Trump "królem" social mediów. Ekspert: własna bańka
Donald Trump zdominował media społecznościowe, publikując tysiące postów na Truth Social. Jego aktywność przyciąga uwagę zarówno zwolenników, jak i krytyków.
Najważniejsze informacje
- Donald Trump opublikował 2262 wpisy w ciągu 132 dni na Truth Social.
- Truth Social ma ok. 10 mln obserwujących, a platforma X ok. 105 mln.
- Trump korzysta z mediów społecznościowych, by bezpośrednio komunikować się z sympatykami.
Aktywność Trumpa na Truth Social
Donald Trump, prezydent USA, zyskał miano "króla" mediów społecznościowych dzięki swojej intensywnej aktywności na platformie Truth Social. W ciągu zaledwie 132 dni opublikował tam 2262 wpisy, co jest trzykrotnie większą liczbą niż jego aktywność w serwisie X w tym samym okresie podczas pierwszej kadencji.
Prowadzą agroturystykę na Mazurach. Oto czym się zajmują
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zasięg i wpływ
Truth Social, choć ma tylko ok. 10 mln obserwujących, pozwala Trumpowi na szerokie dotarcie do swoich zwolenników. Jego posty są często udostępniane na innych platformach, takich jak X, co zwiększa ich zasięg. Profesor Darren Linvill z Uniwersytetu Clemson zauważył, że wiadomości Trumpa rozprzestrzeniają się równie daleko, jak wtedy, gdy tweetował na Twitterze.
Komunikacja z sympatykami
Trump wykorzystuje media społecznościowe do bezpośredniej komunikacji z sympatykami, co pozwala mu na unikanie negatywnych reakcji. Jego wpisy obejmują szeroki wachlarz tematów, od upamiętnienia żołnierzy po kontrowersyjne teorie spiskowe.
Jego obecne zachowanie w mediach społecznościowych sugeruje, że z czasem dał się jeszcze bardziej wciągnąć we własną tzw. komorę echa, własną bańkę - stwierdził profesor Linvill.
Trump pozostaje odizolowany od krytyki, co może wpływać na jego postrzeganie rzeczywistości.
Transparentność czy izolacja?
Administracja Białego Domu twierdzi, że wzmożona aktywność Trumpa świadczy o jego transparentności. Jednakże, jego obecność w mediach społecznościowych jest również postrzegana jako sposób na utrzymanie kontaktu z bazą wyborczą, unikając jednocześnie negatywnych opinii.