aktualizacja 

Deszcz uszkodził baterie w tesli. Rachunek? Lepiej usiądźcie

69

Para z Edynburga była zszokowana po tym, jak serwis wycenił naprawę ich samochodu na ponad 20 tys. dolarów (ok. 87 tys. zł). Przyczyną awarii akumulatora w Tesli był...deszcz. I chociaż z pozoru właściciele samochodu nie byli winni pogody, to okazało się, że gwarancja samochodu tego rodzaju szkód nie pokrywa.

Deszcz uszkodził baterie w tesli. Rachunek? Lepiej usiądźcie
Okazuje się, że dla Tesli wyzwaniem może być nawet pogoda (Wikimedia Commons)

Johnny Bacigalupo i Rob Hussey nie mogli uruchomić samochodu, więc zorganizowali dla niego transport do Tesli w Edynburgu. Parę dni później dostali telefon z informacją, że akumulator został "uszkodzony w wyniku przedostania się wody".

Kiedy po raz pierwszy zadzwoniono do mnie, myślałem, że dostaniemy rachunek na 500–1000 funtów. Kiedy powiedzieli, że ponad 20 tysięcy, to niemal dostałem zawału - mówił Bacigalupo w rozmowie z Edinburgh Live.

Niektórzy zamiast wymieniać akumulator wolą sprzedać samochód

W 2019 roku Elon Musk szacował, że wymiana baterii w Tesli może kosztować od 5 tys. do 10 tys. dolarów. Jednak w 2023 r. te liczby będą się już prezentować inaczej. Według czasopisma Recurrent, który informuje o stanie akumulatorów pojazdów elektrycznych, wymiana baterii może kosztować obecnie od 5 tys. do 20 tys. dolarów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Kia EV6 GT vs Tesla 3 - jeden z trudniejszych wyborów

Właściciele samochodu usłyszeli, że ośmioletnia gwarancja samochodu nie obejmuje tego rodzaju uszkodzeń.

Podobny incydent miał miejsce rok temu, kiedy właściciel Tesli z Kanady usłyszał, że wymiana akumulatora w jego samochodzie będzie kosztować 26 tys. dolarów.

Właściciel, Mario Zelaya, podzielił się swoimi doświadczeniami w filmie TikTok i powiedział, że po wyczerpaniu się akumulatora nie mógł korzystać z Tesli Model S. Zelaya powiedział, że ostatecznie sprzedał swoją Teslę po tym, jak wydał 30 dolarów (126 zł) na zdobycie zastępczych dokumentów własności, które były zamknięte w pojeździe.

Akumulatory pojazdów elektrycznych mogą ulegać zniszczeniu w różnym tempie, w zależności od wielu czynników, w tym sposobu ich ładowania i środowiska, w jakim jeżdżą na co dzień.

Autor: EWS
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić