Piotr Mieśnik
Piotr Mieśnik| 
aktualizacja 

500+. Koniec tego efektu. Ta płyta PiS się zgrała [BADANIE]

775

Specjaliści od HR-u przekonują, że argumenty finansowe dają tylko krótkotrwałą lojalność pracowników. Czy podobna teza sprawdziłaby się w odniesieniu do partii i ich wyborców? Zapytaliśmy o to w badaniu na panelu Ariadna, biorąc pod uwagę wpływ na wyborcze decyzje programu 500+.

500+. Koniec tego efektu. Ta płyta PiS się zgrała [BADANIE]
(East News, Michał Woźniak)

500+ to sztandarowy program PiS. Obserwatorzy sceny politycznej niejednokrotnie zwracali uwagę, że za wyborczymi sukcesami partii Jarosława Kaczyńskiego może stać właśnie ten program, który początkowo obejmował tylko rodziny z dwójką lub większą liczbą dzieci. Od czasu wprowadzenia 500+ program ewoluował i rozszerzał się. Dziś dostaje się pieniądze już na każde dziecko.

Czy ta inicjatywa będzie również paliwem rakietowym nakręcającym wynik PiS w zbliżających się wyborach? Postanowiliśmy o to zapytać Polaków w badaniu na panelu Ariadna.

Wyniki dają do myślenia, ale czy mogą być zaskoczeniem? Okazuje się bowiem, że na pytanie: "Czy program 'Rodzina 500+' czyli 500 zł miesięcznie na każde dziecko zachęca cię do głosowania na Prawo i Sprawiedliwość" - większość respondentów odpowiada... przecząco.

Zobacz także: Zobacz: Awantura wokół 500+ w Warszawie. Komentarz Michała Dworczyka

"Nie" wskazało aż 51 proc. pytanych. Na "tak" było zaś 33 proc.

Program 500+ jest zdecydowanie inaczej oceniany przez grupy tzw. "zwolenników PiS" i "zwolenników PO". Wśród tych pierwszych 69 proc. wskazuje, że 500+ może być dla nich zachętą do głosowania na PiS, w drugiej - zaledwie 11 proc.

Wszystko więc wskazuje na to, że wyborcy traktują już program 500+ jako "oczywistą oczywistość", jako stałą, jako coś, "co im się należy". A nie jako wartość dodaną, która może warunkować ich wybory w głosowaniu.

Nota metodologiczna:
Badanie na panelu Ariadna. Próba ogólnopolska licząca N=1056 osób w wieku od 18 lat wzwyż. Struktura próby dobrana wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI. Termin realizacji: 27 – 30 września 2019 roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić