aktualizacja

To zmierzch samochodów z silnikami Diesla w Europie

43 reakcje
0
0
43
Podziel się

Wygląda na to, że przynajmniej w Europie zbliża się koniec aut z silnikiem Diesla. Według nieoficjalnych informacji tak przynajmniej myślą w Renault.

To zmierzch samochodów z silnikami Diesla w Europie
(o2.pl/Mateusz Pietruszka)

Wszystko przez coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin. Sprawiają one, że opracowywanie ekologicznych silników zasilanych olejem napędowym stanie się o wiele za drogie.

*Francuska marka ma już podobno konkretne plany. *Najprawdopodobniej od 2020 roku takie modele jak Clio czy Megane pożegnają się z dieslami w gamie silnikowej.

*Problem z tymi motorami znany jest już od jakiegoś czasu. *Emitują one brudniejsze spaliny niż auta z silnikami benzynowymi. Konieczne jest stosowanie różnego rodzaju filtrów (DPF), których eksploatacja bywa bardzo kłopotliwa i droga. Wprowadzanie kolejnych obostrzeń dotyczących emisji szkodliwych gazów czy cząstek stałych, oznacza konieczność poszukiwania kolejnych rozwiązań technicznych, które raczej nie będą tanie.

Diesle nie mają ostatnio zbyt dobrej prasy. Głównie za sprawą afery Volkswagena, który oszukiwał w testach emisji spalin. Niemiecki koncern musi teraz zapłacić ogromną karę i rozważa zupełne wycofanie aut z tymi silnikami z USA.

Autor: Krzysztof Narewski

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

43
0
0
KOMENTARZE
(43)
kwch
3 lata temu
Nie wiem gdzie tu sens. Dawniej kupiło się 1.9TDI albo coś podobnego i silniki te robiły po pół miliona km bez większych awarii. Starczały ludziom na niemal 20 lat. Dziś już tych silników nie sprzedają. Mimo, że były dobre. Za to wciskają nam jakieś wynalazki które wątpię, że wytrzymają 10 lat bez naprawy wartości połowy auta. I tak będziemy zmieniać co kilka lat samochody? A co ze zużytymi? Zwiększona produkcja aut jest już cacy dla środowiska?
stag
3 lata temu
Oczywiście niebawem UE się skończy wiec wszystkie zabiegi stracą na ważności.
sdaasda
3 lata temu
Jeszcze trochę to i benzyne wywalą z rynku bo też zrobią takie wymogi że producenci będą oszukiwać żeby dać radę albo zrezygnują z produkcji. I tak będzie ERA hybryd i elektrycznych pojazdów. Mam juz nadzieje że tego nie dożyje, bo nie będę jeździć autem na prąd jak gej ;DDDD
Jaca1968
3 lata temu
Kilka świnek w chlewie postanowiło żyć w idealnej czystości. Pozostałe 300 świń (w tym kilka wielkich macior) dalej taplało się w błocie. Czy uważacie, że w chlewie od tych kilku pedantycznych świnek zrobiło się czysto? Nie, czyściochy mieszkały nadal w brudnej oborze i oddychały morowym powietrzem. Taki jest sens ekologiczny walki z dieslami. Tu chodzi o represje dla dieslowiczów (bo to zbyt trwałe samochody) by jak najszybciej kupili coś nowego i wpakowali się w kosztowne wynalazki drenujące kieszeń. Ja kocham diesle za duży i płaski moment już od 1800 obr/min. i będę eksploatował mojego TDI jak długo się da, ale lobby producentów zaraz przykręci dostęp do części zamiennych i będziemy mieli jak na Kubie, samoróbka w starym pudle lub ręka w nowoczesnym nocniku.
ma
3 lata temu
Tylko czekać jak przyjdzie wracać nam do bryczek . Wiem tylko tyle- w tym wszystkim jest ukryty jakiś głębszy sens. Oczywiście już kiedyś przewidywano że starczy ropy na , chyba 50lat .... Ale tworzenie samochodów które są mniej wytrzymałe i rozsypią się po 200tys jest większym truciem . Tu chodzi o pieni ądze
Najnowsze komentarze (43)
Jacek
3 lata temu
Klamstwo
kiciek123.56
3 lata temu
Unia sie rozpier..li i wszystko wroci do normy ! Jak dlugo mozna zyc w nienormalnym swiecie ???
Anonim
3 lata temu
Ten artykuł pisał chyba jakiś ekolog.
obserwator44
3 lata temu
Diesel to truciciel i rak tak czytam? a tak nikt się nie zastanawia co spada z powietrzem od tych lecących ekologicznych samolotów o które żaden autor i ekolog się nie czepia a spalane jest w milionach ton paliwa...Diesel ten na dole robiący parę km do pracy-potem stoi bezczynnie i według ekologa dalej truje..heh)- to pikuś jak sekunda w dziejach świata...
Pakerniana
3 lata temu
Emisja spalin do atmosfery, emisja CO2, ograniczenia gazów cieplarnianych. Europa sama narzuca sobie restrykcyjne ograniczenia a reszta świata ma to gdzieś. Dążenie do samo-destrukcji, przestaniemy być konkurencyjny dla reszty świata.
Reksio
3 lata temu
Wyprodukowanie jednego auta średniej klasy truje tyle co jazda golfem dwa jeden sześć beez katalizatora przez 10 lat!!!! Dwa we Francji ludzie chorują na bezpłodność od diesla 1.9 pajacu,trzy dlatego polski z małymi wackami kupcie SE pomke do powiększenia i skonczcie z tymi fortepianem typu PASSAT itd. Duże auta są nie modne podobnie jak czarne to wiocha ale w cebulandi jeszcze 10 lat potrzebujecie żeby pojąć że auto nic nie mówi o czlowieku, i w końcu 2026 koniec ropy tj z górki do zera naturalnie szwaby tj rząd niemiecki i audi pracują nad BENZYNA syntetyczna ale polski tego nie wiedzą
charry
3 lata temu
Sądzę że firma Renault jest doskonale zorientowana gdzie leży problem,i raczej nie chodzi o wyśrubowane normy emisji spalin a bardziej o niezwykle dziadowskie silniki pochodzące z w/w firmy które wszyscy znający temat omijają szerokim łukiem
p4
3 lata temu
Jeszce miesiąc temu jeździłem dwulitrowym Avensisem D4D ale niestety dałem się namówić na jego wymianę na nowego Aurisa z silnikiem 1,6 benzyna. Powiem szczerze , że to najgorsze auto w moim życiu , a miałem ich już kilkanaście. W większości były to diesle. "Zajebisty "Auris" żłopie 9 litrów w ruchu mieszanym i w zasadzie potrzebuje tylko trzech biegów. 1,3 i wsteczny. na resztę i tak silnik nie reaguje. Jak tak ma wyglądać przyszłość motoryzacji to będzie dramat
dubienko
3 lata temu
zakładajcie instalacje HHO do diesli , czyściejsze spaliny i oszczędność na paliwie. Kanada na tym jeździ, Japonia, USA, Angole. Tam nie ma ingerencji w silnik, tylko mały chip który steruje ECO(chodzi o większą ilość tlenu), małe urządzenie do produkcji wodoru,mały pojemnik na wodę i trochę prądu - od cała filozofia. Polecam , ja używam tego od 5 miesięcy, jest super.
dla wojska
3 lata temu
Tylko silnik toyoty 4,2l na dieslu bez oporządzenia(dpf,fcs itd..)obojętnie w jakim aucie,masz na całe życie.
timur
3 lata temu
to super bo nie lubię diesli, to jest dobre do traktora i tyle. A zanieczyszcza mega bardzo, a potem płaczecie ze wasze dzieci chorują na raka to nie bierze się z niczego,akurat mam brata co robi badania nad rakiem u dzieci i niestety ma to duży związek ze spalinami które wdychają bezpośrednio na ulicy. Ale na pewno zaraz ktoś będzie pisał morały że wie lepiej.
PiS da radę?
3 lata temu
Przy przetwarzaniu ropy z lekkich frakcji wytwarza się benzynę. co zrobimy z resztą? Wylejemy?
Jaca1968
3 lata temu
Kilka świnek w chlewie postanowiło żyć w idealnej czystości. Pozostałe 300 świń (w tym kilka wielkich macior) dalej taplało się w błocie. Czy uważacie, że w chlewie od tych kilku pedantycznych świnek zrobiło się czysto? Nie, czyściochy mieszkały nadal w brudnej oborze i oddychały morowym powietrzem. Taki jest sens ekologiczny walki z dieslami. Tu chodzi o represje dla dieslowiczów (bo to zbyt trwałe samochody) by jak najszybciej kupili coś nowego i wpakowali się w kosztowne wynalazki drenujące kieszeń. Ja kocham diesle za duży i płaski moment już od 1800 obr/min. i będę eksploatował mojego TDI jak długo się da, ale lobby producentów zaraz przykręci dostęp do części zamiennych i będziemy mieli jak na Kubie, samoróbka w starym pudle lub ręka w nowoczesnym nocniku.
ma
3 lata temu
Tylko czekać jak przyjdzie wracać nam do bryczek . Wiem tylko tyle- w tym wszystkim jest ukryty jakiś głębszy sens. Oczywiście już kiedyś przewidywano że starczy ropy na , chyba 50lat .... Ale tworzenie samochodów które są mniej wytrzymałe i rozsypią się po 200tys jest większym truciem . Tu chodzi o pieni ądze
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić