Kamil Karnowski
Kamil Karnowski| 
aktualizacja 

Coca-cola łamie swoje zasady. Wleją do puszek wódkę

25

To pierwszy taki napój w ponad 130-letniej historii firmy. Niestety, na razie trafił tylko na japoński rynek. Trzeba poczekać na oficjalne wyniki sprzedaży, ale wstępnie firma mówi o sukcesie.

Coca-cola łamie swoje zasady. Wleją do puszek wódkę
(flickr.com)

Najbardziej znany producent słodkich napojów na świecie eksperymentuje z alkoholem. Stworzył własną wersję popularnego japońskiego drinka Chūhai. To połączenie wody gazowanej z japońską wódką Shōchū.

Coca-cola chce w ten sposób konkurować na japońskim rynku. Mieszkańcy kraju Kwitnącej Wiśni uwielbiają Chūhai. W sklepach w całym kraju znajdują się puszki tego napoju, a producenci prześcigają się w wymyślaniu nowych smaków. Od kiwi po mało znane w Polsce owoce Yuzu.

Zobacz także: Zobacz także: Coca-cola przyspiesza opalanie? Niebezpieczny trend trafił na plaże!

*Eksperyment skomentował japoński dyrektor firmy. *Jorge Garduño stwierdził, że to pierwsza próba w kategorii napojów z niską zawartością alkoholu. Dodaje, że jest to skromny test dla konkretnej części światowego rynku i coca-cola wciąż będzie skupiać się na napojach bezalkoholowych.

Działamy w ten sposób na rynku japońskim. Chūhai są tutaj sprzedawane na tych samych zasadach, co napoje z alkoholem. To sprawia, że postanowiliśmy spróbować – mówi Jorge Garduño.

Napoje Chūhai pojawiły się w 1945 roku. Po II wojnie światowej, aby obniżyć koszty produkcji, do alkoholu dodawano syropy z moreli lub winogron. Produkt odniósł sukces na rynku przede wszystkim dzięki niskiej cenie. W całym kraju obecnie istnieją bary, które specjalizują się w mieszaniu wódki z syropami smakowymi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić