Polski pawilon hitem Expo w Osace. Złota nagroda i tłumy odwiedzających
Polska świętuje spektakularny sukces na Expo w Japonii – ponad 1,3 mln odwiedzających w pół roku uczyniło nasz pawilon jednym z najchętniej odwiedzanych. Przemyślana koncepcja, nowoczesna architektura i bogaty program przyciągnęły uwagę świata. To nasza #DziennaDawkaDobregoNewsa.
Najważniejsze informacje
- Polska ekspozycja w Osace przyciągnęła ponad 1,3 mln osób w pół roku.
- Pawilon zdobył złotą nagrodę za najlepszy obiekt do 1500 m kw. oraz srebro i brąz za wystawę.
- Program łączył kulturę, biznes i naukę: ponad sto wydarzeń, fora gospodarcze i Dzień Narodowy Polski.
Polski pawilon na Expo w Osace okazał się jednym z najbardziej obleganych punktów wystawy. W ciągu sześciu miesięcy, od 13 kwietnia do 13 października, odwiedziło go ponad 1,3 mln osób. Jak podaje Import Ręczny, frekwencja i oceny jury potwierdziły skuteczność koncepcji łączącej naturę z technologią oraz tradycję z nowoczesnością.
Przyciąga turystów z całego świata. Tłumy są tam normą
Jak informuje serwis polskieradio.pl, architektura i narracja wizualna przyciągały kolejki od pierwszego dnia. Polska zdobyła złotą nagrodę dla najlepszego pawilonu do 1500 m kw., a także srebrną i brązową za wystawę. Wnętrze zaprojektowano jako przestrzeń interakcji – od prezentacji regionalnych po koncerty i debaty. W programie kulturalnym odbyło się ponad sto wydarzeń, co zbudowało stały ruch w pawilonie przez całą wystawę.
Publiczność najmocniej reagowała na muzykę. Koncert Natalii Kukulskiej przyciągnął ponad 11 tys. widzów, a recitale Fryderyka Chopina grano ponad 550 razy, gromadząc ponad 30 tys. słuchaczy. – Japończycy kochają Chopina. Każdy recital był wydarzeniem – wspomina Łukasz Gwiazdowski, cytowany przez polskieradio.pl. Wydarzenia artystyczne uzupełniały konferencje o ekologii morskiej oraz dobrostanie dzieci i młodzieży.
Regiony i biznes: od rękodzieła po fora inwestycyjne
Przez pół roku zaprezentowało się jedenaście regionów, pokazując rękodzieło, kuchnię, turystykę i ofertę inwestycyjną. Równolegle pawilon działał jak hub gospodarczy. W maju odbyło się Forum Eksportowe, a we wrześniu Forum Inwestycyjne – łącznie uczestniczyło w nich ponad 700 osób z Polski, Japonii i Azji i Pacyfiku.
Expo było punktem zwrotnym w budowaniu relacji gospodarczych między Polską, Japonią i całym regionem Azji i Pacyfiku. Już dziś widać konkretne rezultaty – nowe partnerstwa, projekty i kontakty biznesowe – podkreśla Gwiazdowski.
Dzień Narodowy Polski i wnioski na przyszłość
Kulminacją był Dzień Narodowy Polski 1 października, z udziałem ponad 250 gości ze świata nauki, biznesu, dyplomacji i kultury. – Były to niezwykle wymagające, ale też satysfakcjonujące miesiące. Zespół PAIH, artyści i partnerzy z całego kraju wykonali ogromną pracę. Jesteśmy dumni z tego, jak Polska została przyjęta – mówi Gwiazdowski, cytowany przez polskieradio.pl. Rozpoczęte na Expo kontakty już przekształcają się w projekty w obszarach medycyny, zielonej energii, IT i przemysłów kreatywnych.
Expo w Osace stało się impulsem do pogłębienia współpracy z Japonią i regionem Azji i Pacyfiku. – Expo w Osace było dla nas czymś więcej niż wystawą. To był moment, w którym Polska pokazała swoją dojrzałość i otwartość. Jestem przekonany, że efekty tego projektu będą widoczne jeszcze przez długie lata – podsumowuje wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Świat jest pełny pozytywnych historii, małych i dużych. Piszemy o nich wszystkich w ramach naszego cyklu #DziennaDawkaDobregoNewsa. Chcesz przeczytać więcej dobrych newsów? Kliknij TUTAJ.