aktualizacja 

To nie science-fiction. 10 miast, w których ludzie już teraz żyją w przyszłości

18
1/10

Pittsburgh

Pittsburgh
(iStock.com)
0
0

Miasto znane kiedyś z przemysłu stalowego stało się liderem badań nad autonomicznymi pojazdami. Uber, Ford i Aurora mają tu swoje oddziały, a inne firmy zajmujące się tą technologią rozważają przeprowadzkę do Pittsburgha. Co je tak przyciąga? Zróżnicowany teren, mnóstwo mostów nad trzema przepływającymi przez miasto rzekami i tradycyjne cztery pory roku - pisze CNN, który przygotował to zestawienie. To idealne warunki do testowania samochodów, które nie potrzebują kierowców. Uber już teraz oferuje w Pittsburghu przejazdy autonomicznymi pojazdami.

2/10

Reykjavík

0
0

W stolicy Islandii funkcjonuje w pełni zautomatyzowany system dostarczania zakupów za pomocą dronów. Izraelska firma FlyTrex nawiązała współpracę z islandzką siecią sklepów spożywczych Aha. Drony dostarczają zamówienia z centrali firmy do wyznaczonych stref, tam odbiera je pracownik Aha, którego jedynym zadaniem jest zapukać do drzwi i przekazać przesyłkę. Wkrótce dostawy dronami mają się odbywać wprost do klientów.

3/10

Moskwa

0
0

Stolica Rosji dysponuje siecią 146 tysięcy kamer, które pozwalają obserwować ulice miasta. Oczy "Wielkiego Brata" widzą wszystko: jak szybko jeżdżą kierowcy, czy zabrano śmieci z kontenera, kto przejechał czerwone światło, czy służby miejskie odśnieżyły ulice. To dopiero początek, bo władze Moskwy chcą uczynić system jeszcze dokładniejszym. Tak, by możliwa była automatyczna identyfikacja ludzi.

4/10

Chicago

0
0

Miasto wyprzedza teraźniejszość, montując czujniki do śledzenia warunków na drogach. Projekt Chicago Array of Things zakłada umieszczenie urządzeń nad wieloma skrzyżowaniami, aby badać jakość powietrza i natężenie ruchu.

5/10

San Francisco

0
0

Nieopodal San Francisco jest Dolina Krzemowa, dlatego nowoczesne technologie nikogo tutaj nie dziwią. W trakcie spaceru na pewno napotkasz mnóstwo samochodów elektrycznych. Na chodnikach nierzadko można zobaczyć roboty na kołach, które realizują dostawy zamówionych produktów. Jednym z pionierów nowych technologii w tym rejonie Stanów Zjednoczonych był Hewlett-Packard.

6/10

Singapur

0
0

Singapur jest jednym z niewielu miast na świecie, w których mieszkańcy mogą już teraz zamówić autonomiczną taksówkę. Jednak na razie i tak przyjedzie z kierowcą, który ma zapewnić bezpieczeństwo na wszelki wypadek. Otwartość Singapuru na nowe technologie sprawia, że miasto przyciąga nowatorskie firmy. NuTonomy z Bostonu uruchomiła system autonomicznych taksówek już w sierpniu 2016 roku.

7/10

Waszyngton

0
0

W amerykańskiej stolicy żywność do domów dostarczają sześciokołowe roboty. Jeżdżą po chodnikach. To projekt firmy Starship Technologies i serwisu kurierskiego Postmates. Kiedy jedzenie jest na miejscu, klient dostaje SMS-a, by wyszedł przed dom i odebrał pakunki. Chociaż celem jest pełna autonomia robotów, są one obecnie sterowane przez ludzi. Pomaga to uchronić robota przed zderzeniami. Ponadto sterujący urządzeniami pracownicy mogą odpowiadać na pytania ciekawskich pieszych.

8/10

Seattle

0
0

Mieszkańcy miasta, które jest siedzibą Amazona, często jako pierwsi uczestniczą w testach nowości giganta. Jedną z nich jest AmazonFresh Pickup. Dzięki tej usłudze ludzie mogą zamówić artykuły spożywcze online, a następnie odebrać je w samochodzie. Jak to działa? Po złożeniu zamówienia trzeba podjechać do najbliższego wyznaczonego punktu, a tam pracownik Amazona włoży zakupy do bagażnika. Kierowca nawet nie musi wysiadać. Firma wykorzystuje kamery do identyfikacji tablicy rejestracyjnej pojazdu.

9/10

Dubaj

0
0

Dubaj ma w swoich siłach policyjnych niezwykłego pracownika: robota. Jego "twarz" przypomina człowieka, z tą różnicą, że zamiast oczu ma kamery. Na głowie nosi policyjną czapkę. Ekran dotykowy na klatce piersiowej robota umożliwia zgłaszanie przestępstw w okolicy lub opłacanie biletów drogowych. Policja w Dubaju ma nadzieję, że roboty będą stanowić 25 procent funkcjonariuszy do 2030 roku.

10/10

Oslo

0
0

Stolica Norwegii jest liderem innowacji transportowych. Oslo zlikwidowało już prawie wszystkie parkingi uliczne w centrum miasta, a transport rowerowy jest w rozkwicie. W 2018 roku miasto zamieni kilka ulic w strefy dla pieszych, co pozwoli na jedynie ograniczone korzystanie z pojazdów silnikowych. Oslo stwierdziło również, że w 2019 roku może wprowadzić bardziej rygorystyczne przepisy zakazujące ruchu prawie wszystkich samochodów w centrum miasta.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić