Filip Borowiak
Filip Borowiak| 
aktualizacja 

Jakub Żulczyk o promowaniu alkoholu przez celebrytów. "To łamanie prawa"

17

Jakub Żulczyk ma bardzo konkretne zdanie na temat polskich celebrytów, którzy podpisują kontrakty reklamowe na promowanie napojów alkoholowych. Pisarz w rozmowie z nami tłumaczy, dlaczego takie zjawisko nie powinno mieć miejsca. Zobaczcie nasz materiał wideo.

Jakub Żulczyk o promowaniu alkoholu przez celebrytów. "To łamanie prawa"
Jakub Żulczyk o reklamowaniu alkoholu przez celebrytów (FORUM, ANDRZEJ HULIMKA)

Jakub Żulczyk odwiedził studio Wirtualnej Polski, by opowiedzieć o swojej nowej książce "Dawno temu w Warszawie" oraz serialu "Informacja zwrotna", który powstał na podstawie jego powieści i który miał premierę 15 listopada na Netflixie. Cały, niemal 1,5-godzinny, wywiad z pisarzem ukaże się w weekend na kanale YouTube Wirtualnej Polski.

Podczas rozmowy nie zabrakło również wątku jego podcastu "Co ćpać po odwyku", który nagrywał wraz z Juliuszem Strachotą. Obaj opowiadali tam, jak radzić sobie z uzależnieniem, a gośćmi podcastu byli m.in. Borys Szyc, Małgorzata Halber czy Katarzyna Nosowska. Autor powiedział nam, że "Co ćpać po odwyku" było bardzo ważną częścią jego życia.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Jakub Żulczyk o promowaniu alkoholu przez celebrytów: "To nie powinno się dziać. Z wielu oczywistych względów"
Ludzie wciąż potrafią podejść do mnie ulicy z tego powodu. Muszę przyznać, że czuję się czasami dosyć skrępowany i zakłopotany, gdy ktoś do mnie pisze, że mu uratowałem życie, wtedy odpisuję: "Ty sam sobie życie uratowałeś". Ja z Julkiem mogliśmy ewentualnie kogoś do czegoś zainspirować. Bardzo dziękuję za tę przygodę Julkowi, bo to on wpadł na ten pomysł i wymyślił tę świetną nazwę. Zrobiliśmy fajną rzecz i prędzej czy później w jakiejś formie jeszcze do tego wrócimy - powiedział nam Żulczyk.

Zapytaliśmy Jakuba również, jaką ma opinię na temat celebrytów, którzy podpisują kontrakty reklamowe na promowaniu napojów alkoholowych.

Bez wątpienia reklamowanie alkoholu to sprawa etycznie wątpliwa. Przede wszystkim nielegalna. Nie chcę nikogo teraz pokazywać palcem i piętnować ludzi, ale nie powinno się to dziać z wielu oczywistych względów. Alkohol nie jest produktem obojętnym dla twojego życia i zdrowia, takim, jak np. proszek do prania czy ubrania. Alkohol demoluje społeczeństwo. Wiem, że teraz tym tematem zajmuje się tym Jan Śpiewak, który walczy z takimi celebrytami. Słusznie robi, bo reklamowanie alkoholu to jest łamanie prawa - dodał Żulczyk.

Zobaczcie też nasz ostatni wywiad ze studia Wirtualnej Polski. Gościem ostatniego odcinka była Anita Lipnicka. Piosenkarka opowiedziała m.in. o pracy nad swoją najnowszą płytą "Śnienie", zdradziła również, dlaczego nie można jej zobaczyć na najpopularniejszych festiwalach w Polsce oraz czy rozważyłaby udział jako jurorka w "The Voice of Poland". Cały wywiad do obejrzenia tutaj:

Zobacz także: Anita Lipnicka: Słyszę, że nie nadaję się na niektóre festiwale, bo jestem nazwiskiem z lat 90.
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić