Co wpływa na decyzje zakupowe Twoich klientów?

0

Ludzie kupują coraz więcej, co łatwo zaobserwować chociażby podczas sobotniej wyprawy do galerii handlowych. Coraz większą popularnością cieszą się też zakupy internetowe. Klient nie musi wychodzić z domu, oszczędza czas, a wszystkie produkty ma na wyciągnięcie ręki w zestawieniu cenowym lub dobrane kolorystycznie. Jednak czy jedynie wygląd produktu wpływa na to, co i gdzie kupujemy?

Co wpływa na decyzje zakupowe Twoich klientów?
(Materiały prasowe)

Koszty i wiarygodność

Na decyzje klienta wpływa przede wszystkim cena. To oczywiste, że gdy taki sam lub podobny produkt możemy kupić taniej w innym sklepie, to właśnie tam skierujemy swoje kroki. Drugim czynnikiem jest wiarygodność sprzedawcy. Chodzi tu zarówno o miłe usposobienie działu obsługi klienta, jak i recenzje, które można znaleźć w sieci. Na wiarygodność wpływa też opinia rodziny czy przyjaciół klienta. Dobre rekomendacje podnoszą zaufanie klientów nie tylko do konkretnego produktu, ale do całej marki. Dzięki takiemu zaufaniu klienci mogą wracać do danego sklepu latami. Kolejną często wymienianą przez konsumentów przyczyną podejmowania takich, a nie innych decyzji, podczas kupna są różne opcje wysyłki. Dostawa do salonu, kurier, czy bardzo popularne w ostatnich latach paczkomaty, to tylko kilka z wielu możliwości dostawy. Klienci mają większe poczucie kontroli nad danym produktem, jeszcze zanim dostaną go do ręki. Dopasowanie wysyłki pod własne upodobania i tryb dnia podnosi satysfakcję z zakupów i eliminuje ewentualne zawahania, podczas finalizowania transakcji.

Czy rodzaj płatności ma wpływ na konsumenta?

Wiadome jest, że klienci chętniej kupują w miejscach, gdzie opcje płatności są różnorodne, a na zaksięgowanie przelewu nie trzeba czekać. Przyspiesza to otrzymanie towaru i wpływa na wzrost zadowolenia konsumenta. Przelewy pomiędzy różnymi bankami mogą być problematyczne i trwają od kilku minut nawet do kilku dni. Jak można rozwiązać tą sprawę i usprawnić przepływ pieniędzy pomiędzy kontami? Warto skorzystać z usług na przykład spółki bluemedia, która jako pierwsza udostępniła System Płatności Blue Cash. System ten opiera się na wymianie komunikatów o zasięgu ponad 100 Banków. Umożliwia to natychmiastowe przelewy pomiędzy różnymi kontami, w systemie tradycyjnym, jak i w bankowości mobilnej. Więcej o tej usłudze, oraz innych ułatwieniach zarówno dla firm, jak i klientów indywidualnych, możemy przeczytać na ich stronie internetowej https://bluemedia.pl/. Po wprowadzeniu tych usprawnień do naszego sklepu, klienci z pewnością będą robili w nim zakupy częściej i chętniej.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić