YouTube numerem jeden w Polsce. Badanie mówi wszystko
Jak wynika z najnowszego badania IBRiS dla Kolektywu Analitycznego Res Futura i firmy SentiOne, Polacy najbardziej ufają platformie YouTube, podczas gdy TikTok i Facebook budzą największą nieufność. Badanie analizowało poziom zaufania do popularnych serwisów społecznościowych.
Według opublikowanych wyników, YouTube cieszy się największym zaufaniem wśród polskich internautów. Zaufanie do platformy zadeklarowało 23 procent respondentów, z czego 17 procent raczej ufa, a 6 procent zdecydowanie ufa.
Neutralny stosunek do serwisu wyraziło 42 procent badanych, natomiast nieufność wobec niego zadeklarowało 20 procent (11 procent raczej nie ufa, 9 procent zdecydowanie nie ufa). Zdaniem autorów badania taki wynik wskazuje na stabilny wizerunek YouTube i brak poważnych kontrowersji.
Jak podaje PAP, na przeciwległym biegunie znalazł się TikTok, który budzi największą nieufność wśród Polaków. Brak zaufania do tej platformy wyraziło 32 procent ankietowanych (14 procent zdecydowanie nie ufa, 18 procent raczej nie ufa).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Oberwanie chmury. Drogi były nieprzejezdne, a ludzie uciekali do sklepów
Jedynie 13 procent respondentów zadeklarowało zaufanie, przy czym nikt nie wskazał na zdecydowane zaufanie. Dla 28 procent badanych TikTok jest obojętny, a 16 procent przyznało, że nie zna tego serwisu.
Podobny poziom nieufności dotyczy Facebooka, któremu nie ufa 31 procent respondentów (23 procent raczej nie ufa, 8 procent zdecydowanie nie ufa). Neutralny stosunek do platformy zadeklarowało również 31 procent ankietowanych. Zaufanie wobec Facebooka wyraziło 22 procent uczestników badania, przy czym nikt nie wskazał na zdecydowane zaufanie. 5 procent badanych nie znało tego serwisu.
Instagram okazał się platformą, wobec której Polacy są mocno neutralni - aż 36 procent respondentów stwierdziło, że jest im obojętny.
Zaufanie do Instagrama wyraziło 11 procent ankietowanych (7 procent raczej ufa, 4 procent zdecydowanie ufa), natomiast nie ufa mu 20 procent (11 procent raczej nie ufa, 9 procent zdecydowanie nie ufa). Co istotne, aż 19 procent badanych przyznało, że nie zna tego serwisu.
W przypadku platformy X, dawnego Twittera, zaufanie zadeklarowało 20 procent respondentów (12 procent raczej ufa, 8 procent zdecydowanie ufa), podczas gdy nieufność wyraziło 21 procent (11 procent raczej nie ufa, 10 procent zdecydowanie nie ufa). Neutralny stosunek do platformy miało 24 procent ankietowanych, a 26 procent przyznało, że jej nie zna.
Od YouTube'a do Telegrama
Najmniej rozpoznawalnym serwisem okazał się Telegram, którego nie znało aż 58 procent respondentów. Zaufanie do tej platformy zadeklarowało jedynie 4 procent badanych (3 procent raczej ufa, 1 procent zdecydowanie ufa), natomiast nieufność wyraziło 11 procent (3 procent raczej nie ufa, 8 procent zdecydowanie nie ufa). Dla 15 procent ankietowanych Telegram jest obojętny.