to byli oficerowie bezpieki.

bEJqLtvr

Na ile mogą liczyć znane nazwiska PRL? Były naczelnik departamentu zajmujacego się walką z kościołem, Adam Pietruszka ma dziś ok. 3,9 tys. zł emerytury. Generał Czesław Kiszczak otrzymywał przed śmiercią uposażenie w wysokości 4,9 tys. zł. Jerzy Urban, rzecznik prasowy rządu w latach 80-tych może liczyć na 4,1 tys. zł miesięcznie.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

bEJqLtvS
KOMENTARZE
(17)
oooo
2 lata temu
za komuny bylo bezpiecznie ludzie mogli chodzic po nocy nic im sie nie stalo a za dzisiejszej policji strach wychodzic po zmroku
Polak
5 lata temu
Czy ktoś komuś bronił iść do tych służb pracować ilu nygusów siedzi na rentach udawanych bo sie pracować nie chce, ilu z tych 500+ pozwalniało sie z pracy ? ilu pytam?Nauczyliście się tylko biadolić,a pracowac się nie chce.
Try
5 lata temu
A ja mam pytanie z innej manki...ile jest młodych osób które pobieraja emerytury dzięki spadkowi komnustycznemu jakim jest wcześniejsza emerytura uprzywilejowanych grup zawodowych... w jakich wysokościach są te emerytury? Taki zdrowy i mlody 40 latek staje się emerytem.Co miesiąc przez np 30 lat dostawał ok 3 tyś zł ...i jak się tu nie dziwić że system emerytalny pada na pysk!!! Jednych zmusza się do pracy do usranej śmierci po to żeby płacili na emeryturki uprzywilejowanych!!!! To jest sprawiedliwe?! Jak się to ma do zapisach w Konstytucji ? :-)
bEJqLtvT
AA
5 lata temu
Przeciez w szeregan sa jeszcze tacy co wydawyli wyroki na normalnych ludzi.To jet to prawo i sprawiedliwosc.. Pies im mordy lizal. To jest jedna banda.
Pepe
5 lata temu
A jakoś nikt nie mówi o emeryturach księży, ile wynoszą
Tipi
5 lata temu
Lepiej późno niż wcale
GOść
5 lata temu
Wreszcie bo to wołało o pomstę do nieba , najgorsi przedstawiciele komuny , większość z nich powinna siedzieć .
lipa
5 lata temu
gowin mówił że nie można podnieśc wolnej kwoty od podatku bo on musi mieć 27 tysiecy zł
rubikoń
5 lata temu
KOD oszaleje,Soros już przelewa forsę do Fundacji Batorego by wsPOmódz praworządność w Polsce.
zimny
5 lata temu
Zaraz Szechter(Michnik) POdniesie larum,bo jego brat będzie biedował.
lorr
5 lata temu
ta ustawa powinna objąć także współczesnych ub-eków typy agent tomek, magister zero itp itd
emil
5 lata temu
Jak można tyle kasy płacić sb i ub za tepienie patriotów , powinni być wdzięczni ze nie muszą iść siedzieć, a mój tata za 42 lata pracy ma 1370 zł emerytury jaka tu sprawiedliwość.
GOŚĆ
5 lata temu
Zabiorą ubekom, a dadzą radiu M. i kościelnemu księciu z Torunia.
bEJqLtvL
PP
5 lata temu
Od kogoś trzeba zacząć ....:)
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić