Wybory 2023. Twarz kandydata Konfederacji na słoiku z ogórkami
Wybory parlamentarne już 15 października. Kampania wyborcza trwa i przy tej okazji możemy zobaczyć, jak wielką kreatywnością próbują wykazać się kandydaci do Sejmu i Senatu. Konfederacja ma na swoich listach osoby, które w bardzo nietypowy sposób chcą dotrzeć do wyborców. Rafał Wójciak jest jedną z nich.
Rafał Wójciak startuje w wyborach do Sejmu w okręgu nr 10 (Piotrków Trybunalski, Skierniewice i kilka powiatów w woj. łódzkim) z listy Konfederacji.
Na swoim profilu na Facebooku zachęca do wspierania jego kampanii poprzez rozwieszanie plakatów. Podobne działania podejmuje wielu mniej znanych kandydatów do parlamentu.
Wójciak poszedł jednak o krok dalej. Kandydat Konfederacji postanowił umieścić swoją twarz na... słoikach z ogórkami. Zdjęcie pojawiło się na profilu Hity Kampanii Wyborczych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
WP News wydanie 15.09, godzina 11:50
Konfederacja z hitami kampanii wyborczej?
Na wspomnianym profilu społecznościowym niemal codziennie w okresie kampanii wyborczej pojawiają się takie cudeńka.
Najczęściej pochodzą od kandydatów Konfederacji. Jednych takie pomysły śmieszą, inni doceniają pomysłowość i kreatywność. Są i takie plakaty, które raczej odstraszają potencjalnych wyborców.
Jak wiemy, Konfederacja chce zliberalizowania prawa do posiadania broni palnej. Kandydaci tej partii często fotografują się z różnymi rodzajami broni, a potem takie zdjęcia często trafiają na plakaty wyborcze.
Nie brakuje osobliwych pomysłów. Wizerunek kandydatki Anny Parvi-Kryjeńskiej pojawił się na karcie do gry z hasłem "Postaw na dobrą kartę". - Powieś Boczek na płocie lub rozdaj znajomym pierdyliardy - zaś pod takim z kolei hasłem swoją kampanię w mediach społecznościowych prowadzi Hanna Boczek, startująca do Sejmu z Rybnika.
Politycy innych partii również próbują wbić się w pamięć wyborców swoimi hasłami. Emilia Bartkowska-Młynek z Lewicy zapowiedziała, że "zmieli" nasze problemy. Z kolei ostatni na swojej liście Paweł Kobyliński (KO) promuje swój "miód wielopawłowy".
Kreatywne podejście do kampanii jest szczególnie ważne dla kandydatów znajdujących się na dalszych miejscach na listach wyborczych. Jak wiadomo, "jedynki" zajmują zazwyczaj najbardziej znane postaci z danego okręgu. To na nie zazwyczaj głosują wyborcy. Trzeba wówczas próbować przebić ze swoim przekazem w inny sposób.
Czytaj koniecznie: Chodzą za Giertychem i robią zdjęcia. Nie zgadniesz, kim są "paparazzi"