Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński
|
aktualizacja

Niemcy oskarżają Fiata o manipulowanie testem emisji spalin

11
Podziel się:

Niemiecki Federalny Urząd Pojazdów Mechanicznych KBA oskarża Fiata o manipulowanie wynikami emisji spalin podczas badań homologacyjnych. Urzędnicy twierdzą, że po 90 minutach od uruchomienia auta elektronika wyłącza systemy oczyszczające spaliny.

Niemcy oskarżają Fiata o manipulowanie testem emisji spalin
(Materiały prasowe, Fiat)

Włosko-amerykańska grupa FCA już od kilku miesięcy jest na celowniku amerykańskiej organizacji ds. ochrony środowiska EPA, która oskarżyła we wrześniu 2015 roku koncern Volkswagena o manipulowanie procedurami homologacyjnymi podczas badania czystości spalin. Teraz grupa Fiata jest oskarżana o to samo przez niemiecki urząd KBA. Tradycyjnie chodzi o tzw. urządzenia wyłączające. To określenie niebawem znajdzie sobie stałe miejsce w słowniku motoryzacyjnym.

Urządzenie wyłączające działa w taki sposób, że komputer sterujący pracą silnika wykrywa test homologacyjny i włącza na ten czas systemy oczyszczania spalin. Test w Europie trwa 20 minut, zatem po upływie tego czasu sterownik wyłącza filtry, dzięki czemu silnik jest odpowiednio mocny i oszczędny, ale już nie tak czysty.

Od wybuchu dieselgate wielu producentów było oskarżanych o stosowanie tzw. urządzeń wyłączających, ale oberwało się tylko Grupie Volkswagena. Na celowniku amerykańskich i niemieckich urzędników jest teraz Fiat. Niemcy już sprawdzali samochody z silnikiem 2.0 Multijet i oskarżono włoskiego producenta o stosowanie urządzenia wyłączającego, które działa po 22 minutach od rozpoczęcia procedury badawczej. Ostatecznie nie wyciągnięto żadnych konsekwencji i niewiele udowodniono.

FCA współpracowała z włoskimi urzędami i ustalono, że ich silniki są w porządku. Jednak KBA nie odpuszcza. Jak donosi „Der Spiegel”, teraz odkryto nowe urządzenie wyłączające, które działa dopiero po 90 minutach. Co na to Fiat?

Tradycyjnie nic nie ma sobie do zarzucenia i nie może komentować wyników testu przeprowadzonego przez KBA, ponieważ ich nie otrzymał. Niemiecka organizacja ma natomiast wysłać analizy do Komisji Europejskiej. Testowano model 500X, a FCA zapewnia, że samochód spełnia wszelkie wymagania odnośnie składu spalin i na pewno nie ma w nim niczego, co można by nazwać urządzeniem oszukującym procedury homologacyjne.

Echo dieselgate nie cichnie i trzeba przyznać, że ktoś szuka kozła ofiarnego numer dwa. Na siłę oskarżano francuskich producentów, niedawno także Opla, a od dłuższego czasu Fiata. Ciekawi mnie jakie ma dla was znaczenie to, czy któryś z producentów oszukiwał czy też nie. Co zrobicie z samochodem, jeżeli okaże się, że emituje za dużo tlenków azotu?

Źródło: Automotive News Europe

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(11)
oooooo
5 lata temu
I co tu wiecej komentowac....
Verfassung
5 lata temu
Niemiec nie ma, to tylko Spolka z ograniczona odpowiedzialnoscia z fasadami udajacymi panstwo.
Verfassung
5 lata temu
Niemcy to obszar Europy bez Kontytucji z Ustawa Zasadnicza podm tymczasowam zarzadem 3 mocarstw i tu zmian do dzis nie ma.
ak001
5 lata temu
A może tak przyjrzeć się procedurom testu spalania? Zamiast specjalnego oleju, odpowiednio przygotowanego auta (łożyska, ciężar masa kierowcy testowego itd), może by tak wsadzić Kowalskiego za kółko niech jeździ 33% miasto, 33% drogi krajowe i 33% drogi szybkiego ruchu i autostrady. Wtedy z pięknych 5,5 l/100 km średniego spalania, wyjdzie prawdziwe 7 l/ 100 km.
gość
5 lata temu
Niech zaczną od siebie.
rekin
5 lata temu
tylko tesla albo toyota miraj reszta na zlom
toja
5 lata temu
Niemcy to niech pilnują emisji swoich SZROTWAGENÓW
Hitler kaput
5 lata temu
O! Hitlery odwracają uwagę,należy jak najszybciej sprawdzić testy mercedesa i bmw.Najpierw przywalili się do Forda teraz do Fiata,nie dociera do nich że to oni sami są nieudacznikami.
xcvbnm,
5 lata temu
chca odzyskac kse starcona przez VW
okej
5 lata temu
Zaleje za ile mnie będzie stać i pojadę dalej... Byle by się tylko nie zepsuł.
Sam
5 lata temu
Szkop zawsze będzie szkopem.
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić