o2 - Serce Internetu
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • Quizy
Wróć na
WKZ
|

Księżna Diana padła ofiarą oszusta z TV. Nowe ustalenia po 26 latach

3
Podziel się

Wokół związku Diany Spencer i księcia Karola od samego początku narosło wiele kontrowersji. Burzliwe małżeństwo zakończyła się głośnym rozwodem, do czego przyczynił się wywiad, jakiego księżna udzieliła w telewizji BBC. Po latach wyszło na jaw, że dziennikarz dopuścił się skandalicznej manipulacji.

Księżna Diana padła ofiarą oszusta z TV. Nowe ustalenia po 26 latach
Księżna Diana zmarła 23 lata temu (ONS)
bDSJVdPF

20 listopada 1995 r. wszystkie oczy w Wielkieh Brytanii były skierowane na księżną Dianę, która zgodziła się na telewizyjną rozmowę z Martinem Bashirem. Dziennikarz w programie "Panorama" stacji BBC1 odniósł spektakularny sukces, gdy Diana opowiedziała mu o swojej relacji z księciem Karolem, w tym także o romansach. Po tym wywiadzie rozwód był przesądzony.

Po latach wyszło na jaw, że do tej rozmowy mogłoby w ogóle nie dojść, gdyby nie manipulacje i kłamstwa, którymi Bashir przekabacił Dianę na swoją stronę. Z ustaleń "Daily Mail" wynika, że BBC zataiło oszustwa swojego dziennikarza. O winie Bashira i jego zwierzchników mają świadczyć zeznania 17 świadków, z którymi rozmawiał emerytowany sędzia Sądu Najwyższego, Lord Dyson.

W owym czasie Diana była w wyjątkowo złym stanie emocjonalnym, a Bashir wykorzystał jej obsesje i lęki do swoich celów. Księżna miała być przekonana, że książę Karol chciał ją zamordować i ożenić się z Tiggy Legge-Bourke, nianią Williama i Harry'ego.

bDSJVdPH
Zobacz także: Środowisko filmowe mówi „stop” przemocy na uczelniach

Wcześniej Diana miała się dowiedzieć o ciąży Legge-Bourke, w którą rzekomo zaszła z Karolem. Bashir przekonał księżną, że kobieta dokonała aborcji i zaprezentował jej dowód w postaci sfałszowanego rachunku za zabieg.

O kłamstwach dziennikarza dowiedział się sir Robert Fellowes, prywatny sekretarz królowej i szwagier Diany. Fellowes przeprowadził dochodzenie, gdy księżna podczas jednego z przyjęć miała podejść do kochanki Karola i syknąć: "przykro mi z powodu dziecka".

bDSJVdPN

Po wykryciu kłamstwa Diana straciła zaufanie do dziennikarza BBC, ale on się nie poddawał. Księżna rzekomo wycofała zgodę na udział w jego programie, a wtedy Bashir rzucił jej kolejne kłamstwa na temat rodziny królewskiej (m.in. o tym, że ktoś chce ją zabić) na tydzień przed rozmową. To podsyciło paranoję Diany, która ostatecznie udzieliła głośnego wywiadu.

Lord Dyson zamierza opublikować wyniki swojego śledztwa w maju lub czerwcu. W raporcie ma się znaleźć zarzut, że Martin Bashir zlecił sfałszowanie "rachunku za aborcję" jednemu z pracowników BBC. Co ciekawe, pod koniec 2020 r. dyrektor stacji Tim Davie przepraszał brata księżnej Diany za zachowanie Bashira, który użył fałszywych oświadczeń bankowych, by zyskać jej zaufanie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bDSJVdQi
Źródło:
WP Gwiazdy
KOMENTARZE
(3)
Andre
2 tyg. temu
TVN nie kłamie....??????!!!!!!! ha ha ha
Ddddr
2 tyg. temu
Nasza tvp też kłamie.
jury
2 tyg. temu
Ja tam wiem jedno - stara Q ją załatwiła bo Diana nie była masonką i nie miała odpowiedniego pochodzenia
bDSJVdQj
Najnowsze komentarze (3)
jury
2 tyg. temu
Ja tam wiem jedno - stara Q ją załatwiła bo Diana nie była masonką i nie miała odpowiedniego pochodzenia
Andre
2 tyg. temu
TVN nie kłamie....??????!!!!!!! ha ha ha
Ddddr
2 tyg. temu
Nasza tvp też kłamie.
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić